میزان باد تایر در کدام تصویر صحیح است

«میزان باد تایر در کدام تصویر صحیح است»، این یکی از نمونه سوالات آیین نامه می باشد، که جهت دریافت پاسخ صحیح آن می توانید به مطالب زیر مراجعه فرمایید.

میزان باد تایر در کدام تصویر صحیح است؟

میزان باد در تایرها

  1. الف
  2. ب
  3. ج
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۳ یعنی ج، می باشد.

میزان باد تایر در خودرو ها

یکی از مهم ترین کارهایی که هر راننده می تواند از لحاظ ایمنی و هزینه برای خودروی خود انجام دهد، نگهداری از لاستیک ها است. در کنار آن ساده ترین و ارزان ترین راه هایی که باعث مراقب از لاستیک ها می شود، حفظ باد لاستیک ها می باشد.

در خودرو های جدید تر میزان فشار باد در تایرها بر روی برچسب داخل درب راننده قرار داده می شود. این باد تایرها روی بنزین مصری خودرو، حرکت فرمان و میزان فاصله ی آن با زمین تاثیر می گذارد. که در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست توضیح خواهیم داد.

تنظیم باد در تایرها باعث مصرف سوخت بهینه در خودرو ها می شود. باد مناسب علاوه بر اینکه مصرف سوخت را متعادل کرده، باعث بهتر شدن فرمان پذیری و طول عمر لاستیک ها نیز می شود. این توصیه ها روی برچسب داخل درب اتومبیل قرار داده شده که شما باید به آن توجه کنید.

اگر این برچسب وجود نداشت، معمولا داخل دفترچه ی راهنمای خودرو پیدا می شود. بیشتر خودروهای سواری در صورتی که سرد باشند، میزان باد در تایرهای آن ها 32 psi تا 35 psi می باشد.

بهتر است در هنگام بررسی باد در لاستیک ها خودرو سرد باشد به حاطر اینکه وقتی خودرو در جاده حرکت می کند، اصطکاک میان آن و جاده باعث گرم شدن آن ها می شود و در نتیجه دما و فشار هوای داخل آن را افزایش می دهد.

بنابراین توصیه می شود یک شب خودرو خاموش بوده یا حداقل چند ساعتی خاموش باشد و بعد نسبت به تنظیم باد در تایرهای آن بپردازید.

استفاده از باد زیاد در لاستیک ها: باد کردن بیش از حد لاستیک ها باعث عملکرد بد خودرو می شود، هم چنین رانندگی با لاستیک های کم باد باعث سایش زود هنگام به دلیل افزایش اصطکاک می گردد. از این رو توصیه می شود به میزان لازم از باد در لاستیک های خودرو استفاده شود.

لاستیک های پر باد بر روی رینگ ها فشار وارد می کنند و باعث کج شدن رینگ ها می شود و در نتیجه طول عمر لاستیک را کاهش می دهد و ترک هایی را روی تایرها ایجاد می کند.

استفاده از باد کم در لاستیک ها: یکی از بزرگ ترین دلایل خرابی تایرها، رانندگی با لاستیک های کم باد می باشد. طبق آمار اعلام شده اداره ی ملی ایمنی ترافیک در بزرگ راه ها، کم باد بودن باد تایرها مشکلات دیگری را نیز به دنبال دارد.

این باعث فرسوده شدن زود هنگام تایرها می گردد و بازده سوخت را نیز کاهش می دهند و در نتیجه باعث عملکرد ضعیف در خودرو ها می شود.

نحوه ی بررسی فشار باد در تایرها: دانستن این موضوع که باد تایرها را چگونه تنظیم کنید برای ایمنی و افزایش طول عمر لاستیک ها بسیار اساسی است.

پس بهتر است باد لاستیک ها را به صورت مرتب و در بازه های زمانی منظم، بررسی کنید و این را بدانید که بازدید باد لاستیک ها به صورت چشمی کافی نمی باشد و نیاز است از سیستم های دیگری نیز استفاده گردد. برای مثال:

از فشار سنج تایر می توان استفاده کرد

در انتخاب یک فشار سنج می توان از سه گزینه ی زیر بهره برد:

  • فشار سنج از نوع قلمی یا میله ای
  • فشار سنج های ساعتی شکل
  • فشار سنج های دیجیتال، نمایش اعداد در صفحه دیجیتال

برای این کار به این صورت عمل کنید، فشار سنج را درون ساقه ی سوپاپ وارد کنید، به طوری که به صورت یکنواخت و محکم بر روی ساقه فشار داده شده است. فشار باد لاستیک را بیشتر از یکبار چک نکنید چون در اندازه گیری های مجدد هوا از طریق میل سوپاپ خارج می شود.

معرفی سنسور TPMS: این اصطلاح مخفف سیستم مانیتورینگ فشار هوای لاستیک می باشد، که یک سیستم الکترونیکی می باشد که راننده را از وضعیت میزان باد تایرها آگاه می کند. این سیستم در خودروهای پیشرفته وجود دارد و برای خودروهای قدیمی تر باید به روش دستی اکتفا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *