صدای بوق اتومبیل باید از چه فاصله ای شنیده شود

شاید برایتان جالب باشد که صدای بوق اتومبیل باید از چه فاصله ای شنیده شود، برای پاسخ به این سوال لطفاً مطلب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید و برای آشنایی با نمونه سوالات آیین نامه در این زمینه لطفاً از لینک دانلود قرار داده شده در این صفحه دانلود فرمایید.

صدای بوق اتومبیل باید از چه فاصله ای شنیده شود؟

  1. ۷۰ متری
  2. ۱۱۰ متری
  3. ۵۰ متری
  4. ۹۰ متری

پاسخ صحیح گزینه ۱ یعنی ۷۰ متری می‌باشد.

آیین نامه رانندگی و صدای بوق اتومبیل باید چگونه شنیده شود

یکی از نکات مهمی که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی به آن پرداخته شده است، صدای بوق خودرو می‌باشد، به طوری که صدای بوق خودروی شما باید استاندارد باشد و به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد آلودگی صوتی نشود.

بوق‌ها باید صدای یکنواخت و متعارفی داشته باشد تا رانندگان و عابرین با شنیدن آن آگاه شوند نه اینکه سکته کنند.

آیین نامه راهنمایی و رانندگی و استفاده از چراغ فلاشر

هرگاه احساس کردید که خطری روبروی شما وجود دارند و رانندگانی که در پشت سر شما در حال حرکت هستند نیاز است که سرعت خود را کم کنند و با احتیاط رانندگی کنند، باید از چراغ فلاشر استفاده کنید. برای مثال هر زمانی که احساس کردید خودروی شما دارای مشکلی شده است و یا امکان بروز حادثه وجود دارد با استفاده از چراغ فلاشر به رانندگان پشت سر خود اطلاع دهید.

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در شب

وجود دید کم هنگام رانندگی در شب همیشه رانندگی در این زمان بسیار مشکل می کند. قوانین راهنمایی و رانندگی به شما می‌گوید که اگر در شب در هنگام رانندگی در جاده‌های دو طرفه هستید باید بدانید که نور بالا باعث می‌شود که دید رانندگانی که روی لاین مخالف شما رانندگی می‌کنند را مختل کند.

پس برای اینکه راننده مقابل خود را متوجه خود کنید یک نور بالا می‌زنید و برای اینکه حواس راننده جلوی خود را مختل نکنید نور بالا را از فاصله ۱۵ متری به نور پایین تغییر می‌دهید.

در زیر چند نکته از آیین نامه راهنمایی و رانندگی در سرما برای شما تهیه کرده ایم:

یادتان باشد که اگر در جاده‌های لیز و یخبندانی در حال تردد هستید هرگاه که برای توقف کامل ترمز می‌گیرید ماشین مسافت بیشتری را طی می‌کند تا اینکه متوقف شود، این میزان در جاده‌های لیز و یخبندان معمولاً ۱۰ برابر حالت معمولی می‌باشد. به طوری که آیین نامه راهنمایی و رانندگی به شما می‌گوید که در شرایط عادی به اندازه طول یک اتومبیل از خودروی جلوی خود فاصله داشته باشید.

اگر در جاده‌های لغزنده و خیس به دلیل یخ زدگی، برف و باران ترمز می‌گیرید و خودروی شما شروع به سر خوردن می‌کند، بلافاصله ترمز را رها کنید چون در این صورت احتمال انحراف و چپ کردن خودرو وجود دارد.

و این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در جاده‌های خیس و لغزنده باید فاصله بیشتری را با خودروی جلویی خود برقرار کنید این فاصله باید حداقل به اندازه ۴ ثانیه باشد.

رانندگی در هوای گرم هم نیز قوانین مخصوص به خود را دارد به طوری که هوای گرم باعث می‌شود سطح اصطکاک آسفالت و لاستیک کاهش پیدا بکند و از این رو کنترل اتومبیل به خصوص هنگام ترمز گرفتن و گردش در پیچ‌ها نیز مشکل باشد.

از این رو در هوای گرم مراقب پیچ‌ها باشید اگر هوای معتدل و خنک و بهاری باشد باز هم این مشکلات وجود دارد. باد لاستیک‌های خودرو را مرتب چک کنید، به طوری که حداقل عمق عاج لاستیک ماشین شما باید ۱.۶ میلی‌متر باشد.

مرتب باید باد لاستیک خودرو را چک کنید تا لاستیک‌ها طول عمر خوبی داشته باشند و در عین حال از بروز حوادث جلوگیری شود، به این نکته توجه کنید که اصطکاک و عوامل طبیعی یکی از دلایل مهم برای ساییده شدن لاستیک‌ها هستند و همچنین نقص در فرمان و تنظیم نبودن چرخ‌ها نیز می‌تواند باعث این امر شود.

در زیر چند نکته از آیین نامه راهنمایی و رانندگی و نقاط کور کامیون‌ها را برای شما آورده ایم:

هنگامی که در مسیر تردد با کامیونی مواجه شدید از صدا و هیبت آن نترسید و هول نکنید، تنها کافیست که در نقاط کور این وسیله نقلیه قرار نگیرید تا او بتواند شما را به خوبی ببیند. در ضمن فاصله طولی مناسب را با آن رعایت کنید تا دید خودتان دچار مشکل نشود.

در هنگام رانندگی به خودروهای امدادی راه بدهید، خودروهای امدادی حق عبور از ایستگاه‌ها و خطوط ویژه را دارند و از مکان‌های ممنوع نمی‌توانند عبور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *