نداشتن برف پاک کن در موقع بارندگی

«نداشتن برف پاک کن در موقع بارندگی» این بخشی از نمونه سوالات آیین نامه می باشد که شما می توانید سوال کامل آن را به همراه پاسخ در مطالب زیر بیابید.

نداشتن برف پاک کن در موقع بارندگی …

  1. برای مسافت های کوتاه مشکلی ایجاد نمی کند
  2. در صورتی که سرعت باران کم باشد و جاده دیده شود اشکالی ندارد
  3. نقص فنی محسوب می شود
  4. نقص فنی محسوب نمی شود

پاسخ صحیح گزینه ی ۳ یعنی نقص فنی محسوب می شود، می باشد.

در هنگام بارش شدید باران حتما این روش را امتحان کنید، این روش را یک دوست پلیس به ما گفته است که خود نیز آن را امتحان کرده بود و از جوابش اطمینان داشت.

این موردی که به شما می گوییم برای رانندگی کردن در شب نیز موثر می باشد. بسیاری از رانندگان در هنگام ریزش باران های شدید، برف پاک کن را روی دور خیلی تند قرار می دهند اما با این حال دید از شیشه ی جلویی خودرو بسیار کم هست.

در صورتی که با این شرایط برخورد کردید به شما توصیه می کنیم که از عینک آفتابی استفاده کنید و نتیجه ی آن را ببینید. این کار دید شما از شیشه ی جلوی خودرو را بهتر می کند، درست مثل اینکه باران نمی آید.

از این رو همیشه سعی کنید یک عینک آفتابی در خودرو داشته باشید. در این صورت می توانید در برخورد با این شرایط یک رانندگی ایمن تری را تجربه کنید. خودتان یکبار این روش را امتحان کنید و به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید. انجام این کار دید شما را نسبت به ماشین هایی که از کنار شما عبور می کنند یا ماشینی که باید در باران دنبال کنید را از میان می برد.

چند راهکار مفید جهت رفع خرابی های موقت خودرو

ما در این مطلب از سایت مرسی تست می خواهیم در مورد تکنیک هایی صحبت کنیم که در صورت ایجاد نقص فنی در خودرو، بتوانید از آن ها بهره بگیرید. البته به یاد داشته باشید که تنها در شرایط بحرانی و نبودن تعمیرکار از این راه کارها استفاده کنید.

جهت نداشتن برف پاک کن در موقع بارندگی، می توانید یک سیب زمینی را از وسط نصف کرده و بر روی شیشه ی اتومبیل بمالید. نشاسته ی موجود در آن باعث پایین آمدن و سر خوردن قطرات باران می شود و مزاحتی برای دید شما بوجو نمی آورد.

اگر کلید خود را در خودرو جا گذاشته اید یا آن را گم کرده اید، نگران نباشید این یک معظل بزرگی است که امکان دارد برای هر کسی پیش آید. از این رو با پیش بینی این کار از قبل می توانید کلید یدکی آنرا در پلاستیکی بپیچید و با یک تکه سیم در جایی پشت و زیر اتومبیل جاسازی کنید به صورتی که مشخص نباشد و تنها خودتان یا افراد مورد اطمینان شما از جای آن آگاه باشند.

برای خودروهای ۲۰۶ و زانتیا که کلیدهایشان کدهای مخصوص دارند می توانید خود کلید اصلی را در جایی مخفی کنید و از کلید یدکی استفاده فرمایید تا فقط به وسیله ی آن بتوانید در خودرو را باز کنید.

در هنگام پاره شدن تسمه پروانه و نداشتن تسمه ی کمکی می توانید پیچ تنظیم را شل کنید و از یک جوراب زنانه ی نایلون یا نوارهای بریده شده از یک تیوپ کهنه استفاده کنید تا بتوانید خود را به نزدیک ترین تعمیرگاه برسانید. هم چنین از نوارهای بریده ی تیوپ می توانید جهت نشتی لوله های رادیاتور نیز استفاده کنید.

وقتی که خودروی شما جوش می آورد می توانید بخاری خودرو را روشن کرده و روی بیشترین درجه ی خود قرار داده، این کار باعث می شود گرمای اضافه ی موتور را جذب کند. به هیچ وجه اتومبیل خود را خاموش نکنید و قبل از اینکه درب رادیاتور را باز کنید مقداری آب به رادیاتور بپاشید تا از حرارت موتور کم شود.

در صورتی که سیم کلاچ بریده شده باشد و امکان ترمیم یا وصل کردن به وسیله ی سیم فلزی وجود نداشته باشد می توان به صورت موقتی و برای مسافت های کوتاه مثلا رساندن خودرو به تعمیرگاه، با احتیاط کامل اتومبیل را در دنده دو قرار داد و همزمان استارت بزنید و حرکت کنید.

در مواقع نداشتن بکسل برای کشیدن خودرو می توانید با استفاده از کمربند ایمنی خودرو این کار را انجام دهید. طرز صحیح بکسل کردن به صورت مورب می باشد به طوری که سمت چپ خودروی عقبی باید به سمت راست خودروی جلویی متصل گردد.

نکته ی بسیار مهمی که باید درباره ی موارد بالا خدمتتان عرض کنیم این است که از آن ها فقط در شرایط خیلی خیلی ضروری و با رعایت احتیاط کامل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *