آموزش تصویری آیین نامه رانندگی پایه سوم

سایت مرسی تست سعی کرده است که علاوه بر تهیه ی سوالات آیین نامه در زمینه ی آموزش تصویری آیین نامه رانندگی پایه سوم نیز مطالبی گرد آوری کند.

آموزش تصویری آیین نامه راهنمایی و رانندگی پایه سوم

این آموزش برای کسانی نوشته شده است که می‌ خواهند آموزش رانندگی را از صفر شروع کنند. تمام افرادی که قصد دریافت گواهینامه رانندگی دارند می‌توانند با استفاده از سلسله مراتب و آموزش‌ های سایت مرسی تست به راحتی گواهینامه رانندگی دریافت کنند.

مباحثی که ما مطرح می‌ کنیم از پایه شروع شده است و آموزش رانندگی را با تصاویر برای شما فراهم می‌کند. بعد از گذراندن دوره‌ های آموزشی، هر فرد با مطالعه سوالات آیین نامه می‌ تواند تسلط کاملی بر قوانین راهنمایی و رانندگی پیدا کند.

باید بگوییم که رانندگی اصلاً کار دشواری نیست بلکه نیاز به تمرین و تکرار فراوانی دارد. آنچه در آموزش‌های راهنمایی و رانندگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این است که راننده باید خونسردی خود را حفظ کند.

رانندگی نیاز به آرامش و حضور ذهن دارد. آموزش رانندگی از پایه به همراه تصاویر برای آشنایی شما با اصول اولیه می‌باشد و این خود شخص است که می‌تواند کنترل کاملی بر اعصاب و روان خود حین رانندگی داشته باشد. با یادگیری این اصول می‌توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و در هنگام آزمون‌ها از آن استفاده کنید.

امتحان شهری در رانندگی

آموزش رانندگی آسان، یک شیوه نو برای یادگیری هرچه بهتر رانندگان است که به صورت تصویری بیان شده است. این آموزش برای کسانی نوشته شده است که تاکنون در کلاس‌های عملی شرکت نکرده‌اند و آشنایی کافی با رانندگی ندارند.

چنانچه سابقه شرکت در این گونه کلاس‌ ها را داشتید و در دوره‌های قبلی شرکت کرده‌اید نیز می‌توانید از این مطالب استفاده کنید و اشکالات احتمالی خود را رفع کنید. افراد مبتدی می‌توانند با استفاده از این اصول پایه، آموزش‌های راهنمایی و رانندگی را بهتر یاد بگیرند‌.

تنظیم صندلی در آیین نامه رانندگی پایه سوم

برای سوار شدن خودرو ابتدا باید درب خودرو را باز کنید و سوار ماشین شوید. صندلی خودرو را طبق بدن خود تنظیم کنید. این صندلی باید به طوری تنظیم شود که بتوانید کنترل کامل روی فرمان خودرو و پدال‌ ها داشته باشید، به عبارتی صندلی نباید بیش از حد عقب یا بیش از حد جلو باشد.

به طوری که وقتی دست‌های خود را روی فرمان می‌گذارید باید بتوانید با پا پدال‌ ها را فشار دهید، تسلط کافی داشتن روی پدال‌ها بسیار مهم است.

آموزش تصویری آیین نامه رانندگی پایه سوم

پدال ماشین در آیین نامه رانندگی پایه سوم

زیر پای هر راننده سه پدال وجود دارد. اگر از سمت چپ آنها را در نظر بگیریم، ابتدا پدال کاچ، بعد پدال ترمز در وسط و در سمت راست پدال گاز می‌باشد.

در ماشین‌هایی که دنده اتوماتیک هستند دو پدال زیر پای راننده قرار دارد، که تنها پدال ترمز در سمت چپ و پدال گاز در سمت راست می‌باشد، به عبارتی پدال کلاچ در این اتومبیل‌ها وجود ندارد.

یاد گرفتن قوانین برای هر دو نوع این خودروها کاربردی می‌باشد، اما به دلیل فراگیر بودن خودروهایی که دارای دنده دستی هستند معمولاً آموزش خود را به این گونه خودروها اختصاص می‌دهیم.

آموزش تصویری آیین نامه رانندگی پایه سوم

تنظیم آینه‌ها در آیین نامه رانندگی پایه سوم

تنظیم کردن آینه برای هر وسیله نقلیه بسیار مهم می‌باشد. هر راننده با توجه به شرایط دید خود باید آینه‌ها را تنظیم کند. تنظیم صحیح آینه‌ ها باعث پوشش دادن کامل همه ی جوانی و حذف نقاط کور می‌ شود.

آینه وسط داخل خودرو باید بیشترین میزان دید را از شیشه عقب خودرو برای راننده فراهم کند. این آینه باید طوری تنظیم شود که دید کاملی از پشت ماشین داشته باشید.

با تنظیم کردن آینه‌ های بغل خودرو نقاط کور بیشتری را می‌توانید پوشش دهید. در صورت تنظیم کردن این گونه آینه‌ ها همه جوانب در دید کامل شما قرار خواهند گرفت‌.

تنظیم آینه های خودرو

ترمز دستی در آیین نامه رانندگی

ترمز دستی یا به عبارتی ترمز اضطراری در اکثر خودرو ها در وسط ماشین و سمت راست راننده قرار دارد. هنگامی که در حال حرکت هستید ترمز دستی باید خوابیده باشد و در هنگام پارک خودرو باید این ترمز را به سمت بالا بکشید.

فراموش نکنید که در حین حرکت حتماً ترمز دستی را بخوابانید، زیرا بالا بودن ترمز دستی در هنگام حرکت باعث سایش سریع لنت‌های عقب خودرو خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *