در کدام یک خطوط اضطرار نمایش داده شده است

یکی از نمونه سوالات آیین نامه به این صورت مطرح شده است: در کدام یک خطوط اضطرار نمایش داده شده است؟ شما می توانید سوال کامل به همراه پاسخ آن را در ادامه ی مطالب زیر مشاده فرمایید.

در کدام یک خطوط اضطرار نمایش داده شده است؟

خطوط اضطرار

  1. شکل ۱
  2. شکل ۲
  3. شکل ۳
  4. شکل ۴

پاسخ صحیح گزینه ی ۴ یعنی شکل ۴، می باشد.

برای شرکت در آزمون آیین نامه ی پایه ی سوم، باید با کلیه ی علایم راهنمایی و رانندگی از جمله أنواع تابلوها، خط کشی ها و چراغ ها، آشنایی کاملی داشته باشید. از این رو تسلط کامل بر کتاب آیین نامه نیز می تواند بسیار به شما کمک کند.

علایم ترافیکی را می توان به دو دسته ی افقی و عمودی تقسیم بندی کرد. علایم افقی شامل أنواع خط کشی ها و علایم عمودی، همان تابلوهای ترافیکی هستند.

بخشی از سوالات آیین نامه، مربوط به خط کشی ها می باشد. خط کشی ها را می توان به دو دسته ی کلی خط کشی های طولی و خط کشی های عرضی تقسیم بندی کرد.

هدف اصلی این خط کشی ها منظم ساختن حرکت وسایل نقلیه، آگاه ساختن، هدایت و اخطار به رانندگان در راه ها می باشد. ما در ادامه مرسی تست بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

معرفی خطوط طولی در راه ها

این خطوط در راستای مسیرها و معابر رسم می شوند و هدف آن ها نظم بخشیدن به حرکت وسایل نقلیه است. از جمله این خطوط عبارت اند از:

خطوط ممتد: این خطوط در حاشیه یا در میانه ی راه های دو طرفه ی فاقد جدول ترسیم می شود. رانندگان نمی توانند از روی این خطوط این اعمال را انجام دهند: تردد، گردش، دور زدن، سبقت.

گاهی أوقات دو خط ممتد در کنار هم و به موازات هم رسم می گردد که می گوید اعمال بالا را باید با تاکید بیشتر اعمال کرد.

خطوط منقطع: این خطوط در راه هایی با چند لاین ترسیم می شود، مانند بزرگ راه ها. این خطوط برای تفکیک می باشند. انجام اعمالی که در خطوط ممتد گفتیم برای این خطوط مجاز می باشد، البته با رعایت احتیاط کامل.

خطوط ترکیبی ممتد و منقطع: از این خطوط در راه های با دولاین استفاده می شود که در میانه ی راه رسم می گردد. این خطوط ترکیب خط ممتد و خط منقطع است پس تمام ویژگی های مربوط به هر خط را در سمت خط مخصوص به خود باید رعایت کرد.

خطوط هاشور: این خطوط هشدار برای وجود موانع بر سر راه ها می باشد.

خطوط زیگزاگ: این خطوط دارای رنگ زرد هستند و در حاشیه ی راه ها رسم می شوند. توقف روی آن ها ممنوع می باشد.

معرفی خطوط عرضی در راه ها

از این خطوط برای عرض میان دو راه بهره می گیرند و شامل موارد زیر می شود:

خط کشی عابر پیاده: این خطوط مکان های مجاز برای عبور عابرین است.

خط ممتد ایست: خودروها ابدی قبل از رسیدن به این خطوط که قبل از تقاطع رسم می گردد، توقف کنند.

خطوط توقف منقطع: این خطوط مانند خطوط ممتد ایست است با این تفاوت که در خطوط ممتد ایست، توقف الزامی است اما در این خطوط عبور با احتیاط و در صورت لوزم ایست می باشد.

خطوط شطرنجی: رنگ سیاه و زرد دارند و به صورت شرنجی می باشند و در تقاطع هایی می باشد که حجم وسایل نقلیه زیاد است و باید تا تخلیه ی کامل تقاطع منتظر ماند.

ما در زیر برخی دیگر از علایم راهنمایی و رانندگی را بیان کرده ایم که جزو دو دسته ی بالا نیستند، اما از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

فلش ها: راستا و جهت حرکت در راه ها را بیان می کنند.

خطوط اضطرار: این خطوط در حاشیه ی راه ها، بزرگ راه ها و آزاد راه ها رسم می شود و جهت توقف خودروهای امدادی است. پس سایر وسایل نقلیه مجاز به توقف بر روی آن نیستند.

خط تغییر سرعت: خودروها هنگام ورود و خروج به مسیرهای اصلی باید سرعت خود را تغییر دهند.

خط عبور: بخشی از مسیر است که به عبور یک لاین یا خط از وسایل نقلیه تخصیص داده شده است.

خط عبور دوچرخه: مسیر ویژه تردد دوچرخه است.

خط کمکی: برای افزایش ظرفیت تقاطع به ویژه گردش به چپ است.

خط ویژه: برای تردد وسایل نقلیه عمومی است.

نوشته ها: برای آگاهی و هشدار به رانندگان بر روی زمین نوشته می شود.

خطوط ایستگاه های وسایل نقلیه: برای توقف وسایل نقلیه عمومی است.

خطوط پارک خودرو: برای پارک وسایل شخصی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *