امتحان آیین نامه اجباری نیست؟

امتحان آیین نامه اجباری نیست؟

با توجه به شرایط پیش آمده و بیماری کرونا اکثر هنرجویان این سوال را می پرسند که امتحان آیین نامه اجباری نیست ؟ در پاسخ به آن باید بگویم که خیر! چنین چیزی امکان ندارد.

هنرجو باید در امتحان آیین نامه شرکت کند و نمره ی قبولی را کسب کند. تنها شرکت در کلاس های آیین نامه با توجه به وضعیت پیش آمده اختیاری است.

و هیچ آموزشگاهی حق ندارد هنرجو را مجبور به شرکت در کلاس ها کند. اما هنرجو موظف است در امتحان آیین نامه شرکت کند.

نکته دیگر این است که کلاس های شهری نیز اجباری اند و فرد با رعایت پروتکول های بهداشتی باید شرکت کند.

در پاسخ به سوال بالا یعنی امتحان آیین نامه اجباری نیست؟ نکته دیگری را باید متذکر شوم و آن هم این است که با توجه به اجباری بودن آزمون تمام موارد بهداشتی از جمله ضدعفونی و فاصله بین افراد در آزمون رعایت میشود.

هنرجویان عزیز به هیچ وجه نگران این مسئله نباشند. در رابطه با امتحان شهری، افسر تک به تک از افراد امتحان میگیرد و مثل قبل 4 نفر سوار ماشین نمیشوند.

علت اجباری بودن امتحان آیین نامه:

یکی از شرط های گرفتن گواهینامه رانندگی قبولی در دو آزمون آیین نامه کتبی و یک امتحان شهری رانندگی است.

آزمون آیین نامه کتبی شامل ۳۰ سوال تستی آیین نامه رانندگی می با‌شد.

آزمون آیین نامه مقدماتی اولین امتحانی است که هر شخصی برای گرفتن گواهینامه باید بدهد. این آزمون در آموزشگاه رانندگی اخذ می شود، از تمامی مباحث کتاب آیین نامه است.

البته از بخش فنی کتاب آیین نامه در آزمون آیین نامه مقدماتی سوالی نمی‌آید.

آزمون آیین نامه اصلی آزمون دوم است. پیش نیازآن، قبولی در امتحان مقدماتی است. این آزمون نیز ۳۰ سؤال دارد و حد نصاب نمره ۲۶ است.

در این آزمون از بخش فنی نیز سؤال می‌آید. پس مهمترین دلیل اجباری بود امتحان آیین نامه تسلط به قوانین و مفاهیم کتاب آیین نامه است.

اگر فرد این موارد را به خوبی  بلد نباشد در رانندگی دچار مشکل خواهد شد. هم چنین با خواندن نمونه سوالات آیین نامه  به راحتی قبول شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *