زمان امتحان آیین نامه رانندگی

زمان امتحان آیین نامه رانندگی

زمان امتحان آیین نامه رانندگی کاملا بستگی به آموزشگاه رانندگی دارد. ممکن است یکی از آموزشگاه ها هر شنبه آزمون آیین نامه اصلی برگزار کند و دیگری روز دیگر. پس نمی توان زمان خاصی را برای زمان امتحان آیین نامه رانندگی اعلام کرد و باید با آموزشگاه رانندگی خود در تماس باشید.

شاید کمی عجیب باشد که فردی که هیچ مطالعه ای از قبل نداشته  بتواند در آزمون قبول شود .اما این اتفاق بار ها رخ داده است. متقضیان یک ساعت قبل از آزمون با خواندن نمونه سوالات آیین نامه نمره قبولی را کسب میکنند.

زمان امتحان آیین نامه رانندگی

برای دریافت گواهینامه باید مدارک لازم را ارائه کرده و در آزمون آیین نامه حاضر شوید و بول شوید.

هم چنین پساز ازمون آیین نامه باید در آزمون عملی رانندگی شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنید.

برای قبولی در آزمون عملی، باید تخلفات راهنمایی و رانندگی را مرتکب نشوید.

متقاضیان دریافت گواهینامه باید آگاهی و اطلاعات کافی نسبت به مراحل دریافت گواهینامه را داشته باشند.

برای دریافت گواهینامه رانندگی باید دو امتحان آیین نامه کتبی را با موفقیت پشت سر بگذارید و در هر یک از آن ها نمره قبولی را دریافت کنید.

حداقل نمره ی قبولی در این ازمون ها 26 از 30 است . این دو آزمون برای سنجش میزان آمادگی متقاضی در زمینه مقررات و مسائل فنی خودرو، است.

ابتدا امتحان آیین نامه مقدماتی راهنمایی رانندگی گرفته می شود که توسط آموزشگاه و مربی برگذار خواهد شد. اما دومین امتحان آیین نامه که امتحان اصلی است که توسط افسر گرفته می ‌شود.

آزمون دوم کمی سخت تر خواهد بود و احتمالا قبولی در آن نیز مشکل تر خواهد بود.

اما تا حدودی سوالات هر دو امتحان آیین نامه رانندگی مشابه یکدیگر مطرح می باشد و برای قبولی در هر دو آزمون نیاز است، حداقل نمره ۲۶ را از ۳۰ کسب کرد.

میثوانید برای قبولی در آزمون، سوالات آیین نامه اصلی را نیز بخوانید .

اگر که موفق به دریافت نمره قبولی در هریک از آزمون ها نشوید باید دوباره در هفته‌ های آینده در امتحان آیین نامه راهنمایی رانندگی شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *