خطوط زیگزاگ زرد رنگ در حاشیه خیابان چیست

خطوط زیگزاگ زرد رنگ در حاشیه خیابان چیست؟ این یکی از نمونه سوالات آیین نامه می باشد که جهت دریافت پاسخ آن به مطالب زیر از سایت مرسی تست مراجعه فرمایید.

أنواع خط کشی های با معرفی معنا و مفهوم هر یک

قطعا تا به حال خط کشی های خیابان ها را مشاهده کرده اید و متوجه شده اید که چقدر تنوع دارند. فرقی نمی کند که پیاده باشید یا سواره چون برای تمام افراد، خط کشی هایی در نظر گرفته شده است که باید از آن تبعیت کرد تا نظم در رفت و آمد برقرار گردد.

وجود خط کشی های یکی از راه های نظم بخشیدن به تردد وسایل نقلیه و مشخص ساختن حدود رانندگی افراد پیاده یا رانندگان می باشد.

برای مثال خط کشی های خیابان ها و پارکینگ ها یکی از خدماتی است که بسیار به چشم خورده است.

خط کشی های خیابان و جاده هر یک دارای معنا و مفهوم خاص خود هستند که در هر خیابان و جاده ای توجه به مفهوم خط کشی جاده دارای اهمیت بالا می باشد، بنابراین می توانید با استفاده از این مطلب مفهوم خط کشی ها در راهنمایی و را با معنای هریک و عملکرد متناسب با آن بخوانید.

همان طور که قبلا هم به آن اشاره شد خط کشی خیابان در انواع مختلفی وجود دارد که در سطح شهر و جاده نیز می توان انواع آن را دید، در ادامه به معرفی انواع خط کشی های خیابان پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

مهمترین خطوط را می توان به خط ممتد، خط ممتد دوبله، خط مقطع یا بریده بریده، خط مقطع و ممتد ترکیبی، خطوط هاشور، خط زیگزاگ و خطوط پارک تقسیم بندی کرد.

خط طولی ممتد: این خط اغلب در حاشیه راه و جاده یا در وسط راه های دو طرفه رسم می شوند؛ برخی اوقات دو خط ممتد در کنار یکدیگر کشیده می شوند که به معنای تاکید بیشتر بر این کار است.

خط مقطع یا بریده بریده: از این خطوط برای تفکیک گذرگاه ها استفاده شده که برای هدایت وسایل نقلیه بسیار کمک کننده می باشد؛ سبقت گرفتن، گردش و دور زدن از روی این خطوط البته با رعایت احتیاط کامل مجاز است.

خط ممتد و مقطع ترکیبی: یک سمت خط ممتد و یک سمت خط مقطعی می باشد؛ رانندگانی که در سمت خط ممتد قرار دارند نمی توانند از روی آن عبور کرده اما رانندگان سمت خط مقطع می توانند از روی آن عبور کرده.

خط هاشور: خط هاشور برای نشان دادن وجود موانع در جاده ترسیم شده و اغلب به صورتی کشیده می شود که ترافیک را از کنار مانع عبور داده.

خطوط زیگزاگ زرد رنگ در حاشیه خیابان چیست

رنگ خطوط زیگزاگ زرد می باشد که اغلب نیز در حاشیه راه های متصل به پیاده رو کشیده می شود که عبور کردن و ایستادن روی آنها ممنوع اعلام شده است.

خطوط پارک: انواع خطوط پارک برای توقف وسایل نقلیه در کنار جاده و خیابان کشیده می شود که خطوط افقی، مورب، عمودی از أنواع آن می باشد.

خط کشی عرضی: خط کشی هایی که در عرض خیابان رسم شده؛ مهمترین این خط کشی های عبارتند از: خط عابر پیاده، خط ممتد ایست، خطوط توقف منقطع.

خط کشی عبور پیاده، در ورودی تقاطع یا بخش مشخصی از راه برای عبور راحت تر عابر پیاده رسم می گردد.

خط ممتد ایست، رانندگان قبل از این خطوط در تقاطع ها باید کاملا توقف کنند.

خطوط توقف منقطع، رانندگان با مشاهده این خطوط در تقاطع ها از سرعت خود کم می کنند و با رعایت حق تقدم به راه اصلی وارد می شوند و در صورت لزوم توقف کرده.

خطوط شطرنجی: اغلب به رنگ زرد و مشکی و در تقاطها کشیده می شوند و برای زمانی که تراکم خودروها در بخشی زیاد بوده، عبور از روی این خطوط ممنوع است و رانندگان قبل از خطوط شطرنجی می ایستند و مسیر حرکت خودورهای دیگر را باز نگه می دارند.

فلش های سطح جاده و خیابان: انواع فلش های جهت نما بر روی سطح جاده وخیابان رسم شده و پیروی از آن الزامی است.

خطوط اضطراری: خطوط هاشور در حاشیه راه ها که اغلب مواقع نیز در کنار آزاد راه و بزرگ راه ها کشیده می شود و جهت عبور و مرور وسایل نقلیه ضروری است و عبور وسایل نقلیه معمولی از روی آن ممنوع می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *