تابلو های محلی چیست

تابلو های محلی چیست؟ جهت آشنایی با این دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی، لطفاً ادامه مطالب زیر از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

تابلو های محلی چیست؟

به طور معمول تابلوهای محلی جهت و مرز راه ها را مشخص می‌نماید. این تابلو ها جدا کننده‌ های مسیر و جریان‌ های همگرا هستند و به عبارتی محدوده جاده را تعیین می‌ کنند.

تابلو های محلی غالباً در کنار و حاشیه برخی از جاده‌ ها مشاهده می‌شوند. این دسته از تابلو های ترافیکی اطلاعات دقیقی به رانندگان در مورد خیابان‌ها می‌دهند، در نتیجه امکان بروز حادثه را کاهش داده.

ویژگی‌ تابلو محلی

این تابلوها اغلب به رنگ‌های سفید، سبز یا آبی تهیه می‌شوند و ابعاد آن به صورت چهارگوش می‌باشد. تابلوهای محلی اطلاعاتی از ابتدا و انتهای مسیر جاده‌ها و خیابان‌ها در اختیار رانندگان قرار می‌دهند.

تابلوهای محلی در افزایش ایمنی جاده‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند و به رانندگان کمک می‌نماید که از مسیر خود منحرف نشوند و از فاصله مناسب مسیر را تشخیص دهند.

وقتی که راننده‌ ای در تشخیص مسیر خود موفق باشد، زمان کافی برای تصمیم گیری خواهد داشت و می‌داند که از کدام مسیر باید حرکت کند. بنابراین اگر رانندگان در زمان مناسب تصمیم خود را بگیرند عکس العمل مناسبی را از خود نشان می‌ دهند و از حرکت‌های ناگهانی جلوگیری می‌ شود.

این تابلو ها اطلاعاتی در زمینه باریک شدن جاده‌ ها، اندازه شیب جاده‌ ها، جدا شدن مسیر رفت و برگشت، پل‌ های اطراف و … را به رانندگان می‌ دهند تا سفر خود را با موفقیت به پایان برسانند.

انواع تابلوهای محلی

تابلوهای محلی بیشتر برای مسافرها و افرادی که با مکانی که در آن حضور دارند، آشنا نمی‌باشند، مناسب است. با وجود تابلوهای محلی مسافرانی که به یک شهر سفر کرده‌اند نگران یافتن مسیر و آدرس خود نخواهند بود، زیرا که کمک فراوانی برای رسیدن به مقصد می‌کنند.

تابلوی مدرسه

تابلوی مدرسه یکی از تابلوهای ترافیکی محلی می‌باشد که پیامی را مبتنی بر وجود مدرسه به رانندگان اطلاع می‌دهد. مکان نصب این تابلو در نزدیکی مدارس می‌باشد که به شکل پنج ضلعی و حاشیه قرمز در اطراف آن است و در پس زمینه آن تصویر دو دانش آموز به رنگ مشکی کشیده شده.

تابلو مدرسه

تابلو های جریان همگرا

این تابلو ها در دو طرح تولید و به بازار عرضه شده‌اند. این تابلو ها به صورت مثلث با نوار حاشیه قرمز رنگی می‌باشد که نقش راه فرعی با راه اصلی یکی می‌ شود را در پس زمینه سفید آن مشاهده می‌کنید.

در هنگام رانندگی با مشاهده کردن این تابلو ها متوجه خواهید شد که مسیر ترافیک از سمت چپ یا راست با مسیر اصلی که ترافیک در آن جریان دارد یکی می‌شود. با مشاهده این تابلو باید بسیار مراقب باشیم تا وسیله نقلیه خود را به طرف جریانی که حرکت ترافیک در آن جریان دارد، وارد نکنیم.

تابلو جریان همگرا

تابلو های هدایت مسیر با جدا کننده از چپ یا راست

تابلو های محلی هدایت مسیر با جدا کننده‌ های از چپ یا راست به شکل مثلث با نوار حاشیه قرمز رنگ می‌ باشد، که در پس زمینه سفید آن نشانه مربوط به جدا کننده‌ ها از چپ یا راست طراحی شده است. به عبارت دیگری این تابلو های ترافیکی به رانندگان اعلام می‌کنند که ادامه مسیر از سمت چپ یا راست امکان‌ پذیر است تا باعث انحراف رانندگان نشود.

تابلو هدایت مسیر با جداکننده تابلو هدایت مسیر با جداکننده

تابلو های شروع و پایان جدا کننده

این تابلو ها اطلاعاتی در مورد مسیر پیش رو توسط جدا کننده‌ ها به رانندگان می‌ دهند. به عبارت دیگر تابلوی پایان جدا کننده به رانندگان اطلاع می‌ دهد که در ادامه مسیر، جدا کننده‌ ای برای جداسازی مسیر دیگر وجود ندارد و باید بیشتر از قبل احتیاط نماید.

تابلو های محلی چیستتابلو های محلی چیست

تابلو های حاشیه نما

این تابلو ها به شکل مستطیل عمودی هستند و در کنار جاده‌ ها، خیابان‌ ها و کنار پل‌ ها و پرتگاه‌ ها نصب می‌ شوند تا رانندگان در شب بتوانند حاشیه جاده‌ ها را به درستی مشاهده نمایند.

تابلو های محلی چیست تابلو های محلی چیست تابلو های محلی چیست

تابلو های حاشیه و جهت نما

این تابلو ها از نظر ویژگی مانند تابلو های حاشیه نما هستند و برای مشخص کردن حاشیه مسیر ها به رانندگان کاربرد دارند.

تابلو های محلی چیست حاشیه و جهت نما حاشیه و جهت نما حاشیه و جهت نما حاشیه و جهت نما

اکنون که با پاسخ تابلو های محلی چیست آشنا شدید، لطفا با تهیه نمونه سوالات آیین نامه از همین بخش شانس موفقیت خود را در آزمون اصلی دو چندان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *