نمونه سوال روش یک طول خودرو

نمونه سوال روش یک طول خودرو، از جمله بخش مهمی از نمونه سوالات آیین نامه آزمون اصلی را تشکیل می دهد که شما در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست می توانید با آن ها آشنا شوید.

نمونه سوال روش یک طول خودرو

سوال ۱ – کدام یک از گزینه های زیر در مورد حداقل فاصله ی طول ایمن با خودروی جلویی در صورتی که جاده برفی باشد، درست نیست؟

  1. به ازای هر ۱۵ کیلومتر ۳ طول اتومبیل
  2. به ازای هر ۶۰ کیلومتر ۱۳ طول اتومبیل
  3. به ازای هر ۴۵ کیلومتر ۹ طول اتومبیل
  4. به ازای هر ۳۰ کیلومتر ۶ طول اتومبیل

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – حداقل فاصله ی طولی ایمن در جاده ی یخ و مرطوب با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت به ترتیب چه میزان می باشد؟

  1. ۶ – ۱۸
  2. ۴ – ۱۲
  3. ۲ – ۶
  4. ۸ – ۱۰

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۳ – در شرایط آب و هوایی بارانی و یخبندان و سرما، کنترل و هدایت و توقف خودرو به چه دلیلی مشکل خواهد شد؟

  1. به لحاظ کاهش ضریب اصطحکاک چرخ ها با جاده
  2. به لحاظ سرمای هوا و خارج شدن لاستیک از حالت طبیعی
  3. کمبود میدان دید
  4. ۱و ۲ هرمورد صحیح است

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

معرفی روش یک طول خودرو

اگر بخواهیم تعریفی برای این روش در محاسبه ی فاصله ی درست از خودروی جلویی در شرایط مختلف آب و هوایی ارایه دهیم می تواند گفت، به ازای هر ۱۵ کیلومتر در ساعت سرعت برای هر خودرو، باید فاصله ای به میزان طول یک خودرو با اتومبیل جلویی در نظر گرفته شود.

طول خودرو را ما در این جا ۶ متر می دانیم و در صورتی که با شرایط مختلف آب و هوایی روبرو شویم، این فاصله تغییر و بیشتر می شود. ما در ادامه ضریب هایی را برای شما بیان می کنیم که با استفاده از آن ها این فاصله را در شرایط گوناگون بدست آورید.

چند مثال پیرامون این روش

این روش را با بیان چند مثال معرفی می کنیم. ابتدا در نظر بگیرید هوا خوب می باشد، یعنی هوا آفتابی و خشک است پس:

مثال ۱: اگر اتومبیل در هوای مساعد و آب و هوای خشک با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت باشد، پس باید فاصله اش با خودروی جلویی برابر با ۲ طول خودرو باشد. حال این عدد ۲ از کجا بدست آمد؟

ما گفتیم در تعریف روش طول یک خودرو، به ازای هر ۱۵ کیلومتر در ساعت سرعت، ۱ طول خودرو در نظر می گیریم، پس ۳۰ را بر ۱۵ تقسیم کردیم و حاصل آن شد ۲ طول خودرو.

مثال ۲: اگر خودرویی در هوای خشک و مساعد با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت باشد، پس باید فاصله ای به میزان ۴ طول خودرو با خودروی جلویی داشته باشد، یعنی ۶۰ تقسیم بر ۱۵ می شود ۴.

اما ما در این جا برای هر یک از حالت ها و شرایط آب و هوایی یک ضریب برای شما در نظر گرفته ایم که محاسبه با آن بسیار راحت می باشد؛ برای مثال:

  • ضریب جاده ی خشک و هوای عادی برابر ۱ است.
  • ضریب جاده ی مرطوب و هوای بارانی و خیس و جاده ی شنی و ماسه ای برابر ۲ است.
  • ضریب جاده ی برفی برابر ۳ است.
  • ضریب جاده ی یخبندان برابر ۶ است.

حالا برای حل سوالات مربوطه کافیه تمام سوالات را در حالت هوای عادی حل کنیم و طول بدست آمده را در ضریب هر آب و هوا ضرب کنیم تا پاسخ صحیح بدست آید. ما برای درک بهتر چند مثال دیگر برای شما بیان کرده ایم:

مثال ۳: اگر خودرویی در هوای برفی با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت باشد، فاصله ی مناسب آن با خودروی جلویی برابر ۱۲ طول خودرو می شود. حال این عدد ۱۲ از کجا بدست آمد؟

باید گفت که در مثال ۲ و در هوای عادی این عدد ۴ شد و با توجه به اینکه ضریب جاده ی برفی ۳ می باشد پس ۴ را در ۳ ضرب کردیم و عدد بدست آمده برابر ۱۲ طول خودرو می باشد.

مثال ۴: اگر خودرویی در جاده ی مرطوب با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت در حال حرکت باشد، فاصله ی مناسب با خودروی جلویی برابر ۶ طول خودور می باشد.

ما ۴۵ را بر ۱۵ تقسیم کردیک و حاصل آن شد ۳ و سپس ۳ را در ضریب جاده ی مرطوب یعنی ۲ ضرب کردیم و پاسخ صحیح شد عدد ۶ طول خودرو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *