چراغ چشمک زن قرمز کجا نصب میشود

اگر می‌خواهید بدانید چراغ چشمک زن قرمز کجا نصب میشود؟ در ادامه این مطلب تهیه شده در سایت مرسی تست با ما همراه باشید.

چراغ چشمک زن قرمز کجا نصب میشود؟

یکی از مفاهیمی که چراغ چشمک زن قرمز دارد، ایست و عبور می‌باشد. هر راننده‌ای که این چراغ را مشاهده کرد نباید از خط ایست فراتر رود و اگر خط ایست وجود نداشت از تراز چراغ راهنمایی و رانندگی نباید پیشی بگیرد.

چراغ چشمک زن قرمز

این چراغ به این معناست که رانندگان قبل از خط ایست یا چراغ راهنمایی و رانندگی باید توقف نمایند و بعد از بررسی کامل از عدم وجود خطر، حرکت کنند.

در مورد اینکه چراغ چشمک زن قرمز کجا نصب میشود می‌توان پاسخ داد که در محل برخورد راه فرعی با اصلی نصب می‌گردد و به همراه آن تابلوی ایست و رعایت حق تقدم وجود دارد.

مفهوم چراغ چشمک زن قرمز همانند مفهوم تابلوی ایست می‌باشد، یعنی هر راننده‌ای که آن را مشاهده کند باید توقف نماید. اکنون که با مفهوم و مکان نصب این چراغ آشنا شدید، در زیر نمونه سوالی را برای شما قرار داده‌ایم که جز یکی از مهم‌ترین سوالات آزمون آیین نامه است.

سوال – به همراه چراغ چشمک زن قرمز کدام یک از تابلوهای راهنمایی و رانندگی باید نصب گردد؟

  1. تابلوی گردش به چپ ممنوع
  2. تابلوی فقط عبور مستقیم
  3. تابلوی فقط عبور به راست مجاز
  4. تابلوی ایست یا رعایت حق تقدم

پاسخ صحیح گزینه ۴ یعنی تابلوی ایست یا رعایت حق تقدم می‌باشد.

چراغ چشمک زن قرمز یکی از مهم‌ترین علائم و نشانه‌های موجود در راه‌ها می‌باشد که هر راننده باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشد. عدم توجه به این چراغ ممکن است عواقب ناگواری را برای راننده و دیگر افراد ایجاد کند. اکنون می‌خواهیم مفهوم چراغ‌های دیگر در راهنمایی و رانندگی را بیان کنیم.

چراغ چشمک زن زرد

این چراغ برای احتیاط و سپس عبور می‌باشد. اگر رانندگان در مسیر راه‌ها با چراغ چشمک زن زرد برخورد کردند، باید بدانند که با رعایت احتیاط کامل می‌توانند از تقاطع و گذرگاه عابر پیاده عبور نمایند.

وظیفه هر راننده‌ای در صورت رویت این چراغ کاهش سرعت است نه توقف. اما اگر نیاز باشد و خطری پیرامون آن وجود داشته باشد، حتی باید توقف نماید. محل نصب این چراغ در برخورد راه اصلی با راه فرعی می‌ باشد.

چراغ راهنمایی سبز

این چراغ به معنای حرکت است و هر راننده وسیله نقلیه‌ای که چراغ سبز را در تقاطع‌ ها مشاهده می‌کند، اجازه عبور و گردش دارد. مگر آنکه گردش به وسیله علائم دیگری برای وی منع شده باشد.

در هر صورت وسیله نقلیه‌ ای که می‌خواهد گردش انجام دهد باید حق تقدم وسایل نقلیه دیگری که در مسیر مستقیم حرکت می‌کنند را در نظر بگیرد. همچنین این نکته را بداند که اگر عابر پیاده‌ ای از آن مکان عبور می‌ کند اولویت دارد.

گاهی اوقات ترافیک در تقاطع‌ ها آنقدر زیاد می‌باشد که با وجود سبز بودن چراغ راهنمایی و رانندگی امکان عبور از تقاطع نیست، در این صورت وظیفه راننده این است که در پشت چراغ بایستد و منتظر بماند تا تقاطع باز شود و سپس به حرکت خود ادامه دهد.

چراغ راهنمایی زرد

چراغ برای در نظر گرفتن احتیاط توسط رانندگان است. اگر راننده‌ ای قبل از رسیدن به یک تقاطع با چراغ زرد مواجه شود، موظف است که در پشت خط ایست یا تراز چراغ راهنمایی و رانندگی توقف نماید.

اما اگر راننده در نزدیکی تقاطع بود و متوجه زرد شدن چراغ نشد، یا آنقدر سرعت بالایی داشت که نتوانست پشت چراغ توقف نماید یا در وسط تقاطع تردد داشت و چراغ راهنمایی زرد شد، آنگاه باید به سرعت به حرکت خود ادامه دهد و از تقاطع عبور نماید.

چراغ راهنمایی قرمز

رانندگان وسایل نقلیه‌ ای که به این چراغ در پشت تقاطع می‌رسند، حتماً باید در پشت خط ایست یا تراز چراغ راهنمایی و رانندگی توقف نمایند و منتظر سبز شدن چراغ شوند. اگر خط ایست وجود نداشت باید در فاصله ۵ متری از چراغ راهنمایی و رانندگی توقف کرد.

امیدواریم این مطالب در مورد مفاهیم چراغ‌ های راهنمایی و رانندگی برای شما مفید باشد. اگر از داوطلبان آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم به حل نمونه سوالات آیین نامه بپردازید. این سوالات می‌تواند کمک شایان به قبولی شما در آزمون آیین نامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *