برای ورود به میدان کدام راهنما را بزنیم

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که برای ورود به میدان کدام راهنما را بزنیم، در ادامه ی این مطلب مرسی تست پاسخ آن را برای شما قرار داده است.

برای معابر و خیابان ها کدام راهنما را بزنیم

حتماً شما هم در مورد راهنما زدن بسیار شنیده‌اید، آیا می‌دانید راهنما زدن برای چیست؟ راهنما زدن برای این است که رانندگانی که در مسیر حرکت ما در حال تردد هستند، حرکت‌های بعدی ما آگاه شوند. راهنماها در خودروها در سمت چپ فرمان قرار دارد.

زمانی که قصد دارید مسیر خود را تغییر دهید یا پارک کنید باید حتماً از راهنما استفاده کنید. البته استفاده از راهنما به این آسانی‌ها هم نیست و قوانین مخصوص به خود را دارد. اگر شما به عنوان یک راننده این قوانین را یاد بگیرید و به آنها عمل کنید مانع وقوع بسیاری از تصادفات خواهید شد.

همچنین اگر همه افراد این قوانین را رعایت کند، به مرور زمان تعداد تصادفات کاهش پیدا خواهد کرد.

راهنما زدن در واقع زبان خودرو می‌باشد یعنی خودرو با راهنما زدن به دیگر خودروهایی که در مسیر او قرار دارند حرکت خود را اعلام می‌کند.

بسیاری از سوالات آیین نامه نیز از این بخش طراحی می‌شود، که در صورتی که شما این قوانین را به خوبی یاد بگیرید هم به عنوان یک راننده ماهر تلقی می‌شوید و هم در آزمون‌های آیین نامه رانندگی نمره قبولی کسب می‌کنید.

نکات مربوط به راهنما زدن در امتحان شهر

زمانی که شما فاصله معین را با خودروی پشت سر خود رعایت کرده‌اید، با زدن راهنما می‌توانید به او اعلام کنید که حرکت بعدتان چیست و او هم با اطلاع از حرکت بعدی شما بهترین حرکت را انجام خواهد داد.

چند نکته در مورد راهنما زدن را در زیر برای شما آورده‌ایم:

  • اگر قصد گردش به سمت راست مسیر را دارید باید دسته راهنما را به سمت بالا بزنید تا راهنمای سمت راست فعال شود.
  • قصد گردش به سمت چپ مسیر حرکت خود را دارید باید دسته راهنما را به سمت پایین بزنید تا راهنمای سمت چپ برای شما فعال شود.
  • هرگاه بخواهید به صورت دنده عقب حرکت کنید باید راهنمای سمت راست خود را بزنید یعنی دسته راهنما را به سمت بالا فشار دهید.
  • از راهنمای سمت راست برای پارک کردن‌های مورب، عمودی و افقی نیز استفاده خواهد شد.
  • زمانی که قصد دارید از میدان بیرون بروید یا قصد سبقت دارید باید راهنمای سمت راست خود را بزنید.
  • اگر قصد گردش در میدان دارید یا می‌خواهید به دوربرگردان وارد شوید باید راهنمای سمت چپ را بزنید یعنی دسته راهنما را به سمت پایین فشار دهید.
  • برای گردش به چپ نیز باید از راهنمای سمت چپ استفاده کنید.
  • نکته‌ای که در مورد همه راهنما زدن‌ها باید در نظر بگیرید این است که از ۱۰۰ متر قبل از رسیدن به مقصد خود این کار را باید انجام دهید، علت این کار هم این است که راننده تصمیم شما را بداند و بتواند تصمیم درستی بگیرد. اگر شما در لحظه آخر راهنما بزنید ممکن است راننده پشت سر شما متوجه نشود و نتواند تصمیم درست بگیرد، در نتیجه مشکلاتی را نیز در پی خواهد داشت.
  • توجه داشته باشید که بعد از گردش و اتمام کار راهنما را خاموش کنید در غیر این صورت رانندگان دیگر دچار اشتباه و سردرگمی می‌شوند. راهنما تا زمانی که گردش نکرده‌اید باید روشن بماند اما بعد از اتمام کار باید خاموش شود.

قوانین مربوط به راهنما زدن در جاده‌های درون شهری و برون شهری چیست؟

قوانینی که برای راهنما زدن در جاده‌های درون شهری و برون شهری استفاده می‌ شود کمی با هم متفاوت است. در جاده‌ های درون شهری وقتی که قصد گردش به چپ یا راست را داریم باید از ۱۰۰ متر قبل از تغییر مسیر از راهنما استفاده کنیم.

اما در بزرگراه‌ها و جاده‌های برون شهری این ۱۰۰ متر برای حداقل فاصله تا تغییر مسیر می‌باشد و ما باید از ۲۰۰ متر قبل از تغییر مسیر خود چراغ راهنما را فعال کنیم و حتی برای گردش به چپ در بزرگراه‌ها باید از ۵۰۰ متر مانده به مقصد راهنما را بزنیم و فعال کنیم.

امیدواریم با مطالعه ی مطالب بالا پاسخ سوال خود یعنی «برای ورود به میدان کدام راهنما را بزنیم» را پیدا کرده باسید، همانطور که در مطالب بالا اشاره شد پاسخ این سوال استفاده از راهنمای سمت چپ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *