دور زدن در چند متری پیچ ها و تقاطع ها و تونل ها ممنوع است؟

یکی از سوالاتی که برای هر راننده ای ممکن است پیش آید «دور زدن در چند متری پیچ ها و تقاطع ها و تونل ها ممنوع است؟» می باشد. مرسی تست در پاسخ به این سوال مطالبی را تهیه کرده است که از شما می خواهیم آن ها را با دقت مطالعه فرمایید.

در زیر سوالی از سوالات آیین نامه را برای شما مطرح می‌کنیم که در زمینه پاسخ به سوال «دور زدن در چند متری پیچ ها و تقاطع ها و تونل ها ممنوع است؟» برای شما کاربردی می باشد.

دور زدن در چند متری پیچ‌ها ممنوع می‌باشد؟

  1. در فاصله ۵۰۰ متری
  2. در فاصله ۱۰۰ متری
  3. در فاصله ۵۰ متری
  4. در فاصله ۱۵۰ متری

پاسخ درست گزینه ۴

دور زدن در چه مکان هایی ممنوع است؟

قوانین راهنمایی و راننده برای حفظ سلامتی و تامین امنیت در جامعه تعیین شده‌ اند. یکی از این قوانین که با رعایت کردن آنها توسط رانندگان و افراد دیگر باعث برقراری امنیت در جامعه می‌شود، قوانین مربوط به دور زدن در آیین نامه می‌باشد.

ما تمام این قوانین را به شما آموزش خواهیم داد، مثلاً به شما خواهیم گفت که در چه فاصله‌ای از پیچ‌ها دور زدن ممنوع می‌باشد. یا در مورد خطوط ممتد، تونل‌ ها، سربالایی‌ ها و پل‌ ها دور زدن صحیح را به شما آموزش می‌ دهیم.

دور زدن در چند متری پیچ ها ممنوع است؟

دور زدن در یک سری از مکان‌ های خاص ممنوع است، یکی از این مکان‌ها نرسیده به پیچ‌ هاست، که دور زدن از فاصله ۱۵۰ متری قبل و بعد از پیچ‌ها ممنوع می‌باشد، به عبارت دیگر به هیچ وجه نباید در فاصله ذکر شده اقدام به دور زدن نمود. توجه نمایید که برای سبقت ممنوع این فاصله به ۵۰ متر تغییر می‌ کند و نباید این دو فاصله را با همدیگر اشتباه گرفت.

دور زدن در چند متری سربالایی ها و پل ها و تونل ها ممنوع است؟

عددی که برای دور زدن ممنوع در سربالایی‌ها و پل‌ها می‌توان ذکر کرد فاصله ۱۵۰ متری می‌باشد، که قبل و بعد از موارد ذکر شده نباید از فاصله ۱۵۰ متری اقدام به دور زدن کنیم.

دور زدن روی خطوط پر یا ممتد

همیشه قبل از اینکه بخواهید در جاده‌های دو طرفه اقدام به دور زدن کنید به خطوط دو طرفه وسط جاده بسیار توجه کنید. اگر این خطوط به صورت بریده بریده باشد اشکالی ندارد که از روی آن دور بزنید یا سبقت بگیرید، اما اگر این خطوط به صورت پر یا ممتد باشد اجازه این کار را نخواهید داشت.

توجه به تابلوی دور زدن ممنوع

در بلوارها، دور برگردان یا تقاطع‌هایی قرار گرفته‌اند که گاهی دور زدن از آنها ممنوع می‌باشد. معمولاً ممنوعیت آنها را با نصب تابلوهایی بیان می‌کنند، که شما با مشاهده آن می‌توانید این عمل را انجام ندهید. در تصویر زیر نمونه‌ای از این تابلو برای شما آورده شده است. این تابلو به نام دور زدن ممنوع می‌باشد.

دور زدن در چند متری پیچ ها و تقاطع ها و تونل ها ممنوع است؟

دور زدن در راه های دوطرفه و یک طرفه به چه صورت می باشد؟

دور زدن در راه‌های دو طرفه و یک طرفه با هم متفاوت است. ما در این مطلب یاد خواهیم گرفت که چگونه در این راه‌ها عمل کنیم.

  • راه‌های دو طرفه: ابتدا خودروی خود را به سمت راست جاده هدایت کنید و در شانه راه متوقف شوید و با در نظر گرفتن عملکرد سایر خودروها و رعایت احتیاط کامل و حق تقدم خودروهایی که در پشت یا در جلوی شما در حال تردد هستند، راهنمای سمت چپ خود را روشن کنید و سپس اقدام به دور زدن نمایید.
  • راه‌های یک طرفه: در راه‌هایی که یک طرفه است قبل از بریدگی خودرو را به سمت چپ لاین می‌بریم و با روشن کردن راهنمای سمت چپ و رسیدن به بریدگی مورد نظر و همچنین رعایت احتیاط و حق تقدم خودروهایی که در مسیر مستقیم در حال حرکت هستند، اقدام به دور زدن می‌کنیم.

دور دو فرمان و دور یک فرمان در کجا ممنوع می‌باشد؟

تمام قوانینی که در بالا به آن اشاره کردیم برای هر دو نوع دور یک فرمان و دور دو فرمان صادق است. شما باید با توجه به شرایط در راه تصمیم بگیرید که می‌توانید از کدام یک از این نوع دورها استفاده کنید.

در راه‌هایی که عرض زیادی دارند استفاده کردن از دور یک فرمان راحت‌تر است و راه‌هایی که عرض کمی دارند معمولاً دور یک فرمان به راحتی استفاده نمی‌شود و باید از دور دو فرمان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *