در امن کردن محل حادثه

از جمله اقداماتی وجود دارد که در امن کردن محل حادثه باید به آن توجه کرد، مرسی تست تلاش کرده است که با تهیه مطالب زیر این اقدامات را برای شما توضیح دهد. در زیر سوالی را برای شما آورده‌ایم که یکی از نمونه سوالات آیین نامه می‌باشد و در این زمینه مطرح شده است:

سوال ۱ – در امن کردن محل حادثه ترافیکی کدام یک از گزینه‌های زیر صحیح نیست؟

  1. مراقبت از سلامت خود
  2. خاموش کردن وسیله نقلیه حادثه‌ساز
  3. دور کردن مصدوم از محل حادثه
  4. نجات دادن جان مصدوم گیر افتاده در آتش

پاسخ صحیح گزینه ۴

سوال ۲- برای امن کردن محل حادثه با چه اقدامی می‌توان صحنه را خالی از خطر کرد؟

  1. خاموش کردن وسیله نقلیه حادثه ساز
  2. مراقب سلامت خود باشیم
  3. مصدوم را تا حد ممکن از محل دور کنیم
  4. گزینه‌های یک و دو

پاسخ صحیح گزینه ۴

امداد و نجات در سوانح رانندگی چیست؟

هنگامی که با یک صحنه تصادف مواجه شدید، با آشنا بودن کمک‌های اولیه می‌توانید شخص آسیب دیده را قبل از اینکه اورژانس برسد از خطر مرگ نجات داده. این کار باید با سرعت بالایی انجام شود چرا ممکن است در صورت بسته بودن راه تنفس فرد مصدوم شده یا خونریزی شدید او منجر به مرگ وی شود.

کمک‌های اولیه در امن کردن محل حادثه چیست؟

به اقدامات اولیه‌ای می‌گویند که بلافاصله بعد از وقوع حادثه و قبل از اینکه فرد به مرکز درمانی برسد صورت می‌گیرد. کمک‌های اولیه باعث کاهش مرگ و میر و تخفیف در آسیب‌های جدی به افراد می‌شود.

اگر بخواهیم هدف از کمک‌های اولیه را بیان کنیم باید بگوییم که:

  • نجات و زنده نگه داشتن شخص مصدوم
  • جلوگیری از شدت یافتن عارضه
  • کمک به بهبود بیمار تا رسیدن و انتقال به مراکز درمانی

لازم است اگر شما به عنوان یک فرد کمک کننده در محل حادثه حضور دارید اقداماتی را انجام دهید و این نکته را در نظر داشته باشید که زمانی می‌توانید محل حادثه را ترک کنید که گزارش کاملی درباره فرد مصدوم به پزشک را ارائه دهید و از این مطمئن شوید که به کمک‌های بعدی شما نیازی نخواهد بود.

شما به عنوان یک کمک کننده به افراد مصدوم باید موارد زیر را در اولویت خود قرار دهید:

اولین گام امداد و نجات ارزیابی موقعیت می‌باشد، با با ارزیابی سریع موقعیت خود و در کمال خونسردی، مواظب خطراتی که برای فرد مصدوم وجود دارد و نیز شما را تهدید می‌کند باشید و هیچگاه جان خود را به خطر نیندازید.

خطرات، امکانات و وسایل مورد نیاز را بررسی کنید تا به مصدوم این اطمینان را دهید که شما مهارت لازم را در زمینه کمک‌های اولیه دارید، اگر در بین افراد حاضر پزشک یا پرستار و کسی که تجربه کافی دارد وجود نداشت شما با حفظ خونسردی خود این مسئولیت را به عهده بگیرید.

دومبن گام امداد و نجات امن کردن محل حادثه است، به معنای اینکه تا حد امکان باید مصدوم را از محل خطر دور کنید، همیشه این را در نظر بگیرید که در قدم اول باید مراقب سلامت خود باشید، شما می‌توانید با انجام اقدامات ساده نظیر خاموش کردن وسیله نقلیه حادثه ساز صحنه را خالی از خطر کنید. برای این کار سوئیچ را بچرخانید و موتور اتومبیل را خاموش کنید تا از وقوع آتش سوزی ماشین جلوگیری کنید.

در صورتی که قادر به حذف عامل خطرساز از محل حادثه نیستید سعی کنید مصدوم را از محل حادثه دور کنید.

سومین گام امداد و نجات ارائه کمک‌های اولیه می‌باشد، تعداد مصدومان را بررسی کنید و به آن مصدومی بپردازید که موقعیت خطرناک‌تری دارد. بعد از امن کردن محل حادثه به سرعت تمام مصدومان را بررسی کنید و کسانی که اورژانسی‌تر هستند را در اولویت خود قرار دهید. سریعا درخواست کمک بدهید یا از کسی بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

چهارمین گام امداد و نجات درخواست کمک می‌باشد، به این معنا که سریعاً با مراکز درمانی یا اورژانس تماس می‌گیریم و تقاضای کمک می‌کنیم، شما باید در حین واحد چند کار را با هم انجام دهید، ابتدا مواظب سلامتی خود باشید سپس درخواست کمک دهید و سپس کمک‌های اولیه را انجام دهید، همچنین می‌توانید از حضور دیگر افراد نیز کمک بخواهید که این کارها را برای شما انجام دهند:

  • عوامل خطرساز را از صحنه دور کنند
  • درخواست کمک بدهند
  • وسایل لازم و مورد نیاز را برای شما فراهم کنند
  • خودروها و دیگر عابرین را کنترل کنند
  • جلوی خونریزی را بگیرند یا صدمه دیده را نگه دارند
  • مانع از تجمع افراد شوند
  • مصدوم را به یک مکان امن منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *