مفهوم رنگ نارنجی در علائم عبور و مرور چیست

اگر به دنبال پاسخ سوال مفهوم رنگ نارنجی در علائم عبور و مرور چیست؟ هستید، باید به شما بگوییم که می‌توانید پاسخ آن را در مرسی تست بیابید، این سوال یکی از نمونه سوالات آیین نامه بوده است و پاسخ به آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مفهوم رنگ نارنجی در علائم عبور و مرور چیست؟ این رنگ به معنای راهنمایی برای وجود مناطق اداری، آموزشی و خدماتی می‌باشد.

معرفی رنگ‌ها در علائم عبور و مرور (به خصوص مفهوم رنگ نارنجی در علائم عبور و مرور)

استفاده از رنگ‌ها در علائم عبور و مرور، معنا و مفهوم متفاوت و خاصی دارند. شاید شما در خیابان‌ها و جاده‌ها تابلوهای راهنمایی و رانندگی بسیاری را دیده باشید که دارای رنگ‌های گوناگونی هستند. هر کدام از این رنگ‌ها در تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی دارای مفهوم خاص به خود می‌باشند. رنگ‌های تابلوهای راهنمایی و رانندگی همیشه از سوی پلیس راهور دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد.

در کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی جلد جدید به این رنگ ها اشاره شده است و در آزمون آیین نامه مقدماتی و اصلی، از شناسایی رنگ تابلوهای راهنمایی و رانندگی سوالات زیادی برای داوطلبان فراهم گردیده است.

اگر بخواهیم مختصری از استفاده این رنگ‌ها را در تابلوها بیان کنیم به شما می گوییم که در کل تعداد این رنگ‌ها ۸ رنگ می‌باشد. یعنی رنگ قرمز، رنگ سبز، رنگ آبی، رنگ زرد، رنگ نارنجی، رنگ قهوه‌ای و رنگ سیاه و سفید. در ادامه این مطلب بیشتر با این رنگ‌ها آشنا خواهیم شد.

لزوم دانستن مفهوم رنگ‌ها در آیین نامه راهنمایی و رانندگی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم در کتاب آیین نامه جلد جدید، از رنگ تابلوهای راهنمایی و رانندگی صحبت به عمل آمده است و در سوالات آیین نامه نیز زیادی سوال در این زمینه مطرح می‌شود. بهتر است شما این بخش ساده و در عین حال مهم را یاد بگیرید. همچنین ما در آیین نامه تعداد زیادی تابلو خواهیم داشت که حفظ کردن آنها بسیار دشوار است، اما با یادگیری معنا و مفهوم رنگ‌ها به راحتی قادر خواهید بود که این تابلوها را نیز بر اساس رنگ‌هایشان دسته‌بندی کنید، از این رو یادگیری آنها برای شما آسان خواهد شد.

رنگ قرمز: قرمز اکثراً برای منع کردن یا ایست استفاده می‌شود، هرگاهی این رنگ را در تابلو یا علامتی مشاهده کردید، بدانید که انجام دادن آن کار منع شده و یا به شما دستور ایست می‌دهند. یکی دیگر از کاربردهای این رنگ اخطار می‌باشد، برای خطری به شما هشدار می‌دهند، از این رو از این رنگ در تابلوهای اخطاری نیز استفاده شده است.

استفاده از این رنگ در تابلوهای انتظامی که به شکل دایره‌ای شکل هستند، منع کار را می‌رساند، اما زمانی که در تابلوهای مثلثی شکل شوند اخطاری هستند و به شما وجود یک خطر را اخطار می‌دهند.

رنگ سبز: در آیین نامه راهنمایی و رانندگی استفاده از رنگ سبز به معنای حرکت‌های مجاز در مسیر بزرگراه‌ها و اماکن مذهبی می‌باشد، در تابلوهای بزرگراه‌ها که راهنمای مسیر هستند، از این رنگ استفاده می‌شود اما در تابلوهای آزادراه‌ها از رنگ آبی استفاده می‌شود. پس تا اینجا یاد گرفتیم که استفاده از رنگ سبز در تابلوها و علائم عبور و مرور به معنی مجاز بودن آن حرکت می‌باشد.

رنگ آبی: مفهوم رنگ آبی راهنمایی برای خدمات، حرکت‌های مجاز، علائم اخباری و راهنمای مسیر در آزادراه‌ها هستند. رنگ آبی تا حدی مخالف رنگ قرمز است دیدن این رنگ در تابلوهای انتظامی باید بدانید که به شما دستوری داده شده است که عملی را انجام دهید.

رنگ آبی راهنمایی و رانندگی کاربردهای دیگری نیز دارد از جمله راهنمای مسیر در آزادراه‌ها و علایم اخباری مانند استراحتگاه بیمارستان، تونل ها و …

رنگ زرد: این رنگ هشدار می‌دهد، مانند هشدارهای عمومی، برای انجام عملیات‌های ساختمانی و یا تعمیر نگهداری.

رنگ نارنجی: استفاده از این رنگ برای راهنمایی است، مانند راهنما برای مناطق اداری، آموزشی و خدماتی.

رنگ قهوه‌ای: این رنگ نیز برای راهنماهای مسیر استفاده می‌شود، مانند راهنمایی برای مناطق تفریحی، فرهنگی و گردشگری.

رنگ سیاه و سفید: تابلوهایی که سیاه و سفید هستند علامت‌های دستوری و راهنمای مسیر در سایر راه‌ها را نمایش می‌دهند.

علاوه بر رنگ ها در شناخت بهتر تابلوهای راهنمایی و رانندگی شکل آن تابلوها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد، مثل دایره‌ای شکل، مثلث، مستطیل، مربع یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *