کتاب آیین نامه رانندگی پایه دوم

بعد از قرار دادن کتاب آیین نامه پایه سوم در سایت مرسی تست، این بار نوبت دانلود کتاب آیین نامه رانندگی پایه دوم به صورت یک فایل می‌باشد. در ادامه مطالب آنچه در این کتاب بیان شده است را برای شما بیان خواهیم کرد.

کتاب آیین نامه رانندگی پایه دوم شامل ۱۲۳ صفحه است، که ما در مطلب زیر فهرست و پیشگفتار این کتاب را برای شما آورده‌ ایم. این کتاب طبق جدیدترین کتاب‌های موجود تا امسال می‌ باشد.

فهرست کتاب آیین نامه رانندگی پایه دوم

اگر بخواهیم فهرست این کتاب را برای شما بازگو کنیم، کل مطالب کتاب در قالب ۵ فصل تهیه گردیده است.

  1. فصل اول شامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌ باشد.
  2. فصل دوم این کتاب به رانندگی ایمن پرداخته است.
  3. فصل سوم کتاب آیین نامه از آشنایی با خودرو و سرویس و نگهداری آن صحبت کرده است.
  4. در فصل چهارم به آموزش کمک‌ های اولیه برای داوطلبان پرداخته است.
  5. فصل پنجم این کتاب راجع به فرهنگ رانندگی صحبت کرده است.

پیشگفتار کتاب گواهینامه راهنمایی و رانندگی

آموزش رانندگی یکی از مهم‌ ترین مواردی است که باعث رفع معضل ترافیک در جامعه می‌ شود. اگرچه عوامل گوناگونی در ایمنی ترافیک و بروز سوانح رانندگی وجود دارد اما رفتار های انسانی یک راننده در میان دیگر عوامل دارای نقش مهم و اساسی می‌باشد.

بنابراین در کنار عوامل متعددی که در زمینه ایمنی ترافیک وجود دارد لازم است که به عامل انسانی و فرهنگی توجه به سزایی شود. با آموزش‌ های کاربردی عامل انسانی، می‌ توان نگرش افراد در رابطه با نحوه رانندگی آن ها را تشخیص داد و از این رو گامی موثر در ارتقا ایمنی ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی برداشت.

برای قبولی ۱۰۰ در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی به شما پیشنهاد می‌ کنیم که این نمونه سوالات آیین نامه را از لینک دانلود که در بالای همین مطلب قرار داده شده است فرمایید و سوالات را با دقت مطالعه کنید.

یکی دیگر از آموزش‌ هایی که در زمینه ایمنی ترافیک به کاربران داده می‌شود، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی است، به طوری که سعی کرده است با برنامه‌ریزی و تدوین کتاب‌ های آموزشی و تشکیل کلاس‌ های خصوصی برای انواع گواهینامه‌ های رانندگی تحولی عظیم را در آموزش همه افراد اعم از پیاده یا سواره تهیه کند و با تغییر در نگرش افراد سوانح ناشی از رانندگی را کاهش دهد. این موضوع در سال‌ های اخیر بسیار مشاهده شده و آمارها نیز حکایت از کاهش تصادفات رانندگی را دارند.

کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی پایه ۲ نیز ویژه متقاضیان گواهینامه پایه دوم می‌باشد، تا مهم‌ ترین و اساسی‌ترین نیاز های آن ها را استفاده از قوانین و مقررات ترافیک، ایمنی راه ها و وسایل نقلیه ممکن تا حد ممکن برآورده سازد.

این کتاب در ۵ فصل تهیه شده است که همان گونه که به صورت فهرست وار در ابتدا اشاره کردیم، فصل اول به قوانین و مقررات مورد نیاز داوطلبان پرداخته است.

در فصل دوم به نحوه رانندگی ایمن پرداخته است و سعی شده است که احتیاط‌ های لازم و نکات ایمنی تردد در معابر و خیابان‌ ها را برای هنرجویان بازگو کند.

در فصل سوم نکات مفید و کاربردی برای آشنایی هنر جویان با خودرو و نحوه سرویس دهی و نگهداری از آن، آورده شده است. به عبارتی دیگر در این فصل نکاتی راجع به موتور دیزل و تفاوت آن با موتور های بنزینی، انواع سیستم‌ های خودرویی و نحوه سرویس دهی و نگهداری از قسمت‌های مختلف وسیله نقلیه مطالبی گردآوری شده است.

فصل چهارم این کتاب به روش‌ های کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از سوانح رانندگی پرداخته است و در فصل پنجم، فرهنگ رانندگی ایمن و رفتار های اجتماعی هر راننده‌ای را در خیابان‌ ها و جاده‌ ها بیان کرده است.

امیدواریم که هنرجویان با مطالعه دقیق این کتاب و به کارگیری قوانین و مقررات و نکات ایمنی در حین رانندگی بتوانند ایمنی در رانندگی را افزایش داده، از این رو شاهد نظم و انضباط ترافیک در معابر و خیابان‌ ها شویم.

از تمامی کارشناسان و صاحب نظران، مدرسان، مربیان، هنرجویان و سایر متخصصان خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در راستای بهبود مطالب این کتاب و اصلاح آن ها در چاپ‌ های بعدی به مراکز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی ارسال کنند تا این نظرات در اختیار همکاران ما قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *