سوالات آیین نامه سرعت ها

سایت مرسی تست، در این مطلب تمامی سرعت های مجاز د تمامی معابر را برای شما معرفی میکند و شما را با سوالات آیین نامه سرعت ها آشنا می کند.

شناخت آیین نامه سرعت‌ های مجاز در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم که شما داوطلب گرامی را با حداقل و حداکثر سرعت‌های مجاز در آیین نامه راهنمایی و رانندگی آشنا کنیم.

در این مقاله شما این سرعت‌ها را در بزرگراه‌ها و آزادراه‌های درون و برون شهری شناخته و جدیدترین سوالات آیین نامه سرعت ها را می‌خوانید و زمینه قبولی در آزمون اصلی را برای خود فراهم می‌کنید ابتدا مفاهیم اولیه در این موضوع را در ادامه مطلب بشناسید.

آیین نامه سرعت های مجاز در راهنمایی و رانندگی

سرعت مجاز شامل سرعت مطمئنه است که برای عبور و مرور در معابر و خیابان‌ها استفاده می‌کنیم گاهی اوقات برای آگاهی از این سرعت‌ها تابلوهایی در محل مورد نظر نصب گردیده اما در صورت عدم وجود این تابلوها باید طبق قوانین و مقررات که تهیه شده عمل کنیم.

حداقل و حداکثر آیین نامه سرعت ها در آزاد راه ها چقدر است؟

با توجه به اینکه می‌دانیم آزادراه‌ها هم درون شهرها وجود دارد و هم در خارج از شهرها به همین دلیل هر کدام قوانین و مقررات خاص خود را دارا هستند.

به همین دلیل حداقل سرعت در آزادهای درون شهری ۷۰ کیلومتر می‌باشد و حداکثر آن ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت است این عدد برای آزادراه‌های برون شهری متفاوت است. به طوری که حداقل سرعت در آزادراه‌های برون شهری برای تمامی خودروها اعم از خودروهای سبک و سنگین ۷۰ کیلومتر بر ساعت است و حداکثر سرعت در آزادراه‌های برون شهری برای وسایل نقلیه نظیر وانت‌ها و سواری‌ها ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

این عدد برای خودروهای سنگین مانند اتوبوس‌ها و کامیون‌ها متفاوت است به طوری که قوانین راهنمایی و رانندگی این سرعت را ۱۱۰ کیلومتر در ساعت مطرح کرده است.

نکته ای که می‌توان به آن اشاره کرد این است که حداقل سرعت در تمامی آزادراه‌ها و برای تمامی خودروها ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

حداقل و حداکثر آیین نامه سرعت ها در بزرگراه‌ها چقدر است؟

به این نکته توجه کنید که در بزرگراه‌ها حداقل سرعت مطرح نیست و فقط به حداکثر سرعت می‌پردازیم مثال حداکثر سرعت در بزرگراه‌های درون شهری ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد که برای وسایل نقلیه وانت‌ها و سواری‌ها این سرعت به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تغییر پیدا می‌کند و برای خودروهای سنگین نظیر اتوبوس‌ها و کامیون‌ها به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تغییر می‌یابد.

حداکثر سرعت در خیابان‌های اصلی و فرعی چقدر است؟

حداکثر سرعت در خیابان‌های اصلی ۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

حداکثر سرعت در خیابان‌های فرعی ۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

حداکثر سرعت در جاده‌های اصلی و فرعی در طول روز و شب متفاوت است به طوری که در جاده‌های اصلی این سرعت در روز ۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد و در طول شب به ۸۵ کیلومتر بر ساعت تغییر می‌یابد یعنی ۱۰ کیلومتر باید کمتر باشد.

سرعت در جاده‌های فرعی در طول روز ۸۵ کیلومتر بر ساعت و در طول شب ۷۵ کیلومتر بر ساعت است این مورد هم از قانون ۱۰ کیلومتر کمتر در طول شب تبعیت می کند.

سرعت در میادین شهری و معابر محلی چقدر است؟

سرعتی که برای این گونه معابر در نظر گرفته شده است ۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

نمونه سوالات سرعت ها در راهنمایی و رانندگی

ما در این بخش از مطلب به مهم‌ترین سوالاتی که در مورد سرعت در آزمون نهایی مطرح خواهد شد می‌پردازیم پس با دقت آنها را مطالعه کنید همچنین می‌توانید بسته طلایی که در بالای این مطالب قرار داده شده است را برای مطالعه دقیق‌تر و جامع‌تر دانلود و از آن استفاده کنید.

سوال ۱ – حداقل سرعت در آزادراه‌های درون شهری چقدر است؟

  1. ۵۰ کیلومتر
  2. ۷۰ کیلومتر
  3. ۳۳۰ کیلومتر
  4. ۴۶۰ کیلومتر

پاسخ صحیح گزینه ۲

سوال ۲ – در خیابان‌های شریانی فرعی موجود در شهرها حداکثر سرعت چقدر است؟

  1. ۵۰ کیلومتر
  2. ۶۰ کیلومتر
  3. ۷۰ کیلومتر
  4. ۸۵ کیلومتر

پاسخ صحیح گزینه ۱

سوال ۳ – محدودیت‌های مشخص شده برای سرعت در جاده‌ها را با کدام یک از گزینه‌های زیر مشخص می‌کنند؟

  1. از خود رانندگان
  2. با استفاده از علایم و تابلوها
  3. با استفاده کنندگان از راه
  4. با افراد صلاحیت‌دار

پاسخ صحیح گزینه ۲

سوال ۴ – چرا نباید با سرعت زیاد رانندگی کرد؟

  1. چون صدمات و تلفات بیشتری را در تصادف وارد می‌کند
  2. چون کنترل وسیله نقلیه سخت‌تر می‌شود
  3. چون کاربرانی که در راه هستند زمان کمتری برای واکنش دارند و نمی‌توانند از محل تصادف فرار کنند
  4. تمام موارد

پاسخ صحیح گزینه ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *