سوالات آیین نامه بی سوادی با جواب

سایت مرسی تست، یکی از بهترین سایت هایی است که شما می توانید در زمینه ی سوالات آیین نامه بی سوادی با جواب پیدا کنید.

مقدمه آیین نامه بی سوادی

امروزه اکثر افراد جامعه باسواد هستند و برخی دارای سطح بالایی از سواد هستند در حد لیسانس و حتی بالاتر.

به هر حال در هر جامعه افرادی وجود دارند که از تحصیلات و سواد دانشگاهی برخودار نبوده لذا عنوان بی سواد یا کم سواد به این افراد داده می شود.

دانلود سوالات آیین نامه بی سوادی

در گروه های سنی مختلف افرادی وجود دارند که به دلایل مختلفی مدرسه نرفته اند اعم از شرایط مالی، وضع خانوادگی یا دیگر موارد.

این افراد اگر سن بالای سی سال دارند و تحصیلات آن ها کمتر از پنجم ابتدایی است شرط لازم برای استفاده از سوالات آیین نامه بی سوادی را دارا هستند.

تنها این گروه از افراد هستند که مجاز به شرکت در این نوع از آزمون می باشند. این چیزی است که قانون راهنمایی و رانندگی مشخص کرده است.

تفاوت گواهی نامه بی سوادی با گواهینامه باسوادی چیست؟

برای افراد بی سواد یا کم سواد در جامعه نمونه ای از سوالات آیین نامه تهیه شده تا این افراد را برای حضور در آزمون راهنمایی و رانندگی آشنا کنند.

قوانین راهنمایی و رانندگی، شناخت مطالب و نحوه ی استفاده از آنها، فرن بی سواد یا باسواد نمی شناسد. عدم شناخت این قوانین و استفاده ی نادرست از آن ها در جاده ها و خیابان ها می تواند بسیار خطرناک باشد و جان و مال افراد را تحت تاثیر قرار دهد. از اینرو شناخت اصولی این قوانین و مقررات برای تمامی افراد که خواهان دریافت گواهینامه هستند اجباری است و افراد با شناخت آن ها، امنیت در جامعه را برقرار می کنند.

پس نتیجه می گیریم میزان سواد افراد تاثیری در شناخت قوانین راهنمایی و رانندگی ندارد، تنها برای افراد بی سواد و کم سواد نحوه ی برگزاری آزمون است که متفاوت می باشد. این آزمون به صورت شفاهی برگزار می شود.

آزمون شفاهی به این صورت است که به جای استفاده از کاغذ، سوالات روی پرده هایی نمایش داده شده و مامور مشخص شده سوالات را برای فرد می خواند و فرد با شکل ها و تصاویری که مشاهده می کند پاسخ خود را اعلام میکند.

سوالات آیین نامه بی سوادی چه خصوصیاتی دارد؟

تاکید سوالات گواهینماه راهنمایی و رانندگی هم بر همین موضوع می باشد و از فرد می خواهید تمرکز خود را بر روی سوالاتی بگزارد که شامل تصاویر و تابلوها است.

برای مثال خیابان های یکطرفه، خیابان های دوطرفه، سه راه ها و چهار راه ها، تابلوی نزدیک شدن به تونل و راه آهن مواردی در این زمینه می باشد.

با توجه به شفاهی بودن این آزمون فرد باید دقت و سرعت لازم را دارا باشد و روی سوالات متمرکز شود. در صورت عدم قبولی در آزمون، آزمون مجددی برای فرد در مظر گرفته می شود. قبل از آن هزینه ی اضافه تری را باید پرداخت کنند و طی هفته ی آینده منتظر شرکت در آزمون بمانند.

روش دریافت گواهینامه بی سوادی به چه صورت است؟

سوالات آیین نامه بی سوادی با جواب این تضمین را به شما می دهد که سلامت ماشین، جان و مال خود و دیگران در خیابان ها را رعایت میکنید و هیچ خطری برای جامعه ایجاد نمی کنید.

وقتی که در حال رانندگی هستید کسی تحصیلات شما را نمی پرسد، تنها افراد توقع دارند که شما قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت فرمایید.

خوب رانندگی کردن در واقع آشنایی با این قوانین و احترام گذاشتن به آن هاست.

اگر دوست دارید در آزمون گواهینامه رانندگی شرکت کنید امام سواد آنچنانی ندارید کافی است این نمونه سوالات را از این سایت تهیه فرمایید و شاهد قبولی خود در آزمون باشید.

معرفی برخی از تابلو های آیین نامه بی سوادی

نکته ای که باید به آن توجه کنید شکل تابلوها و حالت قرار گیری آن ها به صورت افقی و عمودی بسیار مهم می باشد.

  • برای مثال تابلوهای راهنمایی و رانندگی که دارای شکل مثلث متساوی الاضلاع، مستطیل های افقی و عمودی، چهارگوش، هشت گوش، داره و لوزی است هر کدام مفهوم متفاوتی دارد.
  • برای نمونه تابلو هایی که هشت گوش هستند تنها برای ایست به کار گرفته می شود.
  • تابلوهایی که به شکل مستطیل افقی هستند برای اعلام هشدار و خطرات ناشی از تعمیرات استفاده می شوند.
  • تابلوهایی که به صورت مستطیل عمودی هستند در خدامت و کارهای دستوری استفاده می شوند.
  • از لوزی ها برای حق تقدم ها استفاده شده، شروع و پایان حق تقدم ها.
  • از تابلوهای پنج گوشه برای هشدار مدرسه استفاده می شود.
  • از تابلوهای دایره برای فرمان های دستوری و بازدارنده استفاده می شود.
  • و تابلوهای مثلث هم معرف دو مفهوم هستند، خطر یا حق تقدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *