چند متری چراغ راهنما توقف ممنوع است

یکی از مفاهیم مورد تدریس در کتاب آیین نامه توقف و قوانین مربوط به آن می باشد در این بخش مرسی تست به طور موردی تصمیم بر ارائه توضیحات لازم در پاسخ به سوال چند متری چراغ راهنما توقف ممنوع است داشته است.

یکی از مراحل کسب گواهینامه راهنمایی و رانندگی شرکت در آزمون آیین نامه می باشد. از این رو داوطلبان اخذ گواهینامه باید تسلط کافی بر مفاهیم کتاب آیین نامه داشته باشند.

در ادامه شما با تمامی نکاتی که در باره توقف در فاصله ممنوعه از چراغ راهنما و هر آنچه که باید بدانید آشنا می شوید و به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ داده می شود.

چند متری چراغ راهنما توقف ممنوع است

یکی از نکاتی که داوطلبین اخذ گواهینامه باید به آن توجه نمایند قوانین و مقررات مربوط به توقف کردن است. زیرا در هر مکانی با توجه به یک سری مقررات تعیین شده باید توقف کرد.

در یکی سری مکان ها با توجه به برخی مقررات نباید توقف کرد و به عبارتی توقف ممنوع است.

سوالی که درباره توقف نسبت به چراغ راهنمایی برای داوطلبین پیش می آید این است که در فاصله چند متری چراغ راهنما توقف ممنوع است؟

داوطلبان اخذ گواهینامه باید بدانند که درباره چراغ های راهنمایی رانندگان باید در نظر داشته باشند که توقف در فاصله 15 متری اطراف چراغ های راهنمایی و یا محل هایی که توقف وسایل نقلیه مانع دید علائم راهنمایی و رانندگی بشود ممنوع می باشد.

به صورت کلی برای عبور از چراغ قرمز و زرد و بی توجهی به چراغ راهنمایی و همچنین بی توجهی به علامت توقف ممنوع جریمه را به دنبال دارد.

اما فاصله ای که نسبت به چراغ راهنما برای توقف در نظر گرفته شده است هم برای امنیت  و حقوق عابران پیاده و هم برای دیده شدن چراغ راهنمایی می باشد.

از این رو این نوع توقف هم، برای رانندگان متخلف جریمه در پی دارد. و داوطلبین اخذ گواهینامه هم برای پاسخگویی به سوالات آیین نامه باید این قوانین را بدانند و هم برای رانندگی صحیح جلوگیری از جریمه شدن.

چند متری چراغ راهنما می توانیم توقف نماییم

داوطلبین اخذ گواهینامه باید به قدری بر مفاهیم کتاب آیین نامه مسلط باشند که سوال های مختلف درباره یک مفهوم را بتوانند پاسخ دهند.

سوال همیشگی این است که توقف در کجا و یا چند متری از یک چیز ممنوع است. اما سوالی که ما اینجا مطرح می کنیم این است که در چه فاصله از چراغ راهنما می توانیم توقف نماییم.

پاسخ این است که در فاصله های 15 متر بیشتر از اطراف چراغ های راهنمایی رانندگان می توانند توقف نمایند.

توقف نسبت به چراغ راهنما در سوالات آزمون آیین نامه

کتاب آیین نامه سرشار از مفاهیم و مقررات بسیاری است که داوطلبان اخذ گواهینامه باید بر آن ها برای پاسخ گویی به سوالات آزمون آیین نامه مسلط باشند.

نکته دیگر این است که این تسلط باید به گونه ای باشد که فقط پاسخگوی یک نوع سوال نباشد و هر سوال مختلفی از یک مفهوم شد بتوانند پاسخ درست بدهند.

از این رو سایت مرسی تست با تهیه بسته سوالات آیین نامه سعی دارد تا داوطلبین اخذ گواهینامه را با انواع سوالات آشنا نماید و تسلط آن ها را افزایش دهد.

در ادامه ما سعی نمودیم با آوردن نمونه سوالات آیین نامه درباره توقف نسبت به چراغ راهنما شما را با اینگونه سوالات آشنا نماییم.

نمونه سوالات آیین نامه درباره توقف نسبت به چراغ راهنمایی

سوال اول: در تقاطع در صورت نداشتن خط ایست در چه فاصله ای از چراغ راهنمایی توقف می کنیم؟

  1. ۷ متری
  2. ۵ متری
  3. ۳ متری
  4. ۱ متری

پاسخ سوال گزینه: 2

سوال دوم: با مشاهده چراغ قرمز راهنمایی و در صورت نبود خط ایست برای توقف در چند متری چراغ باید توقف کنیم؟

  1. 20 متری
  2. 15 متری
  3. 10 متری
  4. 5 متری

پاسخ سوال گزینه: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *