خط عبور برای گریز یعنی چه

شاید بخواهید بدانید که خط عبور برای گریز یعنی چه؟ به شما توصیه می کنیم که مطلب تهیه شده در زیر که توسط مرسی تست تهیه شده، مطالعه فرمایید.

تابلو خط عبور برای گریز

تابلوی خط عبور برای گریز یکی از تابلوهای ترافیکی می باشد و از جمله تابلوهای خبری است که در صنعت ساختمانی، هتل ها، بیمارستان ها و یا شرکت ها استفاده می گردد. این تابلو در جهت اعلام افراد به استفاده از مسیرهای خطرناک به صورت واضح بیان می کند.

خط عبور برای گریز یعنی چه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این تابلو در جاده های شیب دار و برای گریز ماشین های سنگین تعبیه شده. یک جاده ای است که از جاده ی اصلی جدا شده و اغلب به واسطه ی نوع پوشش، شیب یا طول زیاد یا موانع انتهایی تهیه شده است.

این تابلو جز اصلی ترین ابزارهایی است که برای ایجاد ایمنی در مکان های عمومی و صنعتی استفاده می گردد. این تابلو به رانندگان اعلام می کند که در صورت وجود حادثه و نیاز به خروج از مسیر مورد نظر، می توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند. با نصب این گونه تابلوها، ایمنی افراد در مکان های عمومی و صنعتی افزایش می یابد و در صورت بروز حوادث باعث کاهش خسارات و آسیب های ناشی از آن می گردد.

بنابراین این تابلو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نصب آن در مکان های عمومی و صنعتی جز واجبات می باشد.

در شکل زیر شما می توانید نمونه ای از این تابلو را مشاهده فرمایید.

خط عبور برای گریز

جنس تابلو خط عبور برای گریز

جنس این گونه تابلو ها معمولا از PVC یا فلز می باشد. این جنس ها ضمن داشتن کیفیت بسیار بالا، در برابر رطوبت، خوردگی و شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند و عمر طولانی دارند.

ویژگی های تابلوی مسیر عبور جهت گریز

تابلوی خط عبور برای گریز دارای ویژگی های گوناگونی هستند که برای افزایش ایمنی و تسهیل در استفاده از مسیرهای خطرناک بسیار مهم می باشند. برخی از ویژگی های این تابلو ها در زیر اشاره شده است:

  • طراحی و نصب قابل فهم: این گونه تابلو ها باید به شکل کاملا واضح و با طراحی های مناسب نصب شوند تا در هنگام وقوع حوادث و نیاز به خروج از محیط ها، افراد به راحتی بتوانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
  • مقاوم در برابر عوامل آب و هوایی مختلف: این گونه تابلوها باید دارای جنس مقاوم در برای رطوبت و خوردگی و شرایط مختلف آب و هوایی باشند.
  • قابلیت دیده شدن:این تابلو ها باید در مکان هایی نصب گردند که به راحتی دیده شوند و افراد به راحتی آن ها را تشخیص دهند.
  • اطلاعات کامل: این تابلو ها باید دارای اطلاعات کاملی جهت نام مسیر، جهت خروج و توضیحاتی در مورد مسیر باشند.
  • دارای نورپردازی: این تابلو ها باید در شرایط نوری مختلف قابل رویت باشند در نتیجه استفاده از نورپردازی برای آن ها بسیار مهم می باشد.

کاربرد تابلو مسیر عبور جهت گریز

یکی از کاربردهایی که برای این تابلو ها می توان بر شمرد، افزایش ایمنی در مسیرهای خطرناک و افزایش اطمینان افراد به استفاده از مسیرهای جایگزین می باشد. به عبارت دیگر این تابلو ها به صورت واضح به رانندگان اعلام می کند که در صورت مسدود بودن یک مسیر، می توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

این تابلو ها بسته به کیفیت و جنس استفاده شده دارای قیمت های گوناگونی می باشند.

با استفاده از این تابلو ها، امنیت و اطمینان افراد در محیط های کار و زندگی افزایش یافته. توصیه می گردد در هر محیط کاری یا عمومی از تصب این تابلو ها استفاده شود و تا باعث آسودگی افراد گردد. در نتیجه این تابلوها با افزایش اطمینان در افراد و کاهش نگرانی ها، کیفیت زندگی آن ها را بهبود می بخشد.

به شما توصیه می کنیم برای اینکه شانس قبولی خود در آزمون اصلی آیین نامه راهنمایی و رانندگی را افزایش دهید، نمونه سوالات آیین نامه تهیه شده در این سایت را مطالعه فرمایید. شما می توانید برای تهیه ی این سوالات، از لینک دانلود در ابتدای صفحه استفاده کنید.

این بسته طلایی را استفاده کرده و با خیال آسوده در آزمون راهنمایی و رانندگی شرکت کنید، شما هزینه ای که برای این پکیج می پردازید در برابر شرکت در آزمون های مجدد و کلاس های جبرانی بسیار ناچیز است. پس برای شما به صرفه تر می باشد که از این روش برای قبولی صد در صد در آزمون آیین نامه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *