مهمترین وسیله هشدار در خودرو چیست

اگر می خواهید بدانید که مهمترین وسیله هشدار در خودرو چیست، بهتر است در ادامه ی همین مطلب از سایت مرسی تست با ما همراه باشید.

مهمترین وسیله هشدار در خودرو چیست؟

  1. چراغ نور بالا
  2. بوق
  3. چراغ راهنما
  4. چراغ نور پایین

پاسخ صحیح گزینه ی ۲ یعنی بوق می باشد.

آشنا شدن با بخش های مهم خودرو به رانندگان کمک می کند تا عملکرد بهتری در طول رانندگی داشته باشند و قدرت تصمیم گیری بهتری حین رانندگی از خود نشان دهند. ما سعی کرده ایم در این مقاله به معرفی آن ها بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا نمونه سوالات آیین نامه تهیه شده در این سایت را تهیه و مطالعه فرمایید.

معرفی چراغ های هشدار دهنده به عنوان وسیله هشدار در خودرو

وجود چراغ های هشدار دهنده در داشبورد خودرو، باعث می شود در صورت وجود مشکل در هر یک از بخش های اتومبیل روشن شده و راننده را آگاه سازند. این چراغ های هشدار سه نوع هستند که در زیر معرفی می گردد:

  • چراغ هشدار دهنده فشار روغن: این چراغ زمانی روشن می شود که روغن موتور با فشار لازم در گردش نمی باشد.
  • چراغ هشدار دهنده ی دما: این چراغ زمانی روشن می شود که دمای موتور یا خنک کننده رادیاتور افزایش یابد.
  • چراغ هشدار دهنده باتری: این چراغ وقتی روشن می شود که باتری خودرو در حال خاموش شدن باشد.

بوق به عنوان وسیله هشدار در خودرو

بوق ها در اتومبیل اکثرا در وسط فرمان وجو دارد که باید از فاصله ی ۳۰ تا ۶۰ متری شنیده شوند. سعی کنید از بوق به صورت زیاد استفاده نکنید و زمانی که از آن استفاده کنید که ضروری می باشد برای مثال هشدار به عابرین پیاده و یا سایر رانندگان.

آینه به عنوان وسیله ضروری در خودرو

هر خودرویی باید دارای آینه ی وسط و آینه های بغل باشند. قبل از اینکه هر راننده ای اقدام به رانندگی کند باید از تنظیم بودن این آینه ها اطمینان کسب کند.

آینه ای که عقب اتومبیل را نمایش می دهد در وسط شیشه ی جلوی اتومبیل ها قرار دارد و شما را قادر خواهد کرد که تسلط کافی بر پشت سر خود را داشته باشید. آینه های جانبی که در بیرون و کناره های راست و چپ خودرو نصب شده اند و باعث می شود شما ترافیک های جانبی را مشاهده کنید.

چراغ های خودرو جهت روشن شدن محیط

وجود این گونه چراغ ها در خودرو ها بسیار مهم می باشند از این نظر که به شما این امکان را می دهند که محیط اطراف خود را دیده و دیگر رانندگان را از تصمیمات بعدی خود با خبر کنید. هر وسیله ی نقلیه باید دارای چراغ هایی با نور کم و هم چنین چراغ نور بالا باشند.

در هنگام تارکی شدن هوا از این چراغ ها استفاد شود یا هر هنگامی که راننده فکر کردید کافی ندارد آن ها را روشن کند.

چراغ های نور بالا قدرت بیشتری دارند و می توانند مسافت بیشتری را نشان دهند. استفاده از این چراغ ها باید زمانی باشد که احساس کردید دید بسیار کمی دارید. هم چنین از چراغ های نور بالا نباید در هوای مه استفاده گردد چون به دید سایر رانندگان آسیب وارد می کند.

علاوه بر این چراغ ها، خودرو ها نیز دارای چراغ ترمز نیز می باشند. این چراغ ها که در پشت اتومبیل می باشد و با فشار پدال ترمز روشن می شوند تا به وسایل نقلیه ی پشت سر آگاهی دهند. هم چنین وجود چراغ های دنده عقب برای مواقعی که راننده با دنده عقب در حال حرکت است نیز نمونه ی دیگری از این چراغ ها می باشد.

چراغ های راهنما به عنوان وسیله هشدار به سایر رانندگان در خودرو

هر خودرویی در چهار سمت خود این چراغ های راهنما را دارد. با روشن کردن این چراغ ها، در داخل خودرو با فلش های سبز رنگی نمایش داده می شود که در جهت همان سمت می باشد. اهرم چراغ راهنما در سمت چپ می باشد که اگر این اهرم را به بالا بزنید چراغ راهنما سمت راست و اگر به پایین بزنید چراغ راهنما سمت چپ فعال می گردد.

چراغ راهنما به صورت خودکار بعد از چرخش فرمان در جهت مخالف خاموش شده، اما اگر به صورت خودکار خاموش نشود حتما باید آن را به صوت دستی خاموش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *