تابلو تقاطع با راه آهن

تابلو تقاطع با راه آهن، یکی از تابلوهای ترافیکی و از دسته ی تابلوهای هشدار دهنده می باشد، در ادامه ی مطالب مرسی تست، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تابلو تقاطع با راه آهن

به هنگام عبور کردن از تقاطع های جاده با راه آهن، باید احتیاط کامل را رعایت کرد و از تابلوها و دستورالعمل هایی که تعیین شده است، پیروی کرد.

فاصله ی توقف یک قطار مسافربری، چیزی در حدود ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ متر می باشد. این به این معنا می باشد که اگر قطاری اقدام به ترمز گرفتن کند، چیزی در حدود فاصله ی گفته شده طول می کشد تا متوقف شود.

پس نباید تصور کنید که اگر روی تقاطع راه آهن باشید و قطار شما را ببینید، آنگاه به موقع می تواند توقف کند.

ویژگی های تابلوی تقاطع با راه‌آهن

همان طور که قبلا هم گفتیم این تابلو از دسته تابلوهای اخطاری یا هشدار دهنده می باشد. که به صورت دو خط ضربدری است که تصویر آن را می توانید در زیر ببنید.

تابلو تقاطع با راه آهن

یک نوع دیگری از این تابلو وجود دارد، به نام تابلوی تقاطع با راه‌آهن دوخطه. که تصویر آن نیز در زیر برای شما داوطلبان آورده شده است:

تقاطع های جاده با راه آهن را با توجه به این که دارای چراغ، شیپور یا راهبند هستند به دو دسته ی تابلوی تقاطع با راه‌آهن با جاده با راهبند و تابلوی تقاطع با راه‌آهن بدون راهبند تقسیم می کنند.

در جاده ها و شهرهای بزرگ و شلوغ، تقاطع های راه آهن، مجهز به چراغ، شیپور یا راهبند می باشند. اما با این حال، باید در هنگام عبور از این گونه تقاطع ها، احتیاط کامل را رعایت کرد، چون ممکن است چراغ یا شیپور دچار خرابی شده باشد.

اما اگر جاده های کم عرض و خلوت تر، از این گونه چراغ ها یا راهبند خبری نمی باشد. در این صورت تنها شما هستید که باید تمام جوانب احتیاط را زیر نظر داشته باشید.

هم چنین برای مشخص کردن میزان فاصله باقی مانده با تابلوی تقاطع با راه‌آهن، از علایم خاصی استفاده می شود که در تصویر زیر معرفی شده است.

تابلویی که یک خط دارد به این معناست که تا تابلوی تقاطع با راه‌آهن، ۱۰۰ متر دیگر فاصله دارید و باید سرعت خود را تنظیم نمایید.

هر خط به معنای ۱۰۰ متر می باشد، بنابراین تابلوی دوم با دو خط به معنای فاصله ی ۲۰۰ متری تا تقاطع راه آهن و تابلوی سوم به معنای فاصله ی ۳۰۰ متری تا تقاطع راه آهن می باشد.

نکاتی برای عبور از تقاطع با راه آهن

  • اولین نکته این است که باید میزان سرعت خود را با توجه به میدان دید خود و شرایط جاده تنظیم نمایید.
  • سعی کنید در هنگام عبور از تقاطع از دنده ی سنگین استفاده کنید، چون احتمال خاموش شدن خودرو بسیار کمتر است و می توانید بهتر از روی تقاطع عبور نمایید.
  • در صورت قرمز بودن چراغ، هیچ گاه از روی تقاطع عبور نکنید و منتظر سبز شدن چراغ بمانید.
  • اگر میان دو راهبند در تقاطع گیر افتادید، نگران نباشید. به رانندگی خود ادامه دهید چون راهبند ها طوری در نظر گرفته شده اند که به راحتی بتوانید از روی آن عبور نمایید.
  • اگر بر سر تقاطع، تابلوی ایست وجود داشت، باید پشت خط متوقف شوید و در صورت نبودن این تابلو باید قبل از تقاطع متوقف شوید.

کاربرد تابلوی تقاطع با راه آهن

این تابلو جهت هشدار دادن از نزدیک شدن و رسیدن به راه آهن می باشد که ممکن است مانع یا راهبندی وجود داشته باشد یا نه.

در هر صورت هر خودرویی باید برا حفظ جان خود و سرنشینان خود و افزایش ایمنی، تمام نکات ایمنی را رعایت کند و به تمام علایم و تابلوها دقت کند.

در هنگام عبور از روی تقاطع با راه آهن، هیچ گاه دنده را عوض نکنید و با دنده ی سنگین اقدام به عبور کنید.

ما در زیر چند مورد از نمونه سوالات آیین نامه را پیرامون تابلوی تقاطع با راه‌آهن برای شما داوطلبان فراهم کرده ایم، تا به مطالعه ی آن ها بپردازید:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چیست؟

  1. تابلو تقاطع با راه آهن
  2. تابلوی تقاطع با راه‌آهن دو خطه
  3. تابلو تقاطع با راه آهن با راهبند
  4. تابلوی تقاطع با راه‌آهن بدون راهبند

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو تقاطع با راه آهن

  1. تابلوی تقاطع با راه‌آهن با راهبند
  2. تابلو تقاطع با راه آهن بدون راهبند
  3. تابلو تقاطع با راه آهن
  4. تابلوی تقاطع با راه‌آهن دو خطه

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *