پر باد بودن تایر خودرو باعث چه میشود ایین نامه

پاسخ به سوال «پر باد بودن تایر خودرو باعث چه میشود ایین نامه»، یکی از سوالات فنی و کاربردی می باشد که هر راننده ای باید آن را در نظر بگیرد. سایت مرسی تست مطالب زیر را برای معرفی دلایل عدم انجام این کار ذکر کرده است. لطفا برای کسب آگاهی بیشتر سوالات آیین نامه موجود در سایت را مطالعه فرمایید.

بررسی عملکر تایرها در وسیله ی نقلیه

تایرها در تامین ایمنی خودرو بیشترین نقش را دارا هستند. بنابراین در نظر گرفتن صحت و سلامتی آن ها و اهمیت دادن به آن ها جز واجبات تلقی می شود.

یکی از قسمت های مهمی که در مورد تایرها وجو دارد، عمق آج آن ها می باشد. اگر یک تایر نو باشد، ارتفاع آج آن حدودا ۹ میلی متر است و اگر در طول زمان و استفاده از تایر، این ارتفاع به کمتر از ۲ میلی متر برسد، به شما توصیه می کنیم که تایر را تعویض کنید.

اگر ارتفاع آج تایر به کمتر از یک و نیم میلی متر برسد یا به عبارتی تایر ساییده شده باشد موجب می شود شرایط غیر ایمنی را برای خودرو ایجاد کنند و بسیار لغزنده باشند.

ارتفاع آج تایرها دارای علائمی هستند که روی دیواره ی آج یا برجستگی های کنار آن وجود دارد و با دقت و بررسی این علائم می توان میزان ساییدگی آن ها را مشاهده کرد. اگر این ارتفاع به برجستگی ها برسد یکی از نشانه هایی است که باید تایر را تعویض کرده و از تایر نو استفاده کرد.

با پیموندن مسافت هر ۵۰۰۰ کیلومتر توسط خودرو، باید محل تایرها را با هم جابه جا کرد. به خاطر اینکه میزان ساییدگی در تمام تایرها یکسان شود.

از دیگر نکات مهم در تایرها که می توان به آن اشاره کرد، باد آن ها است. به شما توصیه می کنیم، هر هفته وضعیت میزان باد تایرها را بررسی و کنترل کنید. برای این کار باید به مراکز خدماتی که در این زمینه ارائه شده است، مراجعه کرد.

اپراتور این مرکز، با استفاده از دستگاه های فشار سنج، فشار باد هر تایر را اندازه می گیرد و در صورت نیاز میزان آن را افزایش یا کاهش می دهد.

اگر میزان فشار باد در تایرها کمتر از حد مجاز باشد، سطح فشار آن ها با زمین یه طرفین عرض تایرها منتقل شده و این قسمت ها بیشتر ساییده می شوند. و هم چنین اگر میزان باد در آن ها کمتر از حد مجاز باشد، باعث افزایش مصرف سوخت خودرو می شود.

پر باد بودن تایر خودرو بش از حد مجاز باعث چه میشود؟

گاهی أوقات برخی از رانندگان تصور می کنند که هر چه تایر خودرو باد بیشتری داشته باشد، فرمان پذیری آن ها نیز بهتر می شود. باید به عرضتان برسانم این یک تصور کاملا اشتباه می باشد و باعث بهره وری سوخت می شود. یه عبارتی بیش از حد باد کردن تایرها، مضر و خطرناک می باشد.

اگر بخواهید خودروی شما فرمان پذیری بهتری داشته باشد و مصرف سوخت بهبود یابد، باید فشار تایرها را بر أساس فشاری که کارخانه ی سازنده اعلام کرده است، تنظیم کنید.

میزان این فشار بر أساس آزمایش هایی انجام می شود که روی هر تایر تست می شود، به همین منظور عوامل زیر را در نظر خواهن کرفت:

  • میزان سایش تایر و طول عمر آج تایر
  • راحتی رانندگی
  • راندمان سوخت
  • بهبود فرمان پذیری

اگر فشار هوای داخل تایرها بیشتر از حدی باشد که کارخانه ی سازنده تعیین کرده باشد، این کار به دلایل زیر توصیه نمی شود:

  • باعث فرسوده شدن تایرها می شود. زمانی که فشار داخل تایرها بش از حد مجاز شود، باعث می شود قسمت مرکزی آن ها نسبت به مابقی قسمت ها زودتر ساییده شوند. بنابر این ممکن است هر تایر طول عمری نصف حالت نرمال را داشته باشد.
  • فشار زیاد داخل تایرها باعث کاهش چسبندگی آن ها می شود، و در شرایط عادی باعث ایجاد تصادفات خواهد شد. این نکته در آب و هوای زمستانی و یخبندان بیشتر مشاهده می شود.
  • یکی دیگر از دلایل این است که رانندگی را سخت تر خواهد کرد و باعث وارد شدن ضربه به خودرو و سرنشینان آن می شود. از این رو که شما تمام دست اندازهای خیابان ها را حس خواهید کرد.

پس اگر بخواهیم در پاسخ به سوال «پر باد بودن تایر خودرو باعث چه میشود ایین نامه» نتیجه گیری کنیم باید به عرضتان برسانیم که به دلایل امنیتی هیچ گاه این کار را نکنید زیرا به لاستیک های خودرو آسیب های جدی وارد میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *