علامت مثلث در راهنمایی و رانندگی

اگر بخواهید که در مورد علامت مثلث در راهنمایی و رانندگی اطلاعات کسب کنید، ما این اطلاعات را در مقاله زیر از سایت مرسی تست برای شما گرد آوری کرده‌ ایم کافی است با ما همراه باشید و آن ها را مطالعه کنید.

شکل تابلو های راهنمایی و رانندگی

اگر بخواهیم تابلو های راهنمایی و رانندگی را از نظر شکل تقسیم بندی کنیم آن ها را در ۹ دسته زیر می‌ توان قرار داد که هر کدام از آن ها معنا و مفهوم خاص به خود را دارند:

  1. تابلو های دایره‌ ای شکل
  2. تابلو های هشت گوش
  3. تابلو های مستطیل افقی
  4. تابلو های مثلث متساوی الاضلاع نشسته روی یک راس
  5. تابلو های مستطیل پرچمی
  6. تابلو های مستطیل قائم
  7. تابلو های مثلث متساوی الاضلاع نشسته روی قاعده
  8. تابلو های لوزی شکل یا مربع نشسته روی یک راس
  9. تابلو های پنج گوشه با نقطه راس فوقانی

تابلو های دایره‌ ای شکل در راهنمایی و رانندگی: از پرکاربرد ترین شکل‌ هایی که در تابلو های راهنمایی و رانندگی استفاده می‌ شود، دایره است استفاده از این شکل در علائم راهنمایی و رانندگی به معنای دستوری و باز دارنده است. برای مثال شکل تابلوی ورود ممنوع، توقف ممنوع، بوق زدن ممنوع، ایستادن ممنوع به صورت دایره‌ ای می‌ باشند.

شکل هشت گوشه در تابلو های راهنمایی و رانندگی: استفاده کردن از شکل هشت گوشه در علائم راهنمایی و رانندگی به معنای تابلو های ایست و توقف می‌ باشد، به عبارت دیگر شکل تابلو های ایست به صورت هشت گوشه است.

تابلو های مستطیل افقی در راهنمایی و رانندگی: استفاده کردن از مستطیل افقی در تابلو های راهنمایی و رانندگی، برای راهنمایی و هشدار خطرات ناشی از تعمیرات و نگهداری در مسیر می‌ باشد. نمونه‌ ای از این تابلو، تابلوی ابتدای منطقه مسکونی است که به صورت مستطیل افقی است.

شکل مثلث متساوی الاضلاع نشسته روی یک راس در راهنمایی و رانندگی: استفاده از علامت مثلث در راهنمایی و رانندگی برای رعایت حق تقدم است، این نکته را در نظر داشته باشید که مثلث متساوی الاضلاع نشسته روی یک راس تنها برای تابلو های حق تقدم استفاده می‌ شود.

تابلو های مستطیل قائم در راهنمایی و رانندگی: استفاده کردن از شکل مستطیل قائم در تابلو های راهنمایی و رانندگی برای دستور و خدمات است، این تابلو ها جز یکی از پرکاربرد ترین شکل‌ ها در علائم عبور و مرور می‌ باشند و شکل تابلو های اخباری اکثراً به صورت مستطیل قائم است. نمونه‌ ای از این تابلو، تابلوی ایستگاه اتوبوس است، که به صورت مستطیل قائم رسم شده است.

تابلوی مستطیل پرچمی در علائم راهنمایی و رانندگی: استفاده از شکل مستطیل پرچمی در تابلو های راهنمایی و رانندگی برای راهنمایی می‌ باشد، اکثر تابلو های راهنمای مسیر به صورت مستطیل پرچمی رسم می‌ شوند.

شکل لوزی نشست روی یک راس در تابلو های راهنمایی و رانندگی: استفاده از این شکل در تابلو های راهنمایی و رانندگی به معنای شروع و پایان حق تقدم در آن مسیر می‌ باشد، برای مثال شکل تابلوی خیابان اصلی و شکل تابلوی پایان خیابان اصلی به صورت لوزی که روی یک رأس نشسته است، ترسیم می‌ شود.

تابلو های پنج گوشه با نقطه راس فوقانی در راهنمایی و رانندگی: استفاده کردن از شکل‌ های پنج گوشه با نقطه راس فوقانی در تابلو های راهنمایی و رانندگی به معنای علائم هشدار برای مدرسه‌ ها و دبیرستان‌ ها هستند.

استفاده از مثلث متساوی الاضلاع نشسته روی قاعده در تابلو های راهنمایی و رانندگی: تابلو هایی که دارای مثلث متساوی الاضلاع نشسته روی قاعده هستند جز یکی از پرکاربردترین تابلو ها می‌باشند، تابلو های هشدار دهنده به این شکل ترسیم می‌ شوند.

به عبارت دیگر شکل مثلث متساوی الاضلاع نشسته روی قاعده در تابلو های راهنمایی و رانندگی، به معنای علامت هشدار دهنده برای خطر هستند، که دارای نوار حاشیه قرمز رنگی می‌ باشند. نمونه‌ ای از این تابلو ها تابلوی خطر و تابلوی کارگران مشغول به کار هستند، می‌ باشند.

ما در این مطلب شما را با انواع شکل تابلو های راهنمایی و رانندگی و مفهوم هر یک از آن ها آشنا کردیم، اما به شما توصیه می‌ کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به نمونه سوالات آیین نامه فراهم شده در سایت نیز مراجعه فرمایید.

امیدواریم که مطالعه ی مطالب بالا توانسته باشد اطلاعات شما را درباره ی شکل تابلوهای راهنمایی و رانندگی بالا ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *