بهترین نوع دور زدن در خیابانهای کم عرض

اگر به دنبال پاسخ سوال: بهترین نوع دور زدن در خیابانهای کم عرض، هستید، پیشنهاد ما به شما مطالعه ی مطالب زیر از سایت مرسی تست می باشد.

بهترین نوع دور زدن در خیابانهای کم عرض در کدام یک از گزینه های زیر صحیح می باشد؟

  1. دور دو فرمان
  2. حرکت با دنده عقب
  3. دور یک فرمان
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

آموزش گام به گام دور دو فرمان

گاهی أوقات دور دو فرمان نیز به صورت سه فرمان هم انجام می پذیرد که در واقع تفاوتی میان آن ها نیست و کاملا یکسان می باشند.

اگر در خیابانی باشید و قصد دور زدن داشته باشید به طوری که عرض خیابان کمتر از ۱۲ متر بوده و دوطرفه نیز باشد، با یک فرمان نمی توان دور زدن پس بهترین راه حل استفاده از دور دو فرمان می باشد. این دور به صورتی که بیان می کنیم انجام می شود:

یک حرکت لاکپشتی در هنگام دور زدن ها باید مورد استفاده قرار گیرد که این حرکت به این صورت تعریف می گردد: شما باید آنقدر کنترل خوبی روی کلاچ داشته باشید که بتوانید به صورت سامتی متری حرکت کنید. این حرکت باعث کنترل بالا در خودرو و سرعت عمل خوبی می شود.

استفاده از حرکت لاکپشتی در این گونه دور زدن ها بسیار مهم می باشد. پس بهتر است قبل از اقدام به دور زدن حداقل این حرکت را چندین بار تمرین کنید.

دور دو فرمان

این نکته را نیز در نظر بگیرید که اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به همراه رعایت احتیاط کامل، ضامن سلامتی شما، سرنشینان خودرو شما، خودروی خود و سایر وسایل نقلیه ی دیگر خواهد بود.

بنابراین اگر شما بدون در نظر گرفتن این موارد به صورت ناگهانی اقدام به ایم کار کنید قطعا باعث بروز حادثه و ایجاد تصادف خواهد شد.

پس برای استفاده از دور دو فرمان با شرایط گفته شده در بالا به صورت زیر عمل کنید:

ایتدا به آینه ی سمت راست، بالای سر نگاه کنید و برای پوشش دادن تمام نقاط کوری که در آینه مشخص نیست، سر خود را به سمت راست بچرخانید تا اطمینان کسب کنید خطری نیست.

سپس راهنمای سمت راست را میزنیم و به آرامی از سرعت اتومبیل کم می کنیم و با رعایت احتیاط کامل در راست ترین بخش خیابان، توقف می کنیم. (پارک باید به صورت ۳۰ سانت انجام شود)

بعد از آن راهنمای سمت چپ را میزنیم و دنده را روی دنده ی یک قرار می دهیم.

بار دیگر آینه ها را کنترل کرده و در صورت کسب اطمینان از اینکه خطری وجود ندارد به آرامی شروع به حرکت کرده و در نیم متر جلوتر با چرخش فرمان به سمت چپ، توقف می کنیم یعنی به حالت توقف خروج از پارک در می آییم.

سپس بار دیگر به سمت چپ و راست نگاه می کنیم و اگر وسیله ی نقلیه ای در حال تردد نبود، با سرعت بسیار کم شروع به حرکت کرده.

فرمان را تا آخر به سمت چپ بچرخانید و تا جایی که امکان دارد جلو بروید، یعنی فاصله ی یک متری از جدول.

سپس بعد از آن فرمان را به سمت راست می چرخانید و هرگاه از آینه ی سمت چپ جداول را دیدید توقف می کنید.

کلاچ و ترمز را تا ته فشار داده و راهنمای سمت راست را بزنید و دنده را روی دنده عقب بگذارید.

بار دیگر با کنترل تمام سمت های خودرو و نگاه کردن در آینه و عدم تردد وسایل نقلیه کلاچ را با سیب تنظیم کرده و آرام به عقب بروید.

فرمان را خیلی سریع و با دو دست خود به راست بچرخانید و در یک متری جدول فرمان را به چپ برگردانید و تا حدی عقب بروید که از جلوی ماشین جدول مشخص باشد.

وقتی جدول را دیدید کاملا توقف کنید و ترمز و کلاچ را فشار داده و نگه دارید. راهنمای چپ بزنید و دنده را روی یک بگذارید و با چرخش فرمان به چپ وارد لاین حرکت شوید و تا راست شدن خودرو فرمان را بچرخانید.

جهت دریافت نمونه سوالات آیین نامه می توانید به بخش ابتدایی همین صفحه مراجعه فرمایید و نسبت به تهیه ی این نمونه سوالات اقدام کنید.

این سوالات می تواند شانس قبولی شما در امتحان آیین نامه را بالا ببرد. پس به توصیه های ما حتما گوش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *