عمر مفید کنیستر ایین نامه

عمر مفید کنیستر ایین نامه، یکی از سوالات مطرح شده در نمونه سوالات آیین نامه می‌باشد که مرسی تست مطالب زیر را جهت پاسخگویی به این سوال برای شما داوطلبان تهیه کرده است.

عمر مفید کنیستر ایین نامه چند سال می‌باشد؟

  1. یک سال
  2. دو سال
  3. سه سال
  4. چهار سال

پاسخ صحیح گزینه ۲ یعنی دو سال می‌باشد.

کنیستر خودرو چیست؟

بنزین موجود در خودروها برای اشتعال نیازمند گرما و حرارت می‌باشند، حال اگر این گرما به قدر کافی نباشد، بنزین بخار می‌شود و در محیط اطراف پخش می‌شود.

این مسئله باعث به وجود آوردن مشکلات متعددی برای محیط زیست می‌شود و سلامت انسان و دیگر موجودات زنده را نیز به خطر می‌اندازد.

علاوه بر این جمع شدن حجم زیادی از بخار بنزین درون باک خودرو بسیار خطرناک می‌باشد. از این رو طراحان خودرو تصمیم گرفته‌اند که راه تنفسی برای ماشین باز بگذارند. این راه تنفس همان پنیستر خودرو می‌باشد که این گونه بخارات بنزین را جذب می‌کند و سپس با روشن شدن ماشین بخارات جذب شده را به سمت منیفولد می‌فرستد تا در موتور سوخته شود.

کنیستر هنگام روشن بودن خودرو به صورت مداوم این گونه بخارات را جذب کرده و مجدداً در مدار سوخت قرار می‌دهد و با فرایندهای داخلی موتور هماهنگ است. البته این را نیز بگوییم که کنیستر فاقد هرگونه عمل الکتریکی یا مکانیکی است، بلکه زغال موجود در آن است که این گونه بخارات را به خود جذب می‌کند.

کنیستر چه وظیفه‌ای در خودرو دارد؟

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم مهمترین وظیفه کنیستر در خودرو جذب بخارات بنزین و هدایت آن به سمت موتور می‌باشد. در واقع کنیستر همانند یک اسفنج این گونه بخارات را جذب می‌کند و مانع از پخش شدن آن در محیط اطراف می‌شود.

این قطعه سه لوله دارد که یکی از آنها به باک، یکی به منیفولد متصل می‌شود و سومی با هوای آزاد در ارتباط است، وقتی که خودروی شما مدت زمان طولانی روشن باشد و ظرفیت کنیستر پر شود لوله سوم به کار می‌آید، به طوری که کنیستر بخارات اضافی را از طریق آن به محیط بیرون منتقل می‌کند.

به طور کلی کنیستر ماشین موظف است تا در زمان روشن بودن خودرو بخارات بنزین را از طریق منیفولد به سیلندرها انتقال دهد، و در زمان خاموش بودن خودرو این گونه بخارات را در درون خود نگه می‌دارد تا وارد هوای آزاد نگردند.

قسمت‌های کنیستر خودرو چیست؟

کنیستر خودرو برای انجام وظایف خود دارای بخش‌های مختلفی است که آنها را به صورت زیر معرفی می‌کنیم:

  1. سرشلنگی بخار بنزین
  2. سرشلنگی تصفیه
  3. سرشلنگی هوای آزاد
  4. بدنه
  5. درپوش
  6. نگهدارنده فیلتر صافی
  7. فیلتر صافی پایین
  8. فیلتر صافی بالا
  9. کربن یا زغال فعال

دلایل خرابی کنیستر ایین نامه خودرو چیست؟

خراب شدن کنیستر خودرو مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد از جمله مشکلات زیست محیطی، تهدید سلامت انسان، جمع شدن بخارا درون باک و … از این رو هر راننده لازم است تا با علائم خرابی این قطعه آشنا بوده و در زمان مواجهه با آن اقدامات مناسبی را انجام داده، این علائم عبارتند از:

روشن شدن چراغ چک: اولین نشانه خرابی کنیستر ماشین این است که چراغ چک خودرو روشن شود، بنابراین هرگاه این چراغ روشن شد، باید به تعمیرکار مراجعه کرده و با دیاگ زدن مشکل را بررسی کند، خرابی کنیستر در این حالت با خطای شیر برقی نشان داده می شود.
شنیدن صدای تق تق در ماشین: گاهی اوقات ممکن است در ماشین صدای تق تق به گوش شما برسد که این صدا ممکن است ناشی از پارگی یا شکستگی شلنگ‌های کنیستر باشد.

استشمام بوی بنزین در خودرو: یکی دیگر از راه‌های تشخیص خرابی کنیستر خودرو، استشمام بوی بنزین می‌باشد. در واقع اگر شما بوی بنزین را به صورت متوالی استشمام کردید ممکن است ایراد از شلنگ‌ها و درب باک بنزین خودروی شما باشد، اما اگر این بو را به صورت لحظه‌ای احساس کردیدمشکل از خرابی کنیستر است.

خروج بخار بنزین با فشار از باک: اگر هنگام باز کردن درب باک بنزین مشاهده کردید که بخار با فشار زیادی از آن خارج می‌شود به احتمال زیاد کنیستر خودرو خراب شده است.

پاشیده شدن بنزین از باک: گاهی اوقات هنگام باز کردن درب باک خودرو مقداری از بنزین به سمت بیرون ریخته می‌شود که این مسئله نیز ناشی از خرابی کنیستر می‌باشد.

عمر مفید کنیستر ایین نامه خودرو چقدر است؟

زغال‌های موجود درون کنیستر دارای عمر مفیدی هستند و بعد از مدت زمانی توانایی خود را در جذب این گونه بخارات از دست می‌دهند، در این صورت است که زمان تعویض کنیستر فرا رسیده است و باید یک کنیستر جدید را جایگزین آن نمود. در حالت کلی عمر مفید کنیستر را می‌توان حدود دو سال یا پیمودن هر ۳۰ هزار کیلومتر دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *