محدوده دید راننده در تاریکی شب، در بهترین حالت چند متر است

محدوده دید راننده در تاریکی شب، در بهترین حالت چند متر است؟ برای اینکه پاسخ سوال زیر را دریافت کنید به مطلب زیر از سایت مرسی تست مراجعه کنید.

آموزش رانندگی در شب

آیا می دانستید که چه تفاوتی بین رانندگی در روز با شب وجود دارد؟ محدوده دید راننده در تاریکی شب، در بهترین حالت چند متر است؟ برای دریافت پاسخ این سوالات لطفا با ما همراه باشید. برای این آموزش ما به چند نکته ی زیر اشاره می کنیم.

نکته ی اول تفاوت شدید آمار تصادفات در شب نسبت به روز می باشد، با وجود اینکه بیشتر مسافرت ها در روز انجام می شود، اما آمار تصادفات در شب بیشتر می باشد به طوری که میزان این تصادفات در شب سه برابر روز می باشد و بسیار بالا می باشد.

این آمار نشان دهنده ی عدم توجه رانندگان به نکات ایمنی، عدم تجهیزات جاده ای و وسایل نقلیه برای رانندگی کردن در شب می باشد.

هم چنین این آمار برای مناطق طبیعی بیشتر گزارش شده است آن هم به دلیل تردد حیوانات در این مکان ها می باشد. چون حیوانات با دیدن نور ماشین به آن خیره می شوند و تکان نمی خورند، به همین دلیل باعث ایجاد تصادفات می گردند.

نکته ی دوم کاهش دید در شب و قدرت مانور کم در سرعت های بالا می باشد. باید به این نکته توجه کنید که محدوده ی سرعت مجاز در شب با روز متفاوت می باشد. برای مثال اگر با سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت هستید به ۶۰ متر نیاز خواهید داشت تا بتوانید خودروی خود را متوقف سازید.

محدوده دید راننده در تاریکی شب، در بهترین حالت چند متر است

در صورتی که چراغ های شما خیلی خوب باشد در حدود ۱۵۰ متر جلوتر از خود را می توانید ببینید ولی اگر چراغ های ضعیفی داشته باشید این فاصله حدودا ۴۵ تا ۸۰ متر می شود.

پس بهترین آموزش در هنگام رانندگی در شب بر این دو پایه استوار است: سرعت کم و تمرکز بالا.

نکته ی سوم، تنظیم چراغ و استفاده ی صحیح از نور بالا می باشد، چراغ های خودروی خود را به درستی تنظیم کنید و به میزان نور آن ها توجه کنید.

می توان برای انجام تنظیمات درست آن به دفترچه ی راهنمای خودروی خود مراجعه کنید. شاید هم نیاز باشد که ماشین را به متخصص مربوطه نشان دهید.

در اکثر موارد، تمیز کردن چراغ ها تغییر بسیار زیادی را در میزان نور آن ایجاد می کند. اگر در حین رانندگی با نورهای خیره کننده روبرو شدید، از خاصیت های چشم انسان این است که به این خیره می شود و این همان خطری است که توجه به آن بسیار مهم می باشد.

پس باید سعی کنید که در این شرایط از خیره شدن، دوری کنید. و اگر راننده ی پشت سر شما از نور بالا استفاده می کند با تکان دادن آینه او را متوجه کنید که نورهای خود را تغییر دهد. وجود نور بالا از روبرو ممکن است حتی برای چند ثانیه شما را نابینا کند.

اگر این نور از روبرو برای شما وجو داشت، حواس خود را به خط کشی جاده معطوف کنید و با نگاه کردن به این خط کشی یا ماشین های کناری از توجه به این نورها، در امان بمانید.

این نکته را نیز بدانید که استفاده از نور بالا هم همیشه دردسر ساز نیست بلکه در بسیاری از مواقع نیز کارگشا است که باید درست استفاده گردد. نور بالا دید شما را واضح می کند و مسیر بیشتری را برای شما نمایان می کند. اگر شما از این نور استفاده می کنید، هنگام نزدیک شدن خودرو از روبرو باید آن را به نور پایین تغییر دهید.

این را هم بدانید اگر خودرویی در استفاده ی شما از نور بالا دچار سانحه شد، یکی از اصلی ترین مقصر ها شما می باشید چون باعث مختل کردن دید او شده اید. پس استفاده ی بی جا از این چراغ نکنید.

نکته ی چهارم، هوشیار ماندن در هنگام در شب می باشد، خواب آلودگی مخصوصا در شب یکی از عوامل ایجاد تصادفات می باشد. پس برای جلوگیری از آن می توان کارهایی انجام داد.

وجود سرنشینان در خودرو در این موقع خیلی اساسی می باشد به طوری که سرنشینان می توانند با ایجاد حرف زدن فضایی را ایجاد کنند که راننده هوشیار باشد و اگر سرنشینان نیز خواب بودند پس رانندگی در این وضعیت خطرناک تر می شود.

جهت دریافت فایل نمونه سوالات آیین نامه از لینک دانلود در همین سایت استفاده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *