خلاصه نکات فنی آیین نامه

شاید خلاصه نکات فنی آیین نامه کمک شایانی به شما هنرجویان در قبولی در آزمون آیین نامه کند. از این رو مرسی تست بخشی از مهم ترین نکات کتاب آیین نامه را برای شما تهیه کرده است که به شما پیشنهاد می کنیم آن ها را مطالعه فرمایید.

خلاصه نکات فنی و مهم آیین نامه

قبول شدن در امتحان آیین نامه کار بسیار راحتی است به شرط آن که شما نکات مهم را مطالعه کرده باشید و از تجربیات افرادی که قبلا در این آزمون قبول شده اند کمک گرفته باشید.

ما در این مطلب سعی کرده ایم تعدادی از این نکات کلیدی و مهم که از تجربیات افراد قبول شده در آزمون است، را برای شما تهیه کنیم و در کنار آن نیز لینک دانلود نمونه سوالات آیین نامه را نیز قرار داده ایم تا زمینه ی مطالعه ی شما کامل تر شود.

البته خیلی خوب است که به سراغ افرادی که در آزمون آیین نامه قبول نشده اند، هم بروید! می دانید چرا؟ به خاطر اینکه شما اشتباه آن ها را مجددا تکرار نکنید و درس عبرت بگیرید.

نکات آیین نامه و بوق خودرو: بوق خودرو باید دارای استاندارد باشد به عبارتی صدای بوق خودرو نباید بیش از حد بلند باشد که باعث ایجاد آلودگی های صوتی شود. در واقع باید صدایی یکنواخت و متناوب داشته باشد تا رانندگان و عابرین پیاده با شنیدن آن سکته نکنند!

مکان هایی که سبقت گرفتن در آن ها ممنوع می باشد: هر جایی که دید کافی نیست پس بدانید سبقت گرفتن هم ممنوع می باشد، برای مثال در این سه مکان نمی توان سبقت گرفت:

  • سرپیچ ها به دلیل زاویه ی دید کم راننده
  • ۵۰ متر قبل و بعد از پل ها
  • ۱۰۰ متر قبل از ورودی تونل ها، درون تونل ها و روی پل ها

حتی می توانید به خطوط طولی که در جاده ها رسم شده است نیز توجه کنید که اگر ممتد باشد پس سبقت نیز ممنوع می باشد.

مکانی که دور زدن در آن ممنوع می باشد: در فاصله ی ۱۵۰ متری پیچ ها دور زدن ممنوع است.

گردش به چپ: اگر می خواهید گردش به چپ انجام دهید، بلافاصله در وسط خیابان نمی توانید این کار را انجام دهید. ابتدا از ۵۰۰ متر قبل از محل گردش راهنمای راست میزنید، در مکان ایمن و سمت راست جاده توقف می کنید و سپس راهنمای سمت چپ را میزنید و با رعایت احتیاط کامل و حق تقدم این کار را انجام می دهید.

تقاطع هایی که علایمی ندارند: بر طبق قوانین آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر گاه بر سر تقاطع ها هیچ گونه علایمی وجو نداشت، باید توقف کامل کرده و سپس با رعایت احتیاط کامل عبور کنید.

مکان هایی که توقف ممنوع است: در ۱۵ متری هر یک از این مکان ها نباید توقف کرد: میدان ها، تقاطع ها، شیرهای آتش نشانی، چراغ های راهنمایی، ورودی و خروجی ادارات آتش نشانی ها، ابتدا و انتهای پیچ ها.

زمان استفاده از چراغ فلاشر: هر گاه احساس کردید در جلوتر از شما خطری وجود دارد و رانندگان پشت سر شما باید آگاه شوند و سرعت خود را کم کنند و محتاط تر رانندگی کنند از این چراغ استفاده کنید. حتی اگر خودروی شما دچار نقص گردد و امکان بروز حادثه وجو داشته باشد.

رانندگی در شب: رانندگی در شب به علت نبود نور کافی و دید کم، نسبت به رانندگی در روز مشکل می باشد. استفاده از نور بالا در شب باعث مختل شدن دید راننده ای می شود که از روبرو به جهت شما حرکت می کند. پس برای اطلاع به راننده ی جلویی تنها یک چراغ نور بالا بزنید و برای اینکه دید راننده ی جلو و هم مسیر خود را مختل نکنید از فاصله ی ۱۵ متری آن را به چراغ نور پایین تغییر دهید.

نکات مربوط به نگه داشتن کلاچ: اگر پای شما مرتب روی کلاچ باشد باعث کاهش کنترل خودرو می شود چون ارتباط نیروی محرکه با چرخ ها قطع می شود. در سراشیبی ها سرعت خودرو افزایش می باشد و احتمال چپ کردن خودرو بالا می رود. هدایت اتومبیل سخت تر می شود و هم چنین ترمز گرفتن نیز سخت می شود. تنها در صورت تعویض دنده از کلاچ استفاده کنید.

مدارک خود را به کسی غیر از پلیس تحویل ندهید.

در مسیرهای صاف و مستقیم از فاصله ی ۷۰ متری چراغ های شبرنگ باید قابل رویت بوده و در بزرگراه ها از فاصله ی ۱۵ متری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *