هر راننده چند وظیفه اصلی و چند وظیفه فرعی در حین رانندگی دارد؟

هر راننده چند وظیفه اصلی و چند وظیفه فرعی در حین رانندگی دارد؟ شاید بتوان گفت این یکی از مهم ترین سوالاتی است که هر راننده ای باید آن را در نظر داشته باشد، مرسی تست به این سوال مهم پاسخ داده است و سوالات آیین نامه ای را در این زمینه فراهم کرده است.

هر راننده چند وظیفه اصلی در حین رانندگی دارد؟

هر راننده ای وظائف سنگین و زیادی دارد که باید به آن توجه نماید. هر راننده ای باید قبل از اینکه وسیله ی نقلیه ی خود را به حرکت در آورد، از سلامت خودرو اطمینان کسب کند. هم چنین از کافی بودن لوازم اضطراری به همراه خودرو مطمئن شود و در هنگام رانندگی از وسیله ی نقلیه ی خود محافظت کند.

محافظت کردن از جان سرنشینان خودرو و فراهم کردن آرامش برای آن ها از جمله وظائفی است که به عهده ی راننده ی اتومبیل می باشد.

هم چنین محافظت از جان و مال مردمی که به عنوان سواره یا پیاده در حال عبور و مرو هستند نیز به عهده ی راننده می باشد.

هر عاملی که بخواهد به این وظایف راننده لطمه وارد کند، محوطه ی خطر نامیده می شود. اگر خطری از دور توسط راننده دیده شود مساوی است با قطع گاز و فشار دادن ترمز توسط راننده. لمس ترمز و کلاچ تنها به معنای استفاده کردن از آن نیست، بلکه به معنای آمادگی به استفاده از آن در مواقع ضروری می باشد، که این امر باعث حفظ آرامش راننده شده.

اگر راننده ای که بارها و بارها در حال عبور و مرور در معابر شهری است، خطری که مشاهده می کند در فاصله ی دورتر وی قرار داشته باشد، فرصت بیشتری برای مقابله با آن را خواهد داشت و آرامش وی بیشتر تضمین می شود.

بیان چند نمونه از محوطه های خطر

چاله ها و دست اندازها، عابران پیاده ای که در حال تردد از خیابان هستند، هنگام نزدیک شدن به میدان ها و تقاطع ها، خطوطی که انتهای آن مسدود است، صحنه های نصادف، پیچ های خطرناک، کم شدن فاصله ی طولی، کم شدن فاصله ی عرضی، خط کشی عابرین پیاده، مشاهده ی تابلوهای خط، مشاهده ی تابلو های چراغ راهنمایی زرد و قرمز چشمک زن و تابلوهای ممنوعه همگی از جمله محوطه های خطری هستند که باید بسیار به آن ها توجه نمود.

نمایش عملکرد مناسب هنگام عبور عابرین پیاده

قبل از اینکه به گذرگاه ها و محل عبور عابرین پیاده برسید بهتر است سرعت خود را کم کنید و آماده باشید توفق کنید تا در صورت نیاز و حضور عابرین در مقابل خودرو، توقف نمایید.

رانندگان باید همیشه تصور کنند عابرینی که عرض خیابان را طی میکنند، نابینا و ناشنوا هستند و خود را ملزم به رعایت حق تقدم عبور عابر پیاده نماید که این یکی از مهم ترین وظایف رانندگان در معابر شهری می باشد.

هر راننده چند وظیفه فرعی در حین رانندگی دارد؟

این وظایف را به صورت تیتر وار در زیر برای شما آورده ایم:

  • لطفا تند رانندگی نکیند، تند رفتن آدم را به کشتن می دهد، این یک اصطلاح قدیمی است که شاید شنیده باشید.
  • هر چیزی که ممکن است باعث پرت کردن حواستان شود، دوری کنید.
  • کمربند ایمنی خود را ببندید و از بستن کمربند سایر سرنشینان اطمینان کسب کنید، این یکی از نکات ایمنی حین رانندگی می باشد که در حین وقوع تصادف از برخورد شما با شیشه ی جلو و پرت شدن شما به بیرون از اتومبیل جلوگیری میکند.
  • در هواهای نامساعد بیشتر مراقب باشد. وجود هوای مرطوب، بارندگی های شدید و برف و بخبندان از جمله مواردی است که شما باید با سرعت پایین رانندگی کنید. هم چنین فاصله ی طولی خود را با راننده ی جلویی رعایت کنید و بیشتر مراقب پیچ های تند باشید.
  • فاصله ی طولی با ماشین جلویی را رعایت کنید تا هنگام احتمال خطراتی نظیر ترمز ناگهانی یا تغییر مسیر ماشین جلویی، عکس العمل مناسبی از خود نمایش دهید.
  • هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید. رانندگی کردن وقتی که خسته هستید می تواند تلفات جانی و مالی زیادی به دنبال داشته باشد و باعث افزایش تصادفات شود.
  • مراقب دیگران به خصوص عابرین پیاده که در حال گذر هستند باشید.
  • رانندگی تدافعی را بسیار تمرین کنید. به عبارت دیگر شتابزده رانندگی نکنید و به صورت تهاجمی نرانید.
  • وضعیت خودروی خود را مرتب بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان کسب کنید.

از مطالب بالا می توان نتیجه گرفت که پاسخ هایی که به سوال «هر راننده چند وظیفه اصلی و چند وظیفه فرعی در حین رانندگی دارد؟» داده می شود را باید جدی گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *