اولین کاری که در صحنه تصادف باید انجام داد

اولین کاری که در صحنه تصادف باید انجام داد چیست؟ این یکی از نمونه سوالات آیین نامه پر تکرار می‌باشد که جهت دریافت پاسخ آن می‌توانید به مطلب زیر از سایت مرسی تست مراجعه فرمایید.

اولین کاری که در صحنه تصادف باید انجام داد کدام یک از گزینه‌های زیر می‌باشد؟

  1. فلاشر خودرو را روشن کنیم
  2. مصدومان را از خودرو خارج کنیم
  3. صحنه تصادف را حفظ کنیم
  4. از وقوع حادثه دیگر جلوگیری کنیم

پاسخ صحیح گزینه ۴ یعنی از وقوع حادثه دید در جلوگیری کنیم، می‌باشد.

ده اقدام مهم در تصادف

در هنگام تصادف دانستن اقداماتی که در همان لحظه باعث کاهش آسیب‌ها و کم کردن خسارت‌های به وجود آمده می‌باشد، بسیار مهم است. که در ادامه این مطلب ما ۱۰ مورد از مهم‌ترین آنها را برای شما آماده کردیم:

تماس با پلیس: اولین اقدامی که بعد از وقوع صحنه تصادف باید انجام داد و خوشبختانه همه افراد از آن آگاهی دارند این است که با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و محل وقوع حادثه را اعلام کنید، در این صورت نزدیک‌ترین واحد پلیس به محل اعزام می‌شود.

خارج کردن خودرو از جاده: هنگام تصادف در راه‌ها، خودرو را به حالت خود رها نکنید. بارها اتفاق افتاده است که وجود یک خودرو در مسیر وسایل نقلیه دیگر باعث ایجاد تصادفات دیگر می‌شود، همچنین وجود یک خودرو در مسیر راه‌ها باعث ایجاد ترافیک و کند شدن مسیر حرکت سایر خودروها می‌شود، پس سعی کنید خودرو را از صحنه خارج کرده و به گوشه سمت راست خیابان منتقل کنید.

از صحنه تصادف فرار نکنید: شاید برای شما پیش آمده باشد که خودروی خود را در محلی پارک کرده‌اید و وقتی که بعد از مدتی به آن برمی‌گردید، آینه شکسته یا اتفاق دیگری برای آن رخ داده است. فرار کردن رانندگان از صحنه‌ها علاوه بر اینکه عمل غیر اخلاقی و ناجوانمردانه است باعث کندی پیشرفته پرونده می‌شود.

مراجعه به پزشک: در حادثه‌هایی که منجر به جرح یا آسیب‌های بدنی می‌شود، نسبت به درد و شدت آن برای قضاوت در مورد سلامت خود اکتفا نکنید. پس در این مواقع با اورژانس یا مراجع پزشکی تماس بگیرید و نسبت به سلامت کامل بدن خود مطمئن شوید.

آرامش و خونسردی خود: بسیاری از افراد بعد از وقوع یک حادثه بسیار عصبانی می‌شوند و کنترل خود را از دست می‌دهند و شروع می‌کنند به رانندگان دیگر پرخاش کنند زیرا تصور می‌کنند که رانندگان دیگر مقصر هستند، در چنین شرایطی بهترین کار این است که چند نفس عمیق بکشید و با حفظ آرامش، وضعیت خود و رانندگان دیگر را بررسی کنید. فقط در این صورت است که می‌توانید مابقی کارها را جهت پایان دادن به ماجرا انجام دهید.

صحنه تصادف را ترک نکنید: اگر دچار حادثه یا تصادفی شدید در صحنه باقی بمانید و بعد از اطمینان از سلامت خود و دیگر افراد، مدارک بیمه‌ای خود را با طرف مقابل جابجا کنید و منتظر بمانید پلیس بیاید.

تمرکز برای یادآوری جزئیات سانحه: بعد از وقوع یک حادثه و تماس با پلیس و تبادل کارت بیمه با طرف مقابل، ذهن خود را متمرکز کنید و به این توجه کنید که قبل از وقوع حادثه مشغول انجام چه کاربی بودید. در کدام خیابان بودید و در چه لاینی حرکت می‌کردید و خودرویی که با آن تصادف کردید به چه صورت وارد صحنه تصادف شد، این موارد اطلاعاتی هستند که بعد از تصادف‌ها بارها از شما پرسیده می‌شوند و شما باید پاسخ دقیق برای آنها داشته باشید تا در مراجع قانونی دچار مشکل نشوید.

بی تفاوت نباشیم: ممکن است تصادفی رخ داده باشد که شما در آن هیچ نقشی نداشته باشید و مقصر نباشید، خسارت هم ندیده باشید و تنها به عنوان یک رهگذر از محل وقوع حادثه عبور می‌کنید. این وظیفه اخلاقی و انسانی شماست که نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشید و فوراً با پلیس و مراکز امدادی تماس بگیرید و مشخصات صحنه را به آنها اعلام کنید.

پاکسازی صحنه از تصادف: ممکن است تصادفی رخ داده باشد و صحنه تصادف از قطعه‌های خرد شده ماشین و … کثیف شده باشد، تا زمان رسیدن ماموران شهرداری جهت پاکسازی کامل تا جایی که امکان دارد اجزای به جا مانده از تصادف را جمع کنید.

مراجعه به بیمه: آخرین اقدامی که قبل از رسیدن پلیس و مشخص شدن مقصر در تصادف رانندگی می‌شود مراجعه به بیمه است، طرفی که مقصر نیست باید خسارت خود را از بیمه شخص ثالث دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *