خط توقف اضطراری در آزادراه

خط توقف اضطراری در آزادراه به چه معنا می‌باشد؟ برای پاسخ به این سوال به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر در سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

خط کشی در خیابان‌ها به صورت‌های مختلفی انجام می‌پذیرد، که هر کدام از آنها دارای معنا و مفهوم خاص به خود هستند. برای رانندگی ایمن‌تر در خیابان‌ها و جلوگیری از وقوع حوادث، بهترین کار این است که تمام قوانین، تابلوها، خط‌کشی‌ها و مفهوم هر یک از آنها را بدانیم و تجربه بهتری حین رانندگی داشته باشیم.

از این رو برای اخذ گواهینامه رانندگی، باید تمام این موارد را با جزئیات کامل بدانیم. ما در ادامه این مطلب در مورد انواع خط‌کشی‌ها در خیابان و مفهوم هر یک صحبت کردیم و مفاهیمی را به صورت ساده و قابل فهم برای شما آورده‌ایم. جهت آشنایی با نمونه سوالات آیین نامه در این زمینه می‌توانید از همین سایت تهیه فرمایید.

انواع خط کشی در خیابان‌ها و مفهوم هر یک از آنها (معرفی خط توقف اضطراری در آزادراه)

اگر بخواهیم انواع خط‌کشی‌ها در خیابان‌ها را تقسیم بندی کنیم، می‌توان آنها را به دو دسته طولی و عرضی تقسیم بندی کرد که در ادامه به توضیح هر یک از آنها می‌پردازیم.

معرفی خط‌کشی‌های طولی در خیابان‌ها و جاده‌ها: این نوع از خط‌کشی‌ها در طول خیابان‌ها و جاده‌ها رسم شده و هم راستا و موازی با آنها می‌باشند. این خطوط دارای نوع‌های مختلفی هستند و هر کدام معنای خاص به خود را دارند و ما باید آن را به صورت کامل یاد بگیریم. اگر بخواهیم به انواع این نوع خط‌کشی‌ها اشاره کنیم عبارتند از:

  1. خطوط طولی ممتد
  2. خط مقطع یا بریده بریده
  3. خط ممتد و مقطع به صورت ترکیبی
  4. خطوط ممتد دوبله
  5. خطوط هاشور
  6. خطوط زیگزاگ
  7. خطوط پارک

معرفی خط کشی عرضی در خیابان‌ها و جاده‌ها: نوع دیگری از خط‌کشی که در خیابان و جاده‌ها وجود دارد، خط‌کشی‌های عرضی می‌باشد و همانگونه که از نام این خطوط مشخص است در عرض راه‌ها و جاده‌ها رسم می‌شوند و یک سمت خیابان را به سمت دیگر آن متصل می‌کند. هر کدام از این خط‌کشی‌ها دارای معنا و مفهوم خاص به خود هستند. ما در زیر انواع آن را برای شما آورده‌ایم:

  1. خط کشی عابر پیاده
  2. خط ممتد ایست
  3. خطوط توقف منقطع
  4. خطوط شطرنجی

معرفی سایر خط‌کشی‌ها در خیابان‌ها و جاده‌ها: علاوه بر خطوط طولی و عرضی که در بالا به آنها اشاره کردیم، خط‌کشی‌های دیگری نیز وجود دارد که در هیچ کدام از دو دسته بالا قرار نمی‌گیرند، اما در حین رانندگی ممکن است با آنها برخورد کرده باشیم.

برای قبولی در آزمون‌های اصلی آیین نامه و داشتن یک رانندگی ایمن باید تمام این خطوط را بشناسیم. ما در زیر این نوع خط‌کشی‌ها را برای شما معرفی کرده‌ایم:

فلش ها یا پیکان‌ها: یکی دیگر از خطوطی که در خیابان‌ها و جاده‌ها رسم می‌شود، فلش‌ها یا پیکان‌ها هستند، از فلش‌ها یا پیکان‌های جهت نما برای راهنمایی رانندگان استفاده می‌شود و رانندگان باید از آن پیروی کنند.

باید بگوییم که هر کدام از این پیکان‌ها معنا و مفهوم خاصی را می‌رسانند و در آزمون‌های زیادی از آنها سوال طرح شده است، پس به شما توصیه می‌کنیم که قبل از شرکت در آزمون مفهوم هر یک را به خوبی بشناسید و آن ها را یاد بگیرید.

خطوط اضطرار: از این خطوط در حاشیه راه‌ ها و معمولاً در کنار شبکه معابر، آزادراه‌ ها، بزرگراه‌ ها و تونل‌ ها استفاده شده. این نوع خطوط برای عبور و تردد وسایل نقلیه امدادی استفاده می‌ شود و حرکت کردن برای روی این خطوط برای سایر وسایل نقلیه ممنوع می‌ باشد.

یک نمونه دیگر از این خطوط اضطرار، خط توقف اضطراری در آزادراه می‌باشد که اگر اتومبیل یا وسیله نقلیه شما پنچر یا دچار نقص فنی شد، شما می‌ توانید از آن خطوط جهت توقف کردن استفاده کنید.

گاهی اوقات از شانه راه‌ ها جهت جایگزینی برای توقف و عبور اضطراری در آزادراه‌ ها استفاده می‌ شود که به منظور جلوگیری از بروز یک حادثه یا تصادف طراحی گشته‌ اند.

همان طور که می‌ دانید جهت اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی باید در آزمون مربوط به آن شرکت کرده و بعد از گذراندن کلاس‌ های تئوری نمره قبولی در آزمون را کسب کنید. در این آزمون‌ ها سوالات مختلفی مطرح می‌ شود که بهتر است قبل از شرکت در آن این مفاهیم را به خوبی یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *