در صورت خراب شدن ماشین در بزرگراه تابلو اعلان خطر را در چند متری قرار می دهیم؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که «در صورت خراب شدن ماشین در بزرگراه تابلو اعلان خطر را در چند متری قرار می دهیم؟»، بهتر است قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم، مطلب زیر از سایت مرسی تست را مطالعه و نمونه سوالات آیین نامه تهیه شده در این زمینه را نیز مطالعه کنید.

هر راننده ای که در شب رانندگی می کند حتما باید این سه وسیله را با خود داشته باشد: سه چراغ یا سه مشعل الکتریکی با نور قرمز و دو عدد مثلث خطر شبرنگ، تا در صورتی که به آن نیاز داشت بتواند از آن استفاده کند.

این وسایل باید به اندازه ای باشند که از فاصله ی ۱۵۰ متری قابل مشاهده بوده. در واقع می توان گفت مثلث خطر از واجبات هر وسیله ی نقلیه است و جای زیادی را در خودروی شما اشغال نمی کند، اما خیال شما در مواقع بحرانی راحت می باشد.

در واقع استفاده از این تجهیزات، در هنگام توقف های اضطراری برای آگاه سازی وسایل نقلیه ی دیگر لازم می باشد. مثلا اگر خودروی شما در بزرگ راه یا آزاد راه دچار نقص فنی شود، باید تابلوی مثلث احتیاط را در فاصله ی ۱۵۰ متری از خودروی خود قرار داده. در مواقع تاریکی علاوه بر اینکه از این مثلث خطر استفاده می کنید، می توان از چراغ خطر هم استفاده کرد.

از مهم ترین کاربردهایی که این مثلث خطر شبرنگ دارد این است که اگر در راه یا جاده اتومبیل شما دچار خرابی شود، شما باید برای آگاه سازی سایر رانندگان وسایل نقلیه، از این وسیله استفاده کنید. این کار هم برای حفظ ایمنی شما و هم برای حفظ ایمنی سایر رانندگان لازم می باشد. به مثلث شبرنگ خودرو، تابلوی احتیاط نیز می گویند.

همان طور که می دانید، احتیاط شرط عقل است، اما رعایت آن یک وظیفه هم می باشد. حتما تا به حال هنگام رانندگی در جاده هایی مانند آزاد راه ها، متوجه خودروهایی شده اید که به دلایل نقص فنی یا سانحه، توقف کرده اند و شما به دلیل اینکه فاصله ی کمی با آن دارید، امکان کنترل و تغییر مسیر برایتان مشکل می باشد. از این رو امنیت شما و دیگر وسایل نقلیه به خطر می افتد.

در واقع این وظیفه ی راننده ی وسیله ی نقلیه ی خراب است که برای آگاه سازی سایر رانندگان، مثلث خطر را در فاصله ی ۱۰۰ یا ۲۰۰ متری عقب خودروی خود قرار دهد. به طوری که سایر رانندگان با مشاهده ی این تابلو، سرعت خود را کم کنند و احتیاط کامل را رعایت فرمایند و زمان کافی برای انجام عکس العمل داشته باشند. در راه های عادی این فاصله ۴۵ تا ۷۰ متری می باشد.

در صورت خراب شدن ماشین در بزرگراه تابلو اعلان خطر را به چه نحوی قرار می دهیم؟

این تابلو جزو یکی از ضروری ترین لوازم هر خودرویی می باشد که در صندوق عقب خودروها به راحتی قابل جاسازی می باشد. لازم است اگر این وسیله را ندارید، حتما آن را تهیه فرمایید. استفاده از این وسیله به سه طریق اشاره شده در زیر می باشد:

در صورتی که خودروی شما بر سر پیچ ها یا کنار تپه ها دچار خرابی شود، این تابلو را باید در فاصله ی ۲۰۰ متری از خودروی خود قرار داده تا به راحتی قابل رویت باشد.

اگر خودروی شما در بزرگراه و آزاد راه دچار نقص فنی شود، قرار دادن این تابلو باید در فاصله ی ۱۵۰ متری از خودرو باشد تا رانندگان با مشاهده ی آن زمان کافی برای گرفتن تصمیم های بعدی داشته باشند.

در راه ها و جاده های برون شهری که معمولا خودرو ها دارای سرعت کمتری هستند، اشکالی ندارد که این فاصله را کمتر کنید، مثلا می توانید در فاصله ی ۷۰ متری از خودروی خود قرار دهید.

حتما این نکته را در نظر داشته باشید که احتیاط کنید. بعد از اینکه خودروی شما دچار نقص فنی شد، ابتدا آن را به کناره ی راه منتقل کنید و سپس تابلو را در فاصله ی مناسب خود قرار دهید. همان طور که می دانید توقف خودرو در کناره ی راه خطرناک است، اما ناچار هستیم ولی اگر این گونه تابلوی خطر را داشته باشیم خیالمان راحت تر است چون تا حدود زیادی خطرات را از ما دور می کند. استفاده از این تابلو باید تا إتمام کار حفظ شود.

امیدواریم با مطالعه ی مطالب بالا پاسخ سوال خود یعنی در صورت خراب شدن ماشین در بزرگراه تابلو اعلان خطر را در چند متری قرار می دهیم؟ را پیدا کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *