کدام گزینه از علائم عمودی راهنمایی و رانندگی می باشد

در پاسخ به سوال « کدام گزینه از علائم عمودی راهنمایی و رانندگی می باشد» بهتر است به سوالات آیین نامه از سایت مرسی تست مراجعه فرمایید. مطالعه ی مطالب زیر به شما اطلاعات کافی در این زمینه خواهد داد.

علائم راهنمایی و رانندگی برای کنترل عبور و مرور در معابر و خیابان ها به دو دسته تقسیم می شوند، دسته ی اول که توسط کارخانه ی سازنده و به صورت نوری، در عقب و جلوی اتومبیل ها نصب می شود و باید از استانداردهای مناسبی برخوردار باشند، و دسته ی دوم توسط مسئولین ایجاد شده و باعث کاهش تصادفات و ایمنی بیشتر می شود. که به علائم افقی و عمودی معروف هستند.

علائم عمودی راهنمایی و رانندگی

علائمی که در این دسته قرار می گیرند نیز خود به سه دسته ی اصلی تقسیم می شوند.

  • تابلو های راهنمایی و رانندگی
  • چراغ های راهنمایی و رانندگی
  • گارد ریل یا نرده ایمنی

کدام تابلو از علائم عمودی راهنمایی و رانندگی می باشد؟

در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم شما باید با این تابلو ها به صورت کامل آشنا شوید، این تابلو ها نقش به سزایی جهت کنترل ترافیک و افزایش ایمنی سواره روها را دارد. توجه به این تابلو ها الزامی است. که از نظر شکا هندسی و نوع کاربرد آن ها به سه دسته تقسیم می شوند.

الف) تابلو های حکم کننده و بازدارنده
شکل این تابلو ها دایره و دارای حاشیه ی قرمز رنگ هستند و زمینه ی سفید دارند که تصاویر و نوشته های روی آن به رنگ مشکی می باشد. این تابلو ها ممنوعیت استفاده کننده را می رشانند و به عبارتی به راننده می گویند که چه کاری باید انجام دهد یا نباید انجام دهد.

عدم رعایت آن ها باعث اعمال قانون می شود. از استثنائات این تابلو ها تابلو ی حق تقدم می باشد که به شکل مثلث واژگون و راس در پایین و قاعده بالاست و تابلوی ایست که هشت ضلعی می باشد.

نمونه ای از این دسته تابلو ها در زیر برای شما آورده شده است:

تابلوی عبور ممنوع: اگر در مکانی این تابلو نصب شده بود نشان می دهد که عبور وسیله ی نقلیه ممنوع است و تنها عابرین پیاده می توانند عبور کنند.

عبور ممنوع

تابلوی راه یک طرفه: نصب این تابلو در راه به معنای این است که عبور تنها از آن جهت آزاد می باشد.

راه یکطرفه

تابلوی ایست: محل نصب این تابلو آخر راه فرعی و نزدیک راه اصلی است. و به رانندگان می گوید که ابتدا بایستند و بعد از اینکه اطمینان کسب کردند که هیچ خطری نیست، اقدام به حرکت کنند.

ایست

تابلوی تعیین سمت حرکت در میدان: به معنای آنکه در میدان از کدام سمت می توان حرکت کرد.

تعیین سمت حرکت میدان

ب) تابلوهای خطر یا هشدار دهنده
اینگونه تابلو ها خطر پیش رو را اعلام می کنند و به شکل مثلث متساوی الاضلاع با اضلاع قرمز، زمینه سفید و نوشته ی مشکی می باشند. نمونه ای از این تابلو ها در زیر آورده شده است.

تابلو خطر: رانندگان با دیدن این تابلو باید از سرعت خود کاسته و با احتیاط کامل به حرکت خود ادامه دهند.

خطر

تابلوی گذرگاه عابر پیاده: در جایی که این تابلو نصب شده حق تقدم با عابرین پیاده است و این اطمینان را به آن ها می دهد که با خیال راحت و بدون هیچ گونه خطر می توانند به مسیر خود ادامه دهند و به آن طرف پیاده رو برسند.

گذرگاه عابر پیاده

تابلوی محل عبور أطفال: این تابلو ها در نزدیک مدارس و محل های بازی أطفال نصب می شود و به رانندگان می گوید که ممکن است کودکان از این محل عبور کنند. پس باید احتیاط کامل را رعایت کنند و از سرعت خود بکاهند.

کدام گزینه از علائم عمودی راهنمایی و رانندگی می باشد

ج) تابلوهای اخباری ـ اطلاعاتی
این تابلو ها برای آگاه سازی رانندگان از محل، میزان فاصله، جهت و تعیین مسیر و میزان فاصله تا ورودی و خروجی ها استفاده می شود. ما نمونه ای از این تابلو ها را در زیر برای شما آورده ایم:

تابلوی ایستگاه اتوبوس: محل نصب این تابلو ها مکان های است که اتوبوس برای سوار و پیاده کردن مسافرها توقف می نمایند.

کدام گزینه از علائم عمودی راهنمایی و رانندگی می باشد

تابلوی ایستگاه تاکسی: هم چنین محل نصب این تابلوها نیز در محل هایی است که تاکسی ها برای سوار و پیاده کردن مسافران استفاده می کنند.

کدام گزینه از علائم عمودی راهنمایی و رانندگی می باشد

تابلوی پارک موقت: این تابلو ها در جاده ها وجود دارد و محل پارک موقت را نشان می دهد.

کدام گزینه از علائم عمودی راهنمایی و رانندگی می باشد

تابلوی بیمارستان: با دیدن این تابلو متوجه می شویم که در نزدیکی ما بیمارستان وجود دارد.

کدام گزینه از علائم عمودی راهنمایی و رانندگی می باشد

امیدواریم با مطالعه ی مطالب بالا پاسخ سوال خو یعنی «کدام گزینه از علائم عمودی راهنمایی و رانندگی می باشد» را یافته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *