کدام یک از موارد زیر در خصوص نقاط کور در وسایل نقلیه صحیح نمیباشد

برای پاسخ به یکی از سوالات آیین نامه یعنی «کدام یک از موارد زیر در خصوص نقاط کور در وسایل نقلیه صحیح نمیباشد» کافی است مطلب تهیه شده در مرسی تست را مطالعه فرمایید.

کدام یک از موارد زیر در خصوص نقاط کور در وسایل نقلیه صحیح نمیباشد؟

  1. موتور سیکلت ها دارای نقطه ی کور نیستند
  2. با تنظیم دقیق آینه ها می توان نقاط کور را تا حدی کاهش داد
  3. میزان نقاط کور در خودروهای سنگین بیشتر از خودروهای سبک است
  4. حتی با تنظیم دقیق آینه ها نمی توان نقاط کور را در خودرو صفر کرد

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

موارد ی در خصوص نقاط کور در وسایل نقلیه

نقاط کور در وسایل نقلیه، مناطقی هستند در اطراف آن ها که راننده قادر به دیدن آن ها نیست، حتی آینه های خودرو نیز قادر به نشان دادن این نقاط هم نخواهند بود.

در تمام وسایل نقلیه از جمله خودرو ها، کامیون ها و …، آینه ها و شیشه ها به نحوی طراحی شده اند تا رانندگان بتوانند تمامی موقعیت های اطراف خود را ببینند، چون غفلت راننده حتی از یک ناحیه و حرکت به سمت آن می تواند باعث تصادف شود، اما با این تعاریف باز هم نقاطی هستند که از دید رانندگان پنهان هستند و هر روزه باعث ایجاد مشکلاتی می شوند.

هنگامی که از نقاط کور صحبت به میان می آید، باید بدانیم نقش کامیون ها و تریلی ها به دلیل عدم توجه به نقاط کور در تصادفات بسیار زیاد می باشد، البته همیشه تقصیر با رانندگان وسایل سنگین نیست چون سایر رانندگان هستند که به نقاط کور این گونه وسایل نقلیه دقت نمی کنند و خود در نقاط کور آن ها قرار می گیرند. باید گفت مناطقی که در خارج از دید تریلی ها و کامیون ها می باشد بسیار زیاد است.

باید این را گفت که هنگامی که تریلی ها و کامیون ها در حال دور زدن یا پیچیدن باشند، نقاط کور آن ها بیشتر شده و بسیار خطرناک تر از هر وقتی می باشند.

برای حل مشکلات ناشی از نقاط کور خودرو ها و کاهش میزان تصادفات، می توان کارهایی را انجام داد برای مثال یکی از ساده ترین و در واقع اصوای ترین کارها، تنظیم درست آینه های خودرو می باشد.

یک راه حل دیگر که ارزان و بسیار کاربردی می باشد، استفاده کردن از آینه های مخصوص نقاط کور است. این گونه آینه ها بر روی شیشه ی آینه ی بغل و در گوشه ی پایین آن نصب می گردند.

یکی دیگر از راهکارها برای آگاهی رانندگان از نقاط کور، نصب سیستم هشدار دهنده نقاط کور یا همان BSD می باشد.

جهت شناسایی نقاط کور چهار سمت خودرو باید از وسیله پیاده شد و در آن نقاط قرار گرفت، برای مثال:

ایستادن در جلوی خودرو: اگر راننده ای پشت فرمان باشد و فردی جلوی ماشین قرار گیرد، از فاصله ی سپر جلوی خودرو تا کفش های فرد که در دید راننده نمی باشد جز نقاط کور او است.

نقاط کور یک وسیله ی نقلیه شامل جلو و عقب ماشین و هم چنین آینه های بغل سمت راست و چپ می باشد.

برای شناسایی نقاط کور پشت ماشین، اگر راننده پشت فرمان باشد و به حالت دنده عقب بنشیند و فردی در عقب ماشین بایستد و کمی از در صندوق خودرو فاصله بگیرد تا جایی که کفش هایش در دید راننده باشد، اندازه ی فاصله ی سپر عقب تا مکان ایست آن فرد را نقطه ی کور پشت ماشین گویند. باید گفت که نقاط کور در تمام خودرو ها تقریبا شبیه به همدیگر است.

برای شناسایی نقاط کور از آینه های بغل سمت راست و چپ، با توجه به اینکه زاویه ی دید راننده از هر آینه ۴۵ درجه است، فقط با گرداندن سر به سمت مورد نظر می توان این نقاط را پوشش داد.

برای شناسایی نقاط کور کناره های راست و چپ خودرو، کافی است یک فرد با فاصله های یک یا دو متر از کناره های ستون های چپ و راست خودرو بایستد، در این صورت نمی توان او را از آینه های بغل مشاهده کرد و تنها با چرخاندن سر به چپ و راست می توان این نقاط کور را پوشش داد.

امیدواریم که مطالب بالا اطلاعات شما در زمینه ی نقاط کور وسایل نقلیه را افزایش دهد. لطفا نسبت به تهیه و مطالعه بسته طلایی موجود در همین سایت اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *