لرزش غربیلک فرمان در سرعت های بالا نشانه چیست

لرزش غربیلک فرمان در سرعت های بالا نشانه چیست؟ این یکی از سوالات آیین نامه می باشد که پاسخ آن در کمی پایین تر از سایت مرسی تست قرار داده شده است.

لرزش غربیلک فرمان در سرعت های بالا نشانه چیست؟

  1. بالانس نبودن چرخ ها
  2. کم یا زیاد بودن باد تایرها
  3. تنظیم نبودن موتور
  4. تمام موارد

پاسخ صحیح گزینه ی ۱ یعنی بالانس نبودن چرخ ها، می باشد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر راننده پیش آید، لرزش فرمان است. ماشین های جدید این امکان را دارند که در حالت کروز قرار بگیرند و این مشکل برایشان پیش نیاید. اما تکلیف افرادی که از سیستم های قدیمی خودرو ها استفاده می کنند چیست؟

چون هدایت خودروهای قدیمی به صورت دستی است، ممکن است مشکل لرزش فرمان برای آن ها پیش آید. یکی از مهم ترین بخش ها جهت هدایت کنترل خودرو، فرمان می باشد. در صورت برطرف ساختن لرزش فرمان می توانید مانع از وقوع بسیاری دیگر از مشکلات مجدد شده.

علت لرزش غربیلک فرمان در سرعت های بالا

لرزش فرمان می تواند دلایل زیادی داشته باشد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

تنظیم نبودن لاستیک ها: شاید بتوان گفت یکی از شایع ترین دلایل لرزش فرمان، بالانس و تنظیم نبودن لاستیک ها می باشد. به عبارت دیگر اگر لاستیک های خودروی شما تنظیم نباشد، در سرعت های بالا با لرزش فرمان همراه است. اگر سرعت بالاتر از ۹۰ کیلومتر بر ساعت رود به دلیل تکان خوردن شدید خودرو این اتفاق می افتد و در سرعت های کم این مشکل نمایان نمی شود.

این مشکل ممکن است در سرعت های بالا، ضربه های دیگری را نیز به خودرو وارد سازد. به هر حال این ضربات چه در سرعت کم باشد و چه در سرعت زیاد، طول عمر لاستیک ها را کم می کند.

کم باد بودن لاستیک های خودرو: کم باد بودن لاستیک های خودرو مخصوصا در سرعت های بالا می تواند بسیار خطرساز باشد. این را بدانید وقتی با لاستیک های کم باد رانندگی می کنید، خطر در کمین شماست و کنترل ماشین سخت تر می شود. شاید هم این مشکل باعث ترکیدن لاستیک ها شود.

از شکل افتادن لاستیک ماشین: یکی دیگر از دلایل لرزش فرمان، از رده خارج شدن یا از شکل افتادن لاستیک ها می باشد. برای مثال جدا شدن تسمه یا از بین رفتن آج لاستیک ها، می تواند از جمله عوامل فرسودگی آن ها باشد.

در این حالت ممکن است لرزش فرمان حتی در سرعت های پایین نیز نمایان شود. پس بهتر است اگر لاستیک های خودروی شما فرسوده شده است نسبت به تعویض آن ها اقدام فرمایید.

خرابی بلبرینگ های چرخ و لاستیک ها: یکی دیگر از دلایل لرزش فرمان، خرابی یا معیوب بودن بلبرینگ می باشد. بلبرینگ ها معمولا دارای طول عمر بالایی هستند اما عواملی از جمله رانندگی برای مسافت های زیاد باعث کم شدن طول عمر این قطعه می گردد. شما می توانید با مراجعه به تعمیرگاه این مشکل را برطرف سازید.

معیوب بودن جلوبندی خودرو: خرابی و معیوب بودن جلوبندی خودرو یکی دیگر از دلایل لرزش فرمان به حساب می آید. در صورت خرابی این جلوبندی، در سرعت های مختلف این لرزش فرمان ظاهر می شود.

فرسودگی اجزای فرمان: فرمان خودرو نیز مانند سایر قسمت های خودرو با گذشت زمان دچار خرابی یا فرسودگی می شود. اگر در هنگام دور زدن، فرمان دچار لرزش شود به احتمال زیاد اجزای فرمان دچار مشکل شده اند. برای این کار بهتر است انتهای تای راد را تعویض کنید.

خرابی پلوس خودرو: در برخی از موارد علت لرزش فرمان در خودرو، مشکل در پلوس های خودرو می باشد. اگر پلوس مشکل داشته باشد حتی در سرعت های پایین نیز فرمان دچار لرزش می شود و با بالا رفتن سرعت لرزش فرمان کمتر می شود.

اگر پلوس خراب باشد شما نیز در هنگام تعویض دنده و دور زدن نیز دچار مشکل خواهید شد. در صورتی خرابی طولانی مدت پلوس و رانندگی مداوم با پلوس های خراب ممکن است ماشین شما متوقف شود.

جهت آشنایی با نمونه سوالات آیین نامه بخش فنی کتاب آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی، لطفا به لینک دانلود در ابتدای همین مطلب مراجعه کرده و نسبت به تهیه و مطالعه ی این سوالات اقدام فرمایید.

این سوالات شانس قبولی شما در آزمون اصلی را صددرصد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *