آموزش تصویری علائم رانندگی

اگر به دنبال آموزش تصویری علائم رانندگی هستید، ما در این بخش از سایت مرسی تست کامل‌ترین آموزش در مورد تابلوهای راهنمایی و رانندگی را فراهم کرده‌ایم.

آموزش تصویری علائم رانندگی

با توجه به اینکه می‌دانیم بخش مهمی از نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی مربوط به تابلوها و علایم می‌باشد، پس ما سعی کردیم در این مطلب آموزش کاملی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی به همراه تصویر هر یک را ارائه دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید اولین مفهوم در تابلوهای راهنمایی و رانندگی مربوط به رنگ‌ها می‌باشد. طبق تصویر هفت رنگ در تابلوهای راهنمایی و رانندگی تعریف شده است که مفهوم هر یک به صورت تصویر زیر است.

آموزش تصویری علائم رانندگی

مثلاً رنگ قرمز به معنای منع کننده یا ایست می‌باشد، از رنگ سبز برای انجام حرکت‌های مجاز مخصوصاً در بزرگراه‌ها استفاده می‌شود و در طراحی تابلوهای اماکن مذهبی نیز کاربرد دارد. آبی راهنمایی برای خدمات، حرکت‌های مجاز، علائم اخطاری و راهنماهای مسیر در آزادراه‌ها هستند.

از رنگ زرد به عنوان هشدارهای عمومی مخصوصاً عملیات ساختمانی یا تعمیر و نگهداری استفاده می‌شود. رنگ نارنجی راهنمایی برای مناطق اداری و خدماتی می‌باشد.

رنگ قهوه‌ای نیز راهنمایی برای مناطق تفریحی، فرهنگی و گردشگری است. اگر رنگ سیاه و سفید را در علائم راهنمایی و رانندگی دیدید راهنماهای مسیر و علامت‌های دستوری می‌باشند.

دومین مفهومی که لازم است در تابلوهای راهنمایی و رانندگی به آن اشاره شود، شکل هر یک از تابلوها می‌باشد. ما مفهوم شکل‌ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی را در تصویر زیر برای شما قرار دادیم. با توجه به این تصویر مشاهده می‌کنید که نه شکل برای تابلوهای راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده است و هر کدام مفهوم خاص به خود را دارند.

آموزش تصویری علائم رانندگی

اگر بخواهیم در مورد مفهوم شکل‌ها در علائم عبور و مرور صحبت کنیم می‌توان آنها را به این صورت بیان کرد: شکل هشت گوشه برای تابلوی ایست یا توقف استفاده می‌شود. شکل مستطیل افقی به عنوان راهنماهای مسیر و هشدار برای خطرات ناشی از تعمیر و نگهداری است.

از شکل مثلث متساوی الاضلاع نشسته روی یک راس تنها برای تابلوی حق تقدم استفاده شده است. شکل‌های مستطیل قائم برای تابلوهای دستوری و خدماتی می‌باشد. شکل مثلث پرچمی تنها برای علائم راهنمایی است و شکل لوزی نشسته روی یک راس، شروع و پایان حق تقدم در مسیر را نشان می‌دهد.

پنج گوشه با نقطه راس فوقانی علامت هشدار برای مدرسه و دبیرستان می‌باشد. شکل‌های دایره به عنوان ممنوعیت و بازدارنده هستند و دستور می‌دهند. و از مثلث متساوی الاضلاع نشسته روی قاعده برای هشدار خطرها استفاده می‌شود.

دسته‌بندی دیگر از تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مربوط به تابلوهای اخطاریست. تصویر تمام تابلوهای اخطاری را می‌توانید در زیر مشاهده نمایید.

ویژگی تابلوهای اخطاری دارند این است که به شکل مثلث هستند و نوار حاشیه قرمز رنگ در اطراف آن وجود دارد. این تابلوها همانگونه که از اسمشان مشخص است از خطرهای موجود در راه‌ها و مسیرها به رانندگان و وسایل نقلیه خبر می‌دهند و به رانندگان اعلام می‌کنند که باید بیشتر مراقب باشند.

آموزش تصویری علائم رانندگی

آموزش تصویری علائم رانندگی

آموزش تصویری علائم رانندگی

آموزش تصویری علائم رانندگی

آموزش تصویری علائم رانندگی

آموزش تصویری علائم رانندگی

دسته دیگر از تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای انتظامی می‌باشند. این تابلوها به شکل دایره با نوار حاشیه قرمز رنگی هستند که به رانندگان و وسایل نقلیه دستور می‌دهند کاری را انجام دهند یا از انجام دادن کار آنها را باز می‌دارند. به عبارت دیگر این تابلوها ممنوعیت کاری را اعلام می‌کنند.

تابلوهای انتظامی

تابلوهای انتظامی

تابلوهای انتظامی

تابلوهای انتظامی

تابلوهای انتظامی

تابلوهای انتظامی

تابلوهای انتظامی

دسته سوم از تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای اخباری هستند. این تابلوها از اطلاعات موجود در راه‌ها خبر می‌دهند. شما می‌توانید تصویر این تابلوها به همراه اسم آنها را در زیر مشاهده فرمایید.

تابلوهای اخباری

تابلوهای اخباری

تابلوهای اخباری

تابلوهای اخباری

تابلوهای اخباری

تابلوهای اخباری

تابلوهای اخباری

همان گونه که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، تابلوهای راهنمایی مسیر مشخص شده‌اند. این تابلوها راهنمایی کافی برای رانندگان و وسایل نقلیه در بزرگراه‌ها آزادراه‌ها و دیگر راه‌ها هستند.

تابلوهای راهنمای مسیر

تابلوهای راهنمای مسیر

علاوه بر تابلوهایی که در بالا به آن اشاره کردیم نوع دیگری از تابلوهای مکمل تعریف شدند که می‌توانید آنها را در تصویر زیر مشاهده فرمایید.

تابلوهای مکمل

و اکنون لازم می‌دانیم که تصویر تابلوهای محلی به همراه نام هر یک را معرفی کنیم.

تابلوهای محلی

در تصاویر زیر می‌توانید تعدادی از برچسب‌ها را در علائم راهنمایی و رانندگی را مشاهده نمایید.

بر چسب ها

اکنون که با تصاویر تمام تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی و مفهوم هر یک از آنها آشنا شدید، به شما توصیه می‌کنیم برای یادگیری و به خاطر سپردن بهتر این تابلوها، به بخش حل نمونه سوالات آیین نامه مراجعه نمایید.

سوالات می‌توانند توانایی و آمادگی شما را برای شرکت در آزمون‌های اصلی بالا ببرند و در نتیجه باعث کسب موفقیت شما شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *