تابلو طول ممنوعیت با محدودیت پارکینگ به چه معناست

تابلو طول ممنوعیت با محدودیت پارکینگ به چه معناست؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است که ابتدا مطلب تهیه شده در سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید تا به جواب خود برسید.

تابلو طول ممنوعیت با محدودیت پارکینگ به چه معناست؟

تابلو طول ممنوعیت با محدودیت پارکینگ یکی از تابلو های راهنمایی و رانندگی ترافیکی می‌باشد، که به رانندگان هشدار می‌ دهد، محدودیت طولی پارکینگ در یک منطقه خاص وجود دارد. به عبارت دیگر به رانندگان اطلاع می‌دهد که در این منطقه خودرو هایی که طول آن ها بیشتر از مقدار مشخص شده در تابلو هست، ممنوع می‌باشند و باید این محدودیت را رعایت کنند. برای مثال نمونه‌ای از این تابلو در شکل زیر آورده شده است.

تابلو طول ممنوعیت با محدودیت پارکینگ

این تابلو یکی از تابلوهای مکمل ترافیکی می‌باشد که برای هشدار دادن به رانندگان استفاده شده، روی این تابلو نمادگذاری و نوشته‌های خاصی وجود دارد که طول مورد نظر را مشخص می‌کند.

به عبارت دیگر ممکن است که در این تابلوها طول مجاز برای پارک خودروها به صورت عدد نوشته شده باشد یا با استفاده از نمادها و علامت‌های خاص دیگر بیان شده باشد.

اما هدف اصلی از نصب این گونه تابلوها، جلوگیری از پارک خودروهایی است که طول آنها بیشتر از حد آن مناطقی است که باعث مسدودیت راه عبور و مرور می‌شود، مشکلات دید ایجاد می‌کند و یا خطری برای ایمنی رانندگان در بر دارد. این تابلوها معمولاً در نزدیکی ورودی‌ها یا در محل‌هایی که پارک خودروهای بزرگ و با طول بیش از حد ممنوع است، قرار داده می‌شوند.

تابلوها با نمادگذاری و رنگ‌های واضح به رانندگان اطلاع می‌دهند تا در صورت داشتن خودروی با طول بیشتر از مقدار مجاز در این محدوده پارک نکنند. این تابلوها بر اساس استانداردهای مربوطه طراحی و ساخته شده‌اند تا کاملاً قابل رویت باشند و در شرایط مختلف آب و هوایی ماندگاری بالایی داشته باشند و بهبود ایمنی و به سلامت ترافیکی در محدوده‌های پارکینگ و محل‌های عبور و مرور کمک برسانند.

جنس تابلوهای طول ممنوعیت با محدودیت پارکینگ بسیار مقاوم و با کیفیت است، به طوری که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، ضربه‌های شدید و تغییرات دما مقاوم باشد. معمولا از فلز یا پلاستیک‌ های با کیفیت ساخته می‌شوند و دارای قابلیت دید بالایی هستند تا در هر شرایطی قابل مشاهده باشند.

اگر بخواهیم از موارد کاربرد این تابلو را بیان کنیم باید بگوییم که این تابلو در مکان‌هایی که پارک خودروهای بلند و با طول بیش از حد ممکن وجود دارد، استفاده می‌ شود به طوری که باعث مسدودیت راه و مشکلات دیگر نگردد.

ویژگی‌های تابلوی طول ممنوعیت چیست؟

اگر بخواهیم به ویژگی‌های این تابلو بپردازیم لطفاً مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

  1. رنگ و نمادگذاری واضح: این تابلو با استفاده از رنگ‌های قرمز، سفید و نمادگذاری‌ های واضح رانندگان را مطلع می‌ کند که پارک خودرو هایی با طول بیشتر از محدودیت تعیین شده در این تابلو ها و در مناطق مورد نظر، ممنوع می‌ باشد.
  2. مقاومت در برابر شرایط جوی: تابلوی طول ممنوعیت با محدودیت پارکینگ باید مقاومت بسیار خوبی را در شرایط مختلف آب و هوایی مانند بارش باران، برف، تابش نور خورشید و تغییرات دمایی داشته باشند.
  3. بهبود دید در شب و شرایط نامطلوب: تابلوها باید با داشتن علامت‌ ها و نماد های کاملاً خوانا و قابل رویت در تاریکی ها و شب‌ ها و شرایط نامطلوبی نظیر باران، گرد و غبار و مه کاملاً قابل رویت باشند.
  4. ماندگاری و دوام: این گونه تابلوها باید دارای ماندگاری و دوام بسیار بالایی باشند تا مقاومت لازم در مقابل عوامل خارجی نظیر آب، گرد و غبار و اشعه‌ های یووی را دارا باشند.
  5. قابل نصب آسان و قابل تعویض: این تابلوها باید به راحتی قابل نصب و تعویض باشند تا در صورت نیاز به تغییر محل و یا تعویض آنها این کار با کمترین زمان و هزینه امکان‌پذیر باشد.
  6. کیفیت بالا: این تابلوها باید با مواد با کیفیت ساخته شده و مطابق استاندارد های مربوطه باشند تا عمر مفید تری داشته باشند و عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

امیدواریم با مطالعه ی مطالب بالا به پاسخ سوال خود یعنی «تابلو طول ممنوعیت با محدودیت پارکینگ به چه معناست» رسیده باشید. به شما توصیه می کنیم نمونه سوالات آیین نامه موجود در این سایت را تهیه و مطالعه فرمایید تا شانس بیشتری در قبولی در آزمون نهایی کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *