حذف کلاس های آیین نامه رانندگی

بسیاری از افرادی که قصد گرفتن گواهینامه را دارند به دلیل مشغله زیاد قادر به حضور در کلاس های فنی و آموزشی نمی‌‌ باشند به همین سبب سوال آنها این است که آیا امکان حذف کلاس های آیین نامه رانندگی است؟

شرکت در کلاس های آیین نامه برای افرادی که خانه دار، شاغل یا دانشجو هستند یک کار سخت و گاهی غیر ممکن است.
تنظیم زمان کلاس های دانشگاه و تایم کاری با آموزشگاه راهنمایی و رانندگی تقریبا برای برخی ممکن نیست، به همین سبب معاون اجرایی پلیس راهور به فکر افتادند تا در این خصوص برای برسی شکایت برخی از متقاضیان راه حلی مناسب پیدا کنند.

بخشنامه جدید در خصوص حذف کلاسهای آیین نامه رانندگی

سردار حسین رمضانی، معاون اجرایی پلیس راهور فراجا، در خصوص الزامات حضور در کلاس های آموزش آیین‌ نامه توسط آموزشگاه‌ ها و قانونی نبودن آن، اظهاراتی داشت.

طبق قوانین و مقرراتی که در آیین‌نامه در سال ۱۳۹۷ تصویب و ابلاغ شده است، تصمیم گرفته شد آموزش حضوری در کلاس های آیین‌ نامه راهنمایی و رانندگی به صورت اختیاری باشد. به همین دلیل در حال حاضر، متقاضیان نیازی به حضور در کلاس‌ های آموزش آیین‌ نامه ندارند.

رمضانی توضیح داد که از سال ۱۳۹۷ اجباری بود که کلاس آیین‌ نامه گواهینامه پایه سه برگزار شود، اما این الزام حذف شده و افرادی که دارای آشنا به قوانین آیین‌ نامه هستند، فقط امتحان آن را می‌ دهند.

این اطلاعیه به صورت سراسری به سراسر کشور ابلاغ شده تا تمامی متقاضیان و آموزشگاه های مربوطه از این موضوع باخبر شوند.

حذف اجباری بودن کلاس های آیین نامه فقط در خصوص کلاس های تئوری است و تمامی داوطلبان باید در آموزش های رانندگی که معمولا 12 جلسه می باشد شرکت کنند.

این تغییرات در نحوه برگزاری کلاس ها باعث شد بسیاری از دانشجویان یا افراد شاغلی که نمی توانستند در کلاس های تئوری حضور داشته باشند حالا بتوانند برای اخذ گواهینامه پایه سه اقدام کنند.

آیا اجبار آموزشگاه ها به حضور در کلاس ها قانونی است

سردار رمضانی تأکید کردند که اجباری بودن شرکت در کلاس‌ های آموزش آیین‌ نامه از سوی آموزشگاه‌ های رانندگی کاملاً امری غیرقانونی است.
وی خاطرنشان کرد: هموطنان باید بدانند شرکت در کلاس‌ های آموزش آیین‌ نامه به انتخاب خود آنها است و در صورت مشاهده یا اجبار از سوی آموزشگاه مربوطه، این مورد تخلف تلقی شده و سریعاً به اتحادیه آموزشگاه‌ ها گزارش دهند تا با آنها برابر قانون و تخلفی که انجام دادند، برخورد جدی شود.

حال سوال اینجا است بدون شرکت در کلاس های آیین نامه چگونه مطالب مهم را بیاموزیم. شما می توانید با ایجاد یک زمان مناسب به مطالعه جزوه ها، نمونه سوالات و کتاب منبع بپردازید تا آمادگی لازم را برای رانندگی و صد البته آزمون آیین نامه داشته باشید.

اگر فکر می کنید وقت کافی برای مطالعه کتاب ندارید، تنها لازم است سوالات آیین نامه را از مرسی تست تهیه کنید و یا با دریافت بسته طلایی سوالات آیین نامه قبولی خود را در آزمون صد در صد تضمین کنید.

واکنش مربیان آموزش آیین نامه به قانون جدید

بیشتر فعالان حوزه راهنمایی و رانندگی، فکر می‌کنند که بسیاری از کلاس‌های آموزشی و جلسات آموزشی، فقط برای صرف پول بیشتر وجود دارند. به علاوه، بسیاری از هنرجویانی که به دنبال دریافت گواهینامه رانندگی هستند، هدف آنها فقط گذراندن آزمون آیین نامه است و به دنبال یادگیری مهارت‌ های رانندگی صحیح جهت حفظ ایمنی خود نیستند.

به همین علت، این موارد نشان دهنده نشان دهنده این است که برگزاری کلاس های آیین نامه هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

طبیعی است که بسیاری از رانندگان، مهارت هایی در این زمینه دارند و به دلیل توانایی بالا، به خوبی می‌دانند چه چیزی برای یادگیری در خصوص رانندگی لازم است.

در نتیجه، حذف کلاس‌های آموزشی و جلسات آموزشی فنی و تئوری ضروری نیست و به شرطی که دستورالعمل‌‌ های دقیق و مشهود جهت آزمون برگزاری صادر شود، می‌توان برای به‌دست آوردن گواهینامه رانندگی، حتی بدون شرکت در هیچ کلاس یا جلسه‌ای، موفق شد.

با این حال نباید از یاد برد که حذف کلاس های آیین نامه رانندگی به بسیاری از افراد کمک کرده است تا بتوانند زمان بیشتری جهت مطالعه کتاب آیین نامه داشته باشند.

تا قبل از این برخی از کلاس های آموزش آیین‌ نامه با سطح کیفیت آموزشی بسیار کمی و به صورت فشرده برگزار میشد که هیچ بازدهی مثبتی نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *