چرا رانندگی با سرعت زیاد خطر افرین است

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا رانندگی با سرعت زیاد خطر افرین است؟ لطفا ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

چرا رانندگی با سرعت زیاد خطر افرین است؟

  1. چون صدمات و تلفات در تصادفات بیشتر خواهد شد
  2. چون کنترل وسیله نقلیه سخت تر خواهد شد
  3. چون دیگران زمان واکنش بسیار کمی داشته و توانایی گریز از تصادف را نخواهند داشت
  4. تمام موارد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴ یعنی تمام موارد می باشد.

حتی اگر در وسایل نقلیه استانداردهایی جهت افزایش ایمنی نیز به کار گرفته شود، باز هم به دلیل رفتارهای رانندگان در خیابان ها، آمار تصادفات بالا می رود. به طوری که بروز برخی از رفتار های خطرآفرین از رانندگان باعث ایجاد حادثه برای خود و دیگر افراد می شود.

خطرناک ترین عوامل بروز تصادفات در رانندگی چیست؟

عدم رعایت حق تقدم: شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین عوامل تصادفات، عدم رعایت حق تقدم می باشد. به طوری که طبق آمار گرفته شده این موضوع بالاترین آمار در علت تصادفات بین رانندگانی می باشد که سن آن ها از ۷۰ سال بیشتر است که بیشتر در محل ورود و خروج از آزاد راه ها مشاهده شده است.

یکی دیگر از نمونه های که در سطح شهرها بسیار مشاهده شده است، علائم توقف و چراغ های قرمز می باشد به طوری که رانندگانی که در حال عبور از خیابان هستند انتظار دارند که چراغ در حالت سبز باشد و تقاطع برایشان خالی باشد تا بتوانند از تقاطع عبور کنند و پشت چراغ ترمز نزنند.

استفاده نکردن از کمربند ایمنی: می توان گفت کمربند ایمنی جان بیش از هزاران نفر را در سال های اخیر نجات داده است، هرچند که کیسه های هوا نیز باعث ایمن تر شدن وضعیت خودرو ها می شود اما طراحی آن ها به صورتی می باشد که باید با کمربند های ایمنی استفاده گردند.

یعنی بستن کمربند ایمنی در تصادفات با سرعت های بسیار بالا از پرت شدن مسافران در هنگام غلتیدن خودرو جلوگیری می کند. این کار آنقدر ساده است که اگر کسی از کمربند ایمنی استفاده نکند، غیر قابل توجیه می باشد.

در واقع می توان گفت که همه ی ما با کمربند ایمنی در خودرو ها بزرگ شده ایم و وقتی کمربند نمی بندیم انگار چیزی را گم کرده ایم. گاهی أوقات ممکن است بسیاری از تصادفات نیز در سرعت های پایین و محل های زندگی افراد رخ دهد، پس هیچ گاه با این بهانه ها که مقصد نزدیک است یا سرعت پایین است خود را در نبستن کمربند ایمنی توجیه نکنید.

رانندگی بی محابا: این رانندگی به اصطلاح خودمانی را رانندگی دیوانه وار می گویند، که یک روش عالی برای تصادف می باشد. از جمله موارد و کارهایی که در این نوع رانندگی می توان به آن اشاره کرد: منحرف شدن، لایی کشیدن در ترافیک ها، سبقت گرفتن از راست، شتاب گرفتن و ترمز به صورت ناگهانی، رانندگی با سرعت کم در خط سرعت بزرگراه و …، می باشند.

در برخی از کشورها اگر سرعت به اندازه ای ۳۲ کیلومتر بر ساعت بیشتر از حالت مجاز شود، رانندگی بی محابا تلقی می شود و شامل جریمه های نقدی، زندان یا ترکیبی از هر دو می شود.

پس اگر در حال رانندگی در یک ترافیک می باشید و نوع رانندگی شما با بقیه ی رانندگان متفاوت است، بدانید که بیشتر در معرض خطر قرار می گیرید. البته این حرکات در جوان ها بیشتر مشاهده شده است.

حرکت در پشت سر کامیون ها: حرکت کردن پشت کامیون ها یا تریلر ها همان طور که می دانید مصرف سوخت شما را بهینه می کند اما این دلیلی نمی شود که شما از این کار استفاده کنید.

سرعت های زیاد در شرایط جوی خاص: وقتی شرایط آب و هوایی از حالت طبیعی خود خارج شود بهترین کار برای جلوگیری از وقوع تصادفات، کاهش سرعت می باشد. این کار را رانندگان باتجربه و ماهر بسیار رعایت می کنند.

رانندگی کردن حین حواس پرتی: سعی کنید تلفن همراه خود را حین رانندگی خاموش کنید و در هنگام رانندگی به چیزی فکر نکنید، کارهای خانه مربوط به خانه و کارهای محل کار نیز مربوط به محیط کار می باشد.

افزایش سرعت: رانندگی با سرعت های بسیار بالا به عنوان دومین عامل تصادفات شناخته شده است.

رانندگی با حالت خستگی: اولین عامل تصادفات، رانندگی با حالت مستی اعلام شده است که رانندگی با حالت خواب آلودگی و خستگی نیز به همین اندازه خطرناک می باشد.

جهت آشنایی با نمونه سوالات آیین نامه آزمون های سال های قبل به لینک دانلود در همین صفحه مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *