فرق تابلو ریزش سنگ و ریزش کوه

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که فرق تابلو ریزش سنگ و ریزش کوه چیست؟ برای پاسخ به این سوال لطفاً مطلب تهیه شده از سایت مرسی تست را مطالعه بفرمایید و برای آشنایی بیشتر با نمونه سوالات آیین نامه در این زمینه، از لینک دانلود قرار داده شده در همین صفحه استفاده کنید.

تابلو خطر ریزش کوه ممکن است یکی از متعددترین تابلوها و علائم مورد استفاده در بزرگراه‌ها و جاده‌ها باشد. شاید سوالی که برای رانندگان پیش آید این است که این تابلو به چه معناست و چگونه به رانندگان سفر ایمن را کمک می‌کند؟ فرق تابلو ریزش سنگ و ریزش کوه در چیست؟

تابلو خطر ریزش کوه

تابلوی خطر ریزش کوه یا سنگ در مورد احتمال سقوط تخته سنگ‌ها روی مسیری است که راننده در حال تردد از آن می‌باشد. این تابلوها در دره‌ها یا کوه‌ها که در آنها صخره ها به صورت تصادفی ممکن است مسیر تردد شما را ببندد استفاده می‌شود و برای جلوگیری از مواجه شدن رانندگان با این خطرات است.

تابلو خطر ریزش سنگ نیز یکی از تابلوهای هشدار دهنده‌ای می‌باشد که معمولاً به شکل مثلثی است که دارای حاشیه قرمز رنگ است.

تابلوی خطر ریزش کوه با یک کوه سیاه که به صورت صخره‌ای ترسیم شده است و تعداد حباب سیاه که به صورت نامنظم در فضایی سفید قرار دارند، این حباب‌ها نشان دهنده سنگ‌هایی هستند که به پایین در حال پرتاب شدن می‌باشند، بسته به اینکه کدام سمت جاده در معرض خطر می‌باشد تابلو را می‌توان معکوس ترسیم کرد و معمولاً یک پلاک در زیر آن وجود دارد که فاصله تا وقوع خطر را نشان می‌دهد.

در شکل زیر نمونه‌ای از این تابلو برای شما آورده شده است.

فرق تابلو ریزش سنگ و ریزش کوه

تابلوی خطر ریزش سنگ چقدر رایج می‌باشد؟

در جاده‌ها و بزرگراه‌هایی که نزدیک کوه‌ها می‌باشند بیشترین مکان‌هایی هستند که مستعد ریزش سنگ می‌باشند، با تهیه و نصب این گونه تابلوها سعی می شود رانندگان و وسایل نقلیه را در مورد خطرات پیش رو بیشتر آگاه کنند.

در حین حرکت در امتداد بزرگراه‌هایی که شامل کوه هستند ممکن است با تعدادی از این سنگ‌های مواجه شوید که در حال سقوط می‌ باشند و ممکن است مسیر تردد شما را ببندد، ممکن است شما در یک بزرگراه یا مکان آسیب پذیر ریزش سنگ‌ ها سفر کنید، از این رو این تابلو ها و علائم هشدار دهنده‌ها نقشه بسزایی را ایفا می‌ کند.

چرا ریزش کوه یک تابلو هشدار دهنده می‌ باشد؟

اگر صخره‌ها دارای سنگ‌های بزرگی باشند که مسیر تردد را مسدود کنند یا حتی شامل سنگ‌های کوچک‌تری باشند که در طول مسیر سقوط کنند، این بسیار خطرناک خواهد بود. سنگ‌ها حتی اگر بزرگ یا کوچک باشند در روز باید قابل رویت باشد، و در شب‌ها سنگ های بزدگ باید برای شما قابل مشاهده باشد اما اگر سنگ‌ها بسیار ریز باشند ممکن است لاستیک‌های شما را سوراخ کنند و این باعث تصادف شما می‌شود. از این رو نصب این تابلو ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

مکان‌ های که این تابلو در آن نصب می‌ شود

  • بزرگراه‌های نزدیک دریاچه‌ها و پشته‌ها
  • مکان‌های دور افتاده یا جاده‌های آسفالت نشده
  • مسیرهایی که در کنار دریا و کوه‌ها وجود دارد و از میان جنگل‌ها عبور می‌کنند
  • مکان‌هایی که نشت نفت قابل توجهی وجود دارد
  • در مناطقی که باران یا برف بسیار می‌بارد و یا مناطقی که گوشه‌های پر خطری دارد

مزایای تابلو ریزش سنگ

جنس تابلوی خطر ریزش سنگ از ورق گالوانیزه می‌باشد، بنابراین در برابر هرگونه شرایط جوی، بارندگی برف و غیر مقاوم می‌باشد. قبل از اینکه این تابلوها رنگ آمیزی شوند سطح آن تمیز می‌شود تا رنگ با کیفیت بهتری روی آن قرار بگیرد، برای رنگ آمیزی کردن این گونه تابلوها از رنگ‌های الکترو استاتیک استفاده می‌شود. بنابراین عمر این تابلوها بالا می‌رود و در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاوم می‌شود.

برای دید بهتر این تابلوها در شب‌ها از شبرنگ‌ها استفاده شده، وزن این تابلوها بسیا سبک بوده و به راحتی قابل حمل و نصب آسان می‌باشند.

نکنه ای دیگر که در مورد تابلو ها می‌ توان گفت این است که تابلوی خطر ریزش کوه، سقوط سنگ‌ ها را از هر طرف روی تقاطع نشان می‌دهد، به عبارت دیگر انواع آن نشان می‌دهد که سنگ ها ممکن است از سمت راست یا چپ سقوط کند، بنابراین اگر سنگ‌ ها از سمت چپ دره سقوط کنند باید از تابلو نوع سمت چپ استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *