انجام کدام عمل در پشت چراغ قرمز در یک تقاطع نادرست است

اگر بخواهید بدانید که انجام کدام عمل در پشت چراغ قرمز در یک تقاطع نادرست است؟، باید در جواب این سوال از نمونه سوالات آیین نامه به شما بگوییم لطفا این مطلب تهیه شده مرسی تست را مطالعه فرمایید.

انجام کدام عمل در پشت چراغ قرمز در یک تقاطع نادرست است؟

  1. اگر تقاطع خلوت بود با احتیاط کامل می توان به راست گردش کرد
  2. تا هنگام روشن شدن چراغ سبز و تخلیه ی تقاطع باید صبر کرد
  3. عبور از چراغ قرمز ممنوع می باشد
  4. به هنگام چراغ قرمز باید پشت خط ایست به صورت کامل توقف کرد

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

شاید آنقدر چراغ های راهنمایی را هر روزه دیده ایم که دیگر به آن ها فکر نمی کنیم، آن ها جزو قسمت های عادی زندگی روزانه ی ما شده اند که حتی ممکن. است فراموش کرده باشیم که زمانی وجود نداشته اند. قصد داریم امروز در این مطلب درباره این سیستم تکامل یافته صحبت کنیم و به أنواع آن بپردازیم.

آشنایی با انواع چراغ های راهنمایی و رانندگی و مفهوم هر یک (پاسخ سوال انجام کدام عمل در پشت چراغ قرمز در یک تقاطع نادرست است)

چراغ های راهنمایی و رانندگی با نور قرمز به معنای توقف می باشند، یا به عبارتی پشت خط توقف منتظر بمانید، از تقاطع عبور نکنید و …
چراغ قرمز به معنای ایست: رانندگانی ک هبا این چراغ برخورد می کنند باید قبل از رسیدن به خط تعیین شده به طور کامل بایستند و منتظر سبز شدن چراغ بمانند و تا تخلیه ی کامل تقاطع از وسایل نقلیه حرکت نکنند. (صفحه ی ۱۴ کتای آیین نامه)

چراغ راهنمایی با نور زرد به معنای توقف و احتیاط می باشد، اگر آنقدر نزدیک هستید که می توانید سریعا از تقاطع عبور کنید پس همین کار را بکنید.

چراغ زرد به معنای احتیاط: رانندگانی که این چراغ را مشاهده می کنند نباید از چراغ راهنمایی یا خط ویژه عبور کنند مگر وقتی که در وسط تقاطع بوده باید سریعا از تقاطع عبور کرده. (صفحه ی ۱۴ کتای آیین نامه)

چراغ راهنمایی با رنگ سبز به معنای از تقاطع با دقت می باشد.

طبق مطالب آورده شده در صفحات ۱۳ کتاب آیین نامه، رانندگانی که با این چراغ روبرو می شوند حق عبور دارند مگر اینکه به وسیله ی علامت دیگری گردش ممنوع اعلام شده باشد.

چراغ های راهنمایی و رانندگی چشمک زن: رانندگان وسیله ی نقلیه موظف هستن دبا دیدن چراغ های چشمک زن از گذرگاه و تقاطع با رعایت احتیاط کامل و با سرعت پایین حرکت کنند. این چراغ ها معمولا در محل برخورد راه های اصلی با فرعی مورد استفاده قرار می گیرند.

چراغ چشمک زن قرمز برای ایست و عبور: رانندگان در صورت مشاهده ی این چراغ نباید از خط ایست و در صورت نبودن خط ایست نباید از تراز چراغ راهنمایی عبور کنند، ابتدا پس از کسب اطمینان کامل از نبودن خطر تصادف و سپس مس توانند حرکت کنند. این عمل با دیدن تابلوی ایست نیز انجام می شود.

از این چراغ در محل برخورد راه فرعی با راه اصلی استفاده شده و در کنار تابلوی ایست نصب می شود. (صفحه ی ۱۴ کتاب آیین نامه)

برخی از چراغ های راهنمایی و رانندگی نیز دارای فلش جهت کنترل چرخش به راست یا چپ هستند.

برای مثال وجود پیکان سبز به این معناست که شما فقط می توانید در همان جهت بچرخید.

استفاده از پیکان قرمز به معنای انتظار است پس باید پشت خط ایست منتظر مانده و صبر کنید تا وقتی که پیکان سبز شود و پیکان قرمز ناپدید شود حتی اگز ترافیکی در جاده نباشد.

چراغ راهنمایی قرمز که پیکان سمت راست سبز دارد به این معناست که شما نباید مستقیم حرکت منید و یا نباید به چپ بروید اما اشکالی ندارد که به راست گردش کنید.

چراغ راهنمایی قرمز در کنار پیکان سمت راست قرمز به این معناست که شما نباید به سمت راست گردش کنید و تنها می توانید به حرکن مستقیم خود ادامه داده یا به چپ بپیچید.

اگر با چراغ قرمز برخورد کردید که دارای پیکان زرد چشمک زن است به این معناست که ممکن است به حرکت خود ادامه دهید اما اگر دیدید که عابر پیاده ای در حال عبور از جاده است باید به او راه دهید.

امیدواریم با مطالعه ی مطالب بالا به پاسخ سوال خود یعنی انجام کدام عمل در پشت چراغ قرمز در یک تقاطع نادرست است، رسیده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *