سوالات آیین نامه پایه دوم

سایت مرسی تست، در تمامی مراحل دریافت گواهی نامه با شما داوطلب همراه خواهد بود تا اطلاعات شما را در زمینه های مختلف بالا ببرد و موفقیت شما را تضمین کند. از این رو نمونه سوالات آیین نامه پایه دوم را برای شما فراهم کرده است که علاوه بر آزمون های پایه سه کمک رسان شما باشد.

نمونه سوالات آیین نامه پایه دوم

اگر به دنبال اخذ گواهینامه پایه دوم هستید باید به این فکر کنید که چگونه می‌ توانید زمان کمتر را صرف کنید تا اطلاعات خود در این زمینه را بالا ببرید.

همان گونه که هر داوطلب کنکور سراسری برای افزایش اطلاعات خود در دروس امتحانی، در امتحانات گوناگون شرکت می کند و تست‌ کنکور می زند و در کلاس های کنکور شرکت می کند، شما هم برای دریافت گواهینامه پایه دوم باید به دنبال راه‌ هایی باشید که اطلاعاتتان در این زمینه را افزایش یابد. نمونه سوالات آیین نامه پایه دوم یکی از بهترین گزینه‌ ها برای شما در این زمینه فراهم گردیده است.

نمونه سوالات آیین نامه پایه دوم از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

برخی از وسایل نقلیه وجود دارند که برای استفاده از آن ها شما باید گواهینامه پایه دوم را دریافت کنید. بدون داشتن این گواهینامه مجاز به استفاده از آن وسیله نیستید و همین مهم باعث ایجاد تفاوت میان گواهینامه پایه دوم و سوم شده است.

چند نمونه برای شما معرفی می‌کنیم که نیاز به اخذ گواهینامه پایه دوم دارد:

  • برای ماشین‌ هایی که ظرفیت آنها از ۱۵ نفر کمتر است مثلاً سرویس مدارس.
  • برای ماشین ‌هایی که قابلیت حمل و جابجایی بار دارند مثل وانت‌ ها.
  • برای ماشین‌ های آتش نشانی یا آمبولانس‌ ها.
  • آشنایی با آزمون‌ های گواهینامه پایه دوم

سوالاتی که در زمینه گواهینامه پایه دوم برای شما تهیه شده است باعث آشنایی شما با برخی از موارد می‌شود نظیر نحوه اتصال باربند، قوانین و مقررات مربوط به تردد وانت‌ ها، میزان بار مجاز که توسط هر وانت حمل می ‌شود و تخلفات رانندگی از جمله این موارد می‌باشد.

همچنین سوالات اصلی پایه دوم شما را با قوانین و مقررات مربوط به تاکسی‌ها و سوار و پیاده شدن مسافرها آشنا خواهد کرد و به شما یاد خواهید داد که تنها افرادی اجازه رانندگی با وسایل نقلیه نیمه سنگین را خواهند داشت که بتوانند ایمنی و امنیت مسافر را تضمین کنند و با مسائل فنی آن وسیله نقلیه آشنا باشند.

با آشنایی شما با تمام این مباحث و کسب اطلاع در این زمینه باعث سنجش خود در این آزمون می‌شوید و با آرامش بیشتری در امتحان نهایی شرکت می کنید.

به عرض شما برسانم که در نمونه سوالات اختصاصی پایه دوم بخش زیادی از سوالات شبیه نمونه سوالات آیین نامه پایه سوم می‌باشد، اگر شما آیین نامه پایه سوم خود را فراموش کرده اید با مرور آن امکان موفقیت خود را برای شرکت در گواهینامه پایه دوم نیز بیشتر کنید.

چگونگی مطالعه سوالات آزمون پایه دوم

همانطور که قبلاً هم گفتیم سوالات پایه دوم تا حد زیادی مشابه سوالات طرح شده در آزمون‌های پایه سوم است. نیاز به مطالعه مجدد منبع آیین نامه پایه سوم نیست تنها با مرور بخشی از سوالات آیین نامه پایه دوم این مباحث برای شما مجدداً یادآوری خواهد شد.

یادداشت نکات تخصصی گواهینامه پایه دوم و مرور مرتب آنها باعث افزایش مهارت شما در این زمینه می‌شود کمی زودتر این سوالات را تهیه کنید و نکات مهم را یادداشت فرمایید تا هنگام شرکت در آزمون‌های عملی نیز این قوانین و مقررات را رعایت فرمایید.

نکاتی که در اخذ گواهینامه پایه دوم باید به آن توجه کرد:

  • باید دو سال از زمان دریافت گواهینامه پایه سوم شما گذشته باشد تا بتوانید در آزمون گواهینامه پایه دوم شرکت کنید.
  • ضمن داشتن گواهینامه پایه سوم و همچنین حداقل ۲۳ سال برای این کار اگر مایل به دریافت گواهینامه پایه دوم هستید باید بدانید که شما نباید راننده تازه کار باشید زیرا می ‌خواهید وارد سیستم حمل و نقل عمومی شوید.
  • این گواهینامه برای آن دسته از خودروهاییست که حداکثر مجاز به تردد ۱۵ نفر و حمل بار تا ۳۵۰۰ کیلو دارند.
  • مثال خودروهایی شامل آمبولانس ماشین‌ های آتش نشانی، سرویس‌ های مدارس، تاکسی‌ ها، وانت ‌ها از جمله این موارد می‌ باشند.
  • سوالات گواهینامه پایه دوم سطح بالاتری نسبت به سوالات پایه سوم دارند از این رو شناخت آنها حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *