تابلو تقاطع جاده و راه آهن در ۲۰۰ متری

جهت آشنایی با تابلو تقاطع جاده و راه آهن در ۲۰۰ متری، ابتدا این مطلب در سایت مرسی تست را بخوانید تا با این تابلو آشنا شوید.

تابلوی تقاطع جاده با راه‌آهن

محل برخورد ریل راه آهن با جاده ها و راه ها را، تقاطع جاده و راه آهن گویند. برای عبور از این تقاطع ها، هر راننده ای باید نکات ایمنی را در نظر داشته باشد.

هم چنین از علایم و تابلوهایی جهت افزایش ایمنی و امنیت در تقاطع های با راه آهن استفاده می گردد. که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح خواهیم داد.

تابلوی تقاطع جاده و راه‌آهن در ۲۰۰ متری، یکی از تابلوهای ترافیکی و از نوع تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده می باشد. هم چنین یکی از تابلوهایی است که در مسیر تقاطع راه آهن و جاده نصب می گردد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ما در این مقاله می خواهیم راجع به تابلو تقاطع جاده و راه آهن در ۲۰۰ متری، صحبت کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تابلوی تقاطع جاده و راه‌آهن در ۲۰۰ متر چیست؟

با توجه به اینکه ویژگی های تابلوهای اخطاری، مثلثی شکل بودن با نوار حاشیه ای قرمز و نشسته روی قاعده است، اما تابلوی تقاطع جاده و راه‌آهن در ۲۰۰ متری، از این ویژگی مستثنی می باشد. با اینکه در گروه تابلوهای هشدار دهنده می باشد، اما ویژگی های آن با تابلوهای در این گروه متفاوت است.

برای مثال از جمله ویژگی های ظاهری آن این است که به صورت مستطیل ایستاده بر روی ضلع کوچک تر است، دارای زمینه ی سفید است و دو خط مورب قرمز در مرکز این مستطیل وجود دارد.

وجود یک خط مورب به معنای یک فاصله ی ۱۰۰ متری می باشد. بنابراین در این تابلو، دو خط مورب به معنای فاصله ی ۲۰۰ متری می باشد و همین ویژگی است که این تابلو را از تابلوهای مشابه آن، متمایز می کند. شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر ببینید:

تابلو تقاطع جاده و راه آهن در ۲۰۰ متری

کاربرد تابلوی تقاطع جاده با راه‌آهن در ۲۰۰ متر

برای بیان میزان فاصله ی باقی مانده تا تقاطع جاده با راه آهن، از این تابلو در فاصله ی ۲۰۰ متری از تقاطع با راه آهن استفاده می شود.

در واقع این تابلو به این معناست که تا تقاطع جاده با راه آهن، ۲۰۰ متر دیگر فاصله دارید. هر راننده ای با دیدن این تابلو باید از سرعت خود کم کند و با احتیاط کامل رانندگی کند.

قانونی که برای عبور از روی ریل های راه آهن وجود دارد، این است که با دنده ی سنگین از روی ریل عبور کنید و هیچ گاه دنده ی خود را روی ریل تعویض نکنید.

اگر اتومبیل شما روی ریل خاموش کرد، نگران نباشید، آرامش خود را حفظ کنید، چون ریل ها طوری طراحی شده اند که به راحتی بتوان از روی آن عبور کرد.

یکی از کابردهای این تابلو، در کنار تابلوهای تقاطع جاده با راه آهن با راهبند و تابلوی تقاطع جاده با راه آهن بدون راهبند می باشد.

راهبند در واقع مانعی است که بر سر تقاطع های با راه آهن قرار داده می شود که می تواند باز باشد یا بسته. هر وسیله ی نقلیه با توجه به وضعیت راهبند می تواند عبور کند یا در پشت تقاطع با راه آهن، توقف کند.

وجود راهبند برای مناطق پرترافیک تر و شلوغ تر کاربرد دارد. عدم وجود راهبند، به منزله ی عبور از روی ریل نمی باشد. چرا که در این صورت نیز رانندگان باید با بررسی تمام جوانب احتیاط و نبودن هیچ گونه خطری، اقدام به عبور کنند.

ما در این سایت لینک دانلود نمونه سوالات آیین نامه را برای شما داوطلبان قرار داده ایم، تا با تهیه و مطالعه ی آن ها، از شانس قبولی بیشتری در آزمون های آیین نامه برخوردار شوید.

هم چنین در زیر تعدادی از این سوالات و مرتبط با این مبحث، برای شما فراهم شده است.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تعیین فاصله ی ۲۰۰ متری تا راه آهن
  2. تابلوی تقاطع جاده و راه‌آهن در ۲۰۰ متری
  3. تابلو تقاطع جاده و راه آهن با راهبند در ۲۰۰ متری
  4. تابلو تقاطع جاده و راه آهن بدون راهبند در ۲۰۰ متری

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – در پشت تقاطع جاده و راه آهن چه موقع می تواند عبور کرد؟

  1. وقتی قطار عبور می کند
  2. وقتی چراغ محل تقاطع خاموش است
  3. وقتی که چراغ محل تقاطع روشن است
  4. گزینه های ۱ و ۳

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *