تابلوهای زرد رنگ راهنمایی و رانندگی

قبل از آنکه به تابلوهای زرد رنگ راهنمایی و رانندگی بپردازیم، لازم می دانیم که بگوییم سایت مرسی تست با تلاش های شباروزی خود در زمینه ی تهیه ی فایل کامل و جامع نمونه سوالات آیین نامه، لینک دانلود این پکیج جامع را در سایت فراهم کرده است. کافی است با مراجعه به این لینک و دانلود فایل، این مجموعه را مطالعه فرمایید و با خیال راحت تری در آزمون اصلی شرکت کنید.

رنگ تابلو های زرد رنگ راهنمایی و رانندگی

برای اینکه بتوانید تابلوهای زرد رنگ راهنمایی و رانندگی را بهتر یاد بگیرید، ابتدا باید رنگ تمام این تابلو ها را به خوبی بشناسید و با مفهوم آنها آشنا شوید.

همچنین علاوه بر اینکه لازم است تابلوهای زرد رنگ راهنمایی و رانندگی را به خوبی یاد بگیرید، باید در کنار آن شکل این تابلو ها و علائم عبور و مرور را نیز بسپارید. ما در این مطلب سعی کرده‌ ایم که معرفی کامل و جامع از رنگ تابلو های راهنمایی و رانندگی و درک مفهوم رنگ‌ ها را در علائم راهنمایی و رانندگی برای شما بیان کنیم. اگر می‌ خواهید که تابلو های راهنمایی و رانندگی را به طور کامل مطالعه کنید، به شما پیشنهاد می‌ کنیم که از نمونه سوالات موجود در همین سایت بهره بگیرید.

مفهوم رنگ در علائم عبور و مرور چیست؟

در تابلو های راهنمایی و رانندگی و علائم عبور و مرور علاوه بر رنگ‌ های سیاه و سفید، از بقیه رنگ‌ ها نیز استفاده شده است. از جمله ۶ رنگی که در این تابلو ها به کار گرفته شده است، شامل رنگ قرمز، رنگ آبی، رنگ سبز، رنگ زرد، رنگ نارنجی و قهوه‌ ای می‌ باشد.

استفاده از رنگ قرمز در تابلو های راهنمایی و رانندگی

بیشترین کاربرد رنگ‌ ها در تابلو های راهنمایی و رانندگی رنگ قرمز است. این رنگ به معنای منع کننده کاری یا ایست است، به عبارت دیگر رنگ قرمز در تابلو های راهنمایی و رانندگی بیشتر در تابلو های اخطاری یا هشدار دهنده و همچنین تابلو های بازدارنده یا انتظامی به کار گرفته شده است. به طور کلی می‌ توان گفت که در تمام تابلو های اخطاری یا هشدار دهنده از این رنگ استفاده شده است و تابلو های اخطاری اکثراً به شکل مثلثی شکل که دارای نوار حاشیه قرمز رنگی هستند استفاده شده است.

استفاده از رنگ آبی در تابلو های راهنمایی و رانندگی

از رنگ‌ هایی که می‌ توان به آن اشاره کرد، رنگ آبی می‌ باشد که در تابلو های راهنمایی و رانندگی استفاده شده است. از این رنگ برای علائم و تابلو های اخباری و راهنما های مسیری که در آزادراه‌ ها وجود دارد و همچنین برای راهنمایی خدمات و حرکت‌ هایی که مجاز به آن هستیم کاربرد دارد.

استفاده از رنگ سبز در تابلو های راهنمایی و رانندگی

استفاده از رنگ سبز در تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگی به ندرت پیش می‌آید. از این رنگ برای راهنما های مسیری که در بزرگراه‌ ها، اماکن مذهبی و حرکت‌ هایی که مجاز به آن هستیم استفاده می‌ شود.

استفاده از رنگ قهوه‌ ای در تابلو ها و علائم

از جمله مواردی که برای استفاده از این رنگ در این گونه تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگی می‌ توان به آن اشاره کرد این است:

  • راهنمایی برای مناطق تفریحی
  • راهنمایی برای مناطق فرهنگی
  • راهنمایی برای مناطق گردشگری

استفاده از رنگ نارنجی در تابلو ها و علائم ها

از جمله مواردی که برای استفاده از رنگ نارنجی در این گونه تابلو ها می‌ توان به آن اشاره کرد:

  • راهنمایی برای مناطق اداری
  • راهنمایی برای مناطق آموزشی
  • راهنمایی برای مناطق خدماتی

استفاده از رنگ سیاه و سفید در تابلو ها و علائم

شاید استفاده از این دو رنگ در تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگی را زیاد دیده باشید. استفاده از این رنگ در تابلو های دستوری و راهنمای مسیر راه‌ ها کاربرد دارد.

به شما توصیه می‌ کنیم بعد از اینکه رنگ تابلو های راهنمایی و رانندگی را به خوبی یاد گرفته‌ اید، قدم بعدی این است که با شکل این گونه تابلو ها و همچنین مفهوم این شکل‌ ها آشنا شوید. ما یادگیری این گونه مفاهیم را برای شما تسهیل کرده‌ ایم پس کافی است با ما همراه باشید، و با پرداخت مبلغ ناچیزی قبولی خود در آزمون اصلی را صددرصد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *