در بحث مفهوم رنگ ها و علائم عبور و مرور مفهوم کدام رنگ به معنی حرکات مجاز میباشد

در بحث مفهوم رنگ ها و علائم عبور و مرور مفهوم کدام رنگ به معنی حرکات مجاز میباشد؟ برای مشاهده ی پاسخ این سوال به مطلب زیر از سایت مرسی تست بروید.

در بحث مفهوم رنگ ها و علائم عبور و مرور مفهوم کدام رنگ به معنی حرکات مجاز میباشد؟

  1. رنگ سبز
  2. رنگ نارنجی
  3. رنگ زرد
  4. رنگ آبی

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

تابلو های راهنمایی ورانندگی هریک دارای رنگ و شکل خاصی هستند که معنا و مفهوم خاصی را نیز می رسانند. در نمونه سوالات آیین نامه نیز سوالات زیادی از این مباحث مطرح می شود و از این رو شناخت این علایم و رنگ ها بسیار مهم می باشد. پس پیشنهاد ما به شما مطالعه ی این مطلب است تا آشنایی بیشتری با این موارد پیدا کنید.

مفهوم رنگ ها در علایم راهنمایی و رانندگی

در واقع رنگ در تابلوهای راهنمایی و رانندگی را می تواند به ۸ رنگ تقسیم کرد. رنگ های سیاه، سفید، قهوه ای، نارنجی، زرد، سبز، آبی و قرمز که در ادامه هر یک را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

مفهوم رنگ قرمز در تابلو ها: تابلوهایی که دارای رنگ قرمز هستند جزو دسته ی تابلوهای انتظامی می باشند و اخطار جهت منع یا ایست را می رسانند.

مفهوم رنگ سبز در تابلوها: وقتی رنگ تابلوها به رنگ سبز باشند به این معناست که حرکت آن ها در مسیر مجاز می باشد، هم چنین کاربرد این رنگ در تابلوهای اماکن مانند مساجد و امام زاده ها نیز می باشد. تابلوهای راهنمایی که در بزرگ راه ها هم هستند دارای رنگ سبز می باشند.

مفهوم رنگ آبی در تابلو ها: رنگ آبی در تابلو ها نشان دهنده ی حرکت های مجاز می باشد و معمولا در جاده ها و آزاد راه ها و جهت راهنمایی مسیر استفاده می گردد.

مفهوم رنگ قهوه ای در تابلوها: اگر تابلوهایی دیدید که به رنگ قهوه ای بود به این معناست که اماکن گردشگری وجود دارد، این رنگ در سوالات آیین نامه زیاد مورد سوال قرار گرفته است.

رنگ نارنجی در تابلوها: این رنگ برای مناطق اداری، خدماتی و آموزشی نیز استفاده می گردد. برای مثال تابلوهای بیمارستان ها که در نزدیکی این مناطق نصب می گردد.

مفهوم رنگ زرد در تابلو ها: رنگ تابلوهای هشدار ساخت و ساز، تابلوهای ایستگاه تاکسی، تابلوهای ایستگاه اتوبوس در سطح شهر ها به این رنگ می باشند.

مفهوم رنگ سیاه و سفید در تابلو ها: از این رنگ جهت راهنما های مسیر استفاده می گردد. برای مثال تابلوی ورود به شهر ها و راهنمای سایر راه ها با این رنگ نشان داده می شوند.

علاوه بر مفهوم رنگ ها بسیار مهم می باشد که شکل تابلوهای راهنمایی و رانندگی را نیز یاد به خاطر بسپارید؛ چرا که از روی شکل نیز می توانید مفهوم تابلو را درک کنید. در زیر ما این شکل ها را برای شما هنرجویان معرفی خواهیم کرد.

  • هشت گوشه: این شکل تنها در استفاده ی تابلوهای ایست و توقف می باشد.
  • پنج گوشه با نقطه ی راس فوقانی: برای علایم هشدار در دبیرستان ها و مدارس استفاده می گردد.
  • مستطیل افقی: به منظور تابلوهای راهنما و هشدار و خطرات ناشی از تعمیر و نگهداری استفاده می شود.
  • مثلث متساوی الاضلاع نشسته روی قاعده: این شکل تنها علامت هشدار دهنده برای خطر می باشد.
  • مثلث متساوی الاضلاع نشسته روی راس: از این شکل فقط برای حق تقدم استفاده می شود.
  • مستطیل پرچمی: به منظور علایم راهنمایی استفاده می گردد.
  • مستطیل قائم: به معنای تابلو های خدماتی و دستوری استفاده می گردد.
  • لوزی یا مربع نشسته روی یک راس: به معنای شروع و پایان حق تقدم می باشد.
  • دایره: جهت علامت های دستوری و بازدارنده استفاده می شود.

قبولی در امتحان آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی جزو مراحل اولیه ی دریافت گواهی نامه می باشد که باید آن را جزو گام های اصلی در گرفتن گواهی نامه بدانید.

از این رو جهت قبولی صددرصد در آزمون آیین نامه رانندگی به پکیج کامل و جامعی از سوالات نیاز خواهید داشت که می توانید آن ها از همین سایت دریافت کنید. مهم ترین شرط برای رانندگی بر أساس قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کشور ایران داشتن حداقل سن ۱۸ سال می باشد. از این رو اگر این شرایط را دارا هستید نسبت به دریافت گواهی نامه حتما اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *