در سربالایی بدون جدول به چه شکل توقف می کنیم

گاهی اوقات مجبور می‌شویم خودروی خود را در محل‌هایی پارک کنیم که دارای شیب می‌باشد، به عبارت دیگر سربالایی یا سراشیبی‌هایی وجود دارد که برای پارک خودرو باید استانداردهای خاصی استفاده کنیم، برای مثال اگر بخواهید بدانید که در سربالایی بدون جدول به چه شکل توقف می کنیم، لطفاً ادامه این مطلب از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید، و برای آشنایی با سوالات بیشتر، نمونه سوالات آیین نامه تهیه شده در این زمینه را از همین سایت تهیه و مطالعه فرمایید.

در سربالایی بدون جدول به چه شکل توقف می‌کنیم؟

  1. فرمان را خلاف عقربه‌های ساعت قرار می چرخانیم
  2. فرمان را به سمت چپ موافق عقربه‌های ساعت قرار می چرخانیم
  3. فرمان را به سمت راست می‌چرخانیم
  4. فرمان را به سمت راست مخالف عقربه‌های ساعت می‌چرخانیم

پاسخ صحیح گزینه ۳

نحوه پارک در سربالایی‌ها و سراشیبی‌ها چگونه می‌باشد؟

حتماً در رانندگی برای شما پیش آمده است که بخواهید در جایی که دارای شیب است پارک کنید. در این مواقع شما باید نکاتی را برای پارک کردن رعایت کنید تا از بروز خطرات جانی و مالی جلوگیری شود.

ما در اینجا به شما یاد خواهیم داد که چگونه در سراشیبی یا سربالایی‌ها خودرو خود را پاک کنید. این نحوه پارک یکی از نکات مهمی است که حتماً باید آن را به درستی انجام دهید.

به این نکته توجه کنید که استفاده از ترمز دستی یکی از مهم‌ترین ابزاری است که خودروی خود را در هنگام توقف ثابت نگه می‌دارد، پس این ترمز دستی باید به خوبی عمل کند تا خودروی شما خود به خود حرکت نکند.

اما این را نیز در نظر داشته باشید که کشیدن ترمز دستی به تنهایی توانایی نگه داشتن خودرو را نخواهد داشت و شما باید از ابزارهای دیگری برای ثابت نگه داشتن خودرو استفاده کنید.

این نوع مورد را نیز در نظر داشته باشید که خودروی خود را طوری پاک کنید که اگر ترمز دستی به تنهایی قادر به نگهداری خودروی شما نبود، خیالتان از بابت حرکت نکردن آن راحت باشد و نگران این نباشید که خودروی شما وارد خیابان شده و باعث حادثه شود.

بسته به اینکه خودروی خود را در سربالایی یا سراشیبی متوقف می‌کنید و اینکه جدول وجود دارد یا نه نحوه پارک متفاوت می‌باشد، که ما در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

در سربالایی داری جدول به چه شکل توقف می کنیم؟

هنگام پارک خودرو در سربالایی‌هایی که جدول دارد به این گونه عمل می‌کنه، فرمان را به سمت چپ می‌چرخانیم به طوری که پشت لاستیک‌های خودرو با جدول تماس پیدا کند و اینگونه می‌شود که جدول از حرکت درآمدن خودرو جلوگیری می‌کند.

یادتان باشد که حتماً ترمز دستی را بکشید و دنده را در حالت دنده یک قرار دهید تا به ترمز دستی کمک کند مانع حرکت خودرو شود، برای اطمینان بیشتر می‌توانید سنگ یا آجری را نیز پشت چرخ‌های اتومبیل خود قرار دهید.

در سربالایی بدون جدول به چه شکل توقف می کنیم؟

برای پاک کردن خودرو در سربالایی که فاقد جدول است به گونه متفاوت عمل می‌کنیم به این صورت که فرمان را به سمت راست می‌چرخانیم تا در صورتی که خودرو از حالت پارک خارج شد به خارج از راه هدایت شود و خطرات کمتری را ایجاد کند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ترمز دستی را حتماً بکشید و دنده را نیز در حالت دنده‌ ی یک قرار دهید، همچنین می‌توانید برای کسب اطمینان بیشتر یک آجر یا سنگی را پشت چرخ‌های خودروی خود قرار داده.

در سراشیبی به چه شکل توقف می کنیم؟

برای پاک در سراشیبی‌ها فرقی نمی‌کند که جدول وجود داشته باشد یا نه، در هر دو صورت باید به این گونه عمل کنیم که فرمان خودرو را به سمت خارج از راه یعنی سمت راست بچرخانیم، همچنین ترمز دستی را کشیده و دنده را در حالت دنده عقب قرار داده برای اطمینان بیشتر پشت چرخ‌های جلوی اتومبیل می‌گذاریم.

چند نکته مهم را در زیر برای شما خواهیم گفت:

  • سعی کنید خودروی خود را در مسیرهایی که دارای پرتگاه است پارک نکنید.
  • برای اینکه استفاده از دنده هنگام پارک بتواند به ترمز دستی کمک کند باید صفحه کلاچ شما سالم باشد.
  • همیشه قبل از پیاده شدن از خودرو از سالم بودن ترمز دستی خود مطمئن شوید.

امیدواریم که از مطالعه مطالب بالا پاسخ سوال خود یعنی در سربالایی بدون جدول به چه شکل توقف می کنیم را یافت کرده باشید، در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که فرمان خودرو را کافیست به سمت راست بچرخانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *