رانندگان با مشاهده چراغ قرمز چشمک زن در تقاطع باید چه عملی انجام دهند

رانندگان با مشاهده چراغ قرمز چشمک زن در تقاطع باید چه عملی انجام دهند، این یکی از نمونه سوالات آیین نامه است که سایت مرسی تست به صورت کامل به پاسخ آن پرداخته است.

مفهوم چراغ‌های راهنمایی و رانندگی

چراغ قرمز: قطعاً همه داوطلبان می‌دانند که منظور پلیس راهنمایی و رانندگی از بیان رنگ قرمز برای چراغ‌ها چیست، این چراغ نشان دهنده اجبار رانندگان برای توقف ایستادن و ترمز کردن است. از جمله کاربردهای این چراغ در تقاطع‌های خطرناک و شلوغ می‌باشد، که رانندگان یک سمت از مسیر را مجبور می‌کند به صورت کامل ایست کنند. از وجود چراغ قرمز در راهنمایی و رانندگی به معنای اجبار برای توقف است. لازم به ذکر است که این اجبار به صورت موقتی می‌باشد و بعد از گذشت مدت زمان کوتاه بر حسب دقیقه تغییر می‌کند. البته به جز مواردی از قبیل یک اتفاق ناگوار یا کار کردن کارگران.

چراغ سبز: از این چراغ در مسیرهای آزاد و بدون مانع استفاده می‌شود، تا رانندگان بدون داشتن دغدغه بتوانند مسیر خود را طی کنند و از این چراغ عبور کنند. عموماً چراغ سبز را در مسیرهایی نصب می‌کنند که رانندگان متوجه این موضوع باشند که مسیر مورد نظر آزاد است و می‌تواند بدون مشکل از آن عبور کنند. همچنین وجود چراغ سبز در چهارراه‌ها نیز می‌باشد، که خودروها را به مسیرهای خاص خود هدایت می‌کند.

چراغ زرد: سومین چراغی که می‌خواهیم به آن بپردازیم رنگ زرد می‌باشد. این یک چراغ رایج و پر استفاده در سرتاسر خیابان‌های کشور است. به طور کلی مفهوم رنگ زرد به معنای احتیاط است و به عبارت دیگر امکان وجود خطر را به رانندگان گوشزد می‌کند. وقتی رنگ چراغ در چهارراها و خیابان‌ها به رنگ زرد در می‌آید باید نهایت دقت را داشته باشیم و با احتیاط رانندگی کنیم. با تشخیص پلیس راهنمایی و رانندگی این مسیر خطرآفرین در نظر گرفته شده است. متاسفانه تفکر رایجی در میان رانندگان ایرانی وجود دارد که فکر می‌کنند با مشاهده رنگ زرد در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی باید روی پدال گاز بفشارند تا سریعتر از چهارراه‌ها عبور کنند.

با مشاهده چراغ چشمک زن در خیابان ها چه چه عملی باید انجام داد؟

از جمله چراغ‌هایی وجود دارند که بسیار جالب و کاربردی هستند و در خیابان‌های سرتاسر کشور وجود دارند و به صورت چشمک زن هستند این چراغ‌ها حاوی پیام‌های خاصی برای رانندگان می‌باشند. از آنجایی که چراغ‌های معمولی نسبت به چراغ‌های چشمک زن کاربردی‌تر هستند، اما تعداد زیادی از رانندگان وجود دارند که از معنا و مفهوم آنها غافلند. ما برخی از چراغ‌های چشمک زن رایج و پر استفاده در کشور را به صورت مختصر در مطلب زیر برای شما گردآوری می‌کنیم.

چراغ چشمک زن قرمز: گاهی در مسیرهای پیچیده این چراغ را مشاهده کرده‌ایم. از آنجایی که این چراغ زیاد استفاده نمی‌شود و تعداد کمی از آن در سراسر کشور وجود دارد از این رو مفهوم آن برای رانندگان شفاف نیست. وقتی چراغ چشمک زن قرمز در یک مسیر مشاهده می‌کنید به این معناست که رانندگان باید قبل از عبور خود کاملاً متوقف شوند و با بررسی وضعیت خودروهای دیگر به حرکت خود ادامه دهند. این امکان وجود دارد که خودروهایی که از مسیر مخالف در حال عبور هستند در صورت نادیده گرفتن این چراغ با راننده مورد نظر تصادف کند.

چراغ چشمک زن زرد: یکی دیگر از چراغ‌های چشمک زن که در آموزش راهنمایی و رانندگی به آن باید اشاره کنیم رنگ زرد است. که مفهوم نسبتاً متفاوتی را با سایر چراغ‌ها دارد. در بسیاری از موارد سعی شده است که از این چراغ در مسیرهایی استفاده شود که امکان تصادف عابر پیاده با خودروها بسیار زیاد می‌باشد. به طوری که رانندگان وسیله نقلیه با مشاهده این چراغ سرعت خود را کم کنند و حواسشان را کاملاً به کار گیرد. صورتی که وجود چراغ چشمک زن زرد را نادیده بگیرین جان عابر پیاده را به خطر می‌اندازید پس توصیه می‌کنیم که در آموزش چراغ‌های راهنمایی و رانندگی عمل را به کار برید.

با مشاهده چراغ قرمز چشمک زن در خیابان ها چه عملی باید کرد؟

همان گونه که به آن اشاره کردیم اگر این چراغ را مشاهده کردید به این معناست که راننده باید قبل از عبور خود به صورت کامل متوقف شود و بعد از بررسی وضعیت مورد نظر سایر خودروها حرکت خود را ادامه دهد.

با مشاهده چراغ زرد چشمک زن در خیابان ها چه عملی باید کرد؟

یک بار دیگر به ثورت مختصر این چراغ مهم را معرفی می‌کنیم. وقتی رانندگان این چراغ را دیدند سرعت خود را کم کنند و با احتیاط به عبور خود ادامه دهند چون این چراغ در مکان‌هایی نصب می‌شود که عابرین پیاده عبور می‌کند و رعایت نکردن این موضوع توسط رانندگان جان عابر پیاده را به خطر می‌اندازد.

دیدید که چگونه رنگ چراغ ها در خیابان ها کاربرد دارد و پاسخ به سوال رانندگان با مشاهده چراغ قرمز چشمک زن در تقاطع باید چه عملی انجام دهند را نیز دریافتید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *