چند بار میتوان امتحان آیین نامه داد

اگر این سوال برای شما پیش آمده باشد که چند بار میتوان امتحان آیین نامه داد، برای پاسخ به این سوال لطفاً مطلب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

چگونه میتوان در امتحان آیین نامه قبول شد؟

برای به دست آوردن نمره قبولی در آزمون آیین نامه، باید مراحل مختلفی را طی کرد. آزمون آیین نامه از اولین مراحل دریافت گواهینامه می‌باشد، که به صورت کتبی برگزار شده و برای قبولی در آن باید به تعداد مشخصی از سوالات پاسخ درست داد.

برای دریافت گواهینامه راهنمایی و رانندگی زمان مشخصی وجود دارد، باید در این زمانه تعیین شده تمام مراحل را پشت سر گذاشت و نسبت به دریافت گواهینامه اقدام کرد.

چند سوال میتوان در امتحان آیین نامه از هر فصل دید؟

در امتحان آیین نامه از هر بخشی از کتاب سوالات متععدی مطرح می‌شود، اما باید گفت که برخی از بخش‌ها سوالات بیشتری را شامل شده و باید در مورد آنها مطالعه بیشتری کرد، برای مثال تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی دارای اهمیت بسیار بالایی هستند و باید آنها را هرچه بهتر فرا گرفت.

بیشترین سوالات هم از این بخش مطرح می‌شود اما به خاطر اینکه برخی از تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند این امر باعث مردود شدن بسیاری از داوطلبان خواهد شد.

تا چه مهلتی میتوان در امتحان آیین نامه قبول شد؟

برای قبولی در آزمون راهنمایی و رانندگی باید آموزش رانندگی را نیز پشت سر بگذارید. این آموزش‌ها از چند مرحله تشکیل شده است، که یکی از مهم‌ترین مراحل آنها آزمون آیین نامه می‌باشد. در مراحل دریافت گواهینامه، داوطلبان ابتدا باید در کلاس‌های نظری، فنی و عملی بدون داشتن هرگونه غیبت، حضور داشته باشند.

همچنین در آخر کلاس‌های نظری و فنی یک آزمون آیین نامه برای آنها مطرح می‌شود، که باید در آن شرکت کنند. شرکت در این آزمون دارای اهمیت بسیار بالاییست و بدون قبولی در آن امکان شرکت در بقیه مراحل از جمله کلاس‌های عملی و آزمون نهایی فراهم نخواهد بود.

کسب نمره قبولی در امتحان آیین نامه

برای قبولی در آزمون آیین نامه باید حداقل نمره توسط هنرجویان دریافت شود. برای این کار منابع مختلفی معرفی گردیده است، از جمله نمونه سوالات و کتاب راهنمایی و رانندگی که می‌توان از آنها استفاده کرد.

در این آزمون تعداد سوالات ۳۰ سوال می‌باشد، که در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرند و داوطلبان باید در مدت زمان ۲۰ دقیقه به کل سوالات پاسخ بدهند. این زمان در مقایسه با کل سوالات بسیار کم است، اما افرادی که با آمادگی کامل در این آزمون حاضر شده‌اند مدت زمان مناسبی می‌باشد.

آزمون مقدماتی آیین نامه به صورت تستی مطرح می‌شود و نیازی به پاسخ‌های تشریحی ندارد. از این رو ۲۰ دقیقه زمان مناسبی برای پاسخگویی به سوالات تستی خواهد بود. همچنین باید بگوییم که این آزمون شامل نمره منفی نیست و پاسخ دادن اشتباه به برخی از سوالات روی سوالات دیگر تاثیر نخواهد گذاشت

اما نکته مهمی که در مورد آزمون باید بگوییم این است که شما باید حداقل به ۲۶ مورد از سوالات پاسخ درست دهید. این نکته باعث می‌شود که داوطلبان با کوچک‌ترین اشتباه نتوانند در آزمون موفق شده و در آن مردود خواهند شد، به همین دلیل باید در پاسخ دادن به سوالات دقت زیادی کرد.

در صورتی که نتوانید حد نصاب را در مورد این آزمون کسب کنید، باید دوباره هفته بعد در این آزمون شرکت کنید تا در نهایت نمره قبولی کسب کنید، در غیر این صورت نمی‌توانید در مابقی کلاس‌های عملی و آزمون اصلی شرکت کنید.

چند بار میتوان امتحان آیین نامه داد؟

در پاسخ به این سوال که چند بار میتوان امتحان آیین نامه داد، باید بگوییم که محدودیت خاصی وجود ندارد، اما باید بگوییم که بعد از گذشت یک سال عدم قبولی در آزمون‌ها، باید مجدداً در کلاس‌های نظری شرکت کرد و بعد از دو سال نیز کارتکس شما باطل خواهد شد.

آیا مطالعه نمونه سوالات آیین نامه برای امتحان آیین نامه کافی می‌باشد؟

همانطور که می‌دانید مطالعه تنها نمونه سوالات آیین نامه برای شرکت در آزمون اصلی کافی نیست، از این رو بهتر است که در کنار مطالعه منبع اصلی یعنی کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی، این نمونه سوالات را از سایت مرسی تست تهیه کنید. و با مطالعه آنها نقاط ضعف خود را پیدا کرده و از این رو در برطرف ساختن این نقاط ضعف تلاش کنید تا در امتحان نهایی موفق شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *