جلسه اول کلاس آیین نامه

یکی از مراحل کسب گواهینامه راهنمایی و رانندگی شرکت در کلاس آیین نامه می باشد. از این رو داوطلبان اخذ گواهینامه باید با جلسه اول کلاس آیین نامه و نکات مرتبط با آن آشنایی لازم را داشته باشند.

علاوه بر این برای بسیاری از داوطلبین اخذ گواهینامه این سوال پیش می آید که در جلسه اول کلاس آیین نامه چه چیز هایی آموزش داده می شود. و یا برای حضور در جلسات آن هم برای اولین بار رعایت چه نکاتی ضروری می باشد.

از این رو در این بخش مرسی تست تصمیم بر ارائه توضیحات لازم برای جلسه اول کلاس آیین نامه داشته است.

در ادامه شما با تمامی نکاتی که در این باره باید بدانید آشنا می شوید و به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ داده می شود.

جلسه اول کلاس آیین نامه

از آنجایی که شرکت در کلاس های آیین نامه اختیاری می باشد. دانستن مطالبی که در آن تدریس می شود. و آشنایی لازم با نحوه برگزاری این کلاس ها می تواند در تصمیم گیری داوطلبان اخذ گواهینامه که آیا در این کلاس شرکت بنمایند یا خیر تاثیر گذار و کمک کننده باشد.

ما در اینجا سعی داریم ضمن آشنا سازی شما با اولین جلسه کلاس های آیین نامه و نکات مرتبط با آن شما را برای اینکه در این کلاس ها ثبت نام بنمایید یا خیر راهنمایی بکنیم.

شما از طریق مطالبی که در این جا می خوانید می توانید تصمیم بگیرید که نیاز به ثبت نام در کلاس ذکر شده را دارید یا خیر.

تعداد جلسات این کلاس ها بستگی به آموزشگاهی که برگزار کننده می باشد دارد. اما به صورت کلی بین 10 تا 12 جلسه می باشد.

در طی این جلسات تمامی مباحث کتاب آیین نامه برای داوطلبین اخذ گواهینامه مورد تدریس واقع می شود.

در این کلاس ها به صورت گام به گام و همراه با کتاب، قوانین راهنمایی و رانندگی، آموزش رانندگی و تمامی نکاتی که یک فرد برای راننده شدن به آن احتیاج دارد آموزش داده می شود.

اما به صورت موردی اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم. باید مواردی که در جلسه اول کلاس آیین نامه مورد بحث و تدریس واقع می شود بشناسیم.

از این رو در ادامه به بررسی موضوع مباحث مورد تدریس در جلسه اول کلاس آیین نامه می پردازیم.

مباحث مورد تدریس در جلسه اول کلاس تئوری راهنمایی و رانندگی

در جلسه اول، ابتدا باید با کتاب  آشنایی لازم را پیدا کرد. سپس داوطلبان اخذ گواهینامه با انواع آیین نامه، معنا و مفهوم آیین نامه، دلایل اهیمت آشنایی با آیین نامه آشنا می شوند.

بعد از آشنایی کافی با کتاب و آیین نامه، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مورد تدریس واقع می شوند. در این حین آموزش گام به گام رانندگی از آشنایی با اتومبیل تا روشن کردن و به حرکت درآوردن خودرو نیز از بخش های آموزش می باشند و داوطلبان اخذ گواهینامه باید در یادگیری آن ها جدی و کوشا باشند.

نکته قابل توجه این است که درکلاس های آیین نامه نمونه سوالات آیین نامه طرح و کار نمی شود بلکه مباحث کتاب آیین نامه در سوالات آیین نامه مورد پرسش قرار می گیرند آموزش داده می شود.

نکات ضروری برای شرکت در اولین روز کلاس آیین نامه

برای شرکت در کلاس تئوری راهنمایی و رانندگی داوطلبان اخذ گواهینامه باید با موارد ضروری و کاربردی شرکت در این کلاس ها حتی برای جلسه اول آشنایی لازم را داشته باشند.

  1. اطلاع از زمان و مکان برگزاری کلاس آیین نامه
  2. حضور به موقع در کلاس و عدم تاخیر
  3. به همراه داشتن کتاب و کاغذ و قلم برای یاد داشت آموزش ها و جزوه برداری
  4. به همراه داشتن ماسک در صورت لزوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *