هرگاه وسیله نقلیه موتور در راه از کار بیفتد تابلو هشدار را در چه فاصله ای قرار میدهند؟

هرگاه وسیله نقلیه موتور در راه از کار بیفتد تابلو هشدار را در چه فاصله ای قرار میدهند؟ این یکی از سوالات آیین نامه سال گذشته بوده است که شما می‌ توانید پاسخ صحیح آن را در سایت مرسی تست مشاهده فرمایید.

هرگاه وسیله نقلیه موتور در راه از کار بیفتد تابلو هشدار را در چه فاصله ای قرار میدهند؟

  1. ۱۰۰ متر
  2. ۷۰ متر
  3. ۲۰۰ متر
  4. ۱۵۰ متر

پاسخ صحیح گزینه ۲ یعنی ۷۰ متر می‌ باشد.

هرگاه وسیله نقلیه موتور در راه از کار بیفتد تابلو هشدار را در چه فاصله ای قرار میدهند؟

گاهی اوقات پیش می‌ آید که خودروی شما در راه خراب یا دچار نقص فنی شود، یکی از مهم ترین اقداماتی که شما باید در این زمان انجام دهید این است که سایر رانندگان را از این اتفاق مطلع سازید. یکی از اقداماتی که به منظور مطلع سازی دیگر رانندگان استفاده می‌ شود، تابلو های خطر یا مثلث‌ های خطر هستند و با نام های تابلو احتیاط یا مثلث‌ های شبرنگ نیز کاربرد دارند. ما در این مطلب سعی کرده‌ ایم نحوه استفاده مناسبی از این تابلو ها را ارائه دهیم.

معمولاً خودرو هایی که از نمایندگی‌ ها، نو خریده می‌ شوند این تابلو ها به همراهشان است و در صندوق عقب خودرو جاسازی شده است. در صورت نبودن این تابلو ها شما می‌ توانید آنها را از فروشگاه‌ های لوازم یدکی تهیه فرمایید.

تابلو هشدار در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها را در چه فاصله ای قرار میدهند؟

اگر در بزرگراه یا آزاد راه این اتفاق برای شما افتاد و خودروی شما دچار نقص فنی شد ابتدا باید وسیله نقلیه خود را به کناره راه منتقل کنید و تابلوی احتیاط را در فاصله ۱۵۰ متری از خودروی خود نصب کنید. تا رانندگانی که با سرعت‌ های بالا در بزرگراه در حال حرکت می‌ باشند زمان کافی برای تصمیم گیری داشته باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که مثلث‌ های شب رنگ یا تابلو های احتیاط باید از فاصله ۱۵۰ متری قابل تشخیص باشند. تابلو های استاندارد به خاطر استفاده از شب رنگ‌ ها این خاصیت را دارا هستند و از فاصله‌ های دور قابل رویت هستند.

فاصله تابلو های خطر در جاده‌ های برون شهری چقدر می‌ باشد؟

در جاده‌ های برون شهری با توجه به اینکه خودرو ها سرعت کمتری نسبت به آزادراه‌ ها و بزرگراه‌ ها دارند از این رو می‌ توان تابلو را در فاصله نزدیک‌ تری از خودرو قرار داد. برای مثال این تابلو ها را در فاصله ۷۰ متری از محل خطر قرار می‌ دهیم.

در صورتی که خودرو در سر پیچ ها یا تپه‌ ای دچار نقص فنی شود باید تابلوهای خطر را در فاصله ۲۰۰ متری قرار دهیم.

کلیه ی وسایل نقلیه هنگام تردد در شب‌ها باید سه چراغ یا سه مشعل الکتریکی با نور قرمز و همچنین دو مثلث شب رنگ داشته باشند تا در شرایط آب و هوای معمولی از فاصله ۱۵۰ متری قابل رویت باشد و هنگام ضرورت از آن ها استفاده شود.

اگر وسیله نقلیه در هنگام شب در بیرون از راه توقف نماید، باید اشیا و اشخاص از فاصله ۱۵۰ متری برای آن قابل رویت بوده.

در هنگام تاریکی و در شب‌ ها هنگامی که خودرو دچار نقص فنی شود علاوه بر استفاده از تابلو ها و مثلث‌ های خطر می‌ توان از چراغ‌ های با نور قرمز نیز استفاده کرد.

طبق ماده ۱۱۵ قوانین راهنمایی، هرگاه وسیله نقلیه موتوری در راه به علت کافی بودن نور محل نیازی به استفاده از چراغ‌ ها یا مشعل‌ ها را نداشته باشد، راننده باید تنها در وسط جاده، مثلث‌ های شب رنگ متساوی الاضلاعی که دارای زمینه سفیدی هستند (گاهی اوقات زمینه زرد هم دارند) و حاشیه ی قرمز رنگی دارند و دارای ابعاد حداقل ۳۰ سانتی‌ متر می‌ باشند و به آن ها علامت‌ های احتیاط می‌ گویند، را در فاصله ۷۰ متری جلو و عقب وسیله نقلیه خود به نحوی قرار دهد که قابل رویت باشد.

امیدواریم از مطالب بالا پاسخ سوال خود یعنی «هرگاه وسیله نقلیه موتور در راه از کار بیفتد تابلو هشدار را در چه فاصله ای قرار میدهند؟» را پیدا کرده باشید، اگر هنوز این پاسخ را یافت نکرده اید باید به شما بگوییم فاصله ی درست ۷۰ متری می باشد. لطفا به تهیه ی بسته طلایی نمونه سوالات از این سایت اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *